sojkis Zgłoś #1 Napisano 11 Kwietnia 2008 cześć mam passata b5 1.9 tdi ahu 90km z 1998r. i mam metaliczne stuki ale bardzo zbliżone do wybitego łożyska. Samochód dobrze zapala jak jest ciepły, ale gorzej jak jest zimny, nie dymi, równo pracuje, moc jest ok. Stuki te są bardzo silne jak jest zimny, ale jak się nagrzeje to też stuka ale tylko w zakresie obr 1000-2000. Jak jest ciepły stuki te pojawiają się po ok 10sek na przytrzymanych obrotach np. 1500 Czy koło dwumasowe może wydawać takie dźwięki. sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadekblack Zgłoś #2 Napisano 12 Kwietnia 2008 Z tego co wiem to twój silnik nie posiada koła dwumasowego. Dopiero w silnikach 110km i pozniej w tych z pompowtryskiwaczami były stosowane.pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #3 Napisano 12 Kwietnia 2008 cześć to bardzo bym się , a może coś stukać w rytmie łożyska ale metalicznie sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tornado Zgłoś #4 Napisano 12 Kwietnia 2008 To co opisujesz moze wskazywac na: panewke , sworzen tloka lub poprostu szklanke popychacza. Pamietaj jednak ze to co napsialem to spostrzezenia na podtsawie Twojego opisu. Powinines skierowac sprawe do warsztatu w okolicy bo bagatelizowanie problemu moze okazac sie kosztowne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadekblack Zgłoś #5 Napisano 12 Kwietnia 2008 Słuchaj, mój znajomek ma passka 2000rok, silnik 90km i nie ma dwumasy na 100%. Mam jeden numer Autoświata w którym jest test używanego golfa IV TDI (90km) i tam piszą że jego zaletą jest właśnie to ze nie ma dwumasy i przez to jest mniej awaryjny.Silniki passat-golf to to samo więc pewnie to samo tyczy sie twojego passka. Jeżeli chodzi o to metaliczne stukanie to kiedyś miałem podobny przypadek i było to właśnie łożysko w kole-było tylko niedokręcone.mechanik mi dokręcił i jak ręką odjął ale to było podczas jazdy i nie zależało od obrotów.Ty piszesz ze pojawia ci się to przy pewnych obrotach.Może masz coś luźnego pod maską i wpada w wibracje przy jakiś obrotach.Wsadź kogoś do samochodu niech trzyma na tych obrotach a ty popatrz pod maską czy nic nie lata,próbuj przytrzymać osłonę silnika itp. Ja tak też zrobiłem jak mi na wolnych coś brzęczało. Okazało się że brzęczały biegnące przewody (nie wiem od czego) wzdłuż podszybia.zamocowane są one na takiej wystającej śrubie(coś w stylu blachowkręta) i powinny być przykręcone do niego czymś w stylu nakrętki której nie było. Zastosowałem zamiast tej nakrętki taki plastik od kołka do ścian bo akurat pasowało i git.powodzenia. jakby ci się coś przydało z tego co napisałem to wdzięczny bym był za punkcik bo jak widzisz jestem jeszcze "goły". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #6 Napisano 12 Kwietnia 2008 cześć czy jeżeli była by padnięta ta panewka to jak powinien zachowywać się silnik. Dźwięk słychać bardzo głośno z tyłu silnika na wysokości sprzęgła, jak się nagrzeje to jest trochę lepiej występuje to głównie przy obrotach ok 1500 ale dopiero po ok 5-10 sek. czyli jak się przytrzyma gaz na tych obrotach i robi też tak podczas jazdy ze stałą prędkością. Samochód ma zrobione / sprawdzone: -nowe poduszki pod silnik 5 szt -elastyczny łącznik - tłumik drgań -filtry powietrza i paliwa -sprawdzone wtryski miały ok 19 jeden miał 17,5 -ciśnienie w cylindrach ok 22-24 Samochód ma zalany olej który spełnia normę 505.00 i CF ale jest to mineralny, bo półsyntetyku bałem się wlać (rozpuszczanie nagaru) Dźwięk ten się pojawił podczas jazdy i klepie po dziś. Jak sprawdzić tą panewkę, czy da się bez rozbierania silnika i czy dźwięk wtedy byłby słyszalny z każdej strony silnika, ale najbardziej z tyłu, ciekawe czy łożysko oporowe może robić taki dym, albo docisk (biegi wchodzą dobrze, ale zmienia się dźwięk po wciśnięciu sprzęgła) Panewka to chyba nie jest bo dźwięk wogóle nie jest podobny do tego http://video.google.com/videoplay?docid=-8368787262393216253 sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #7 Napisano 12 Kwietnia 2008 Kolego tornado mam pewne uwagi do tego co napisałeś: gdyby był problem ze szklankami popychaczy to klepało by cały czas (chwilę po uruchomieniu silnika i pełnym obiegu oleju w instalacji).sojkis pisze , że hałas dochodzi z okolic łączenia silnika ze skrzynią.Skąd pewność , że ten Passek nie posiada koła dwumasowego , przecież przy wymianie tarczy sprzęgła można zmienić cały komplet. Dwumasowe koło zamachowe ma zespół sprężyn i elementów tłumiących, aby zmniejszyć przenoszenie drgań skrętnych wytwarzanych przez silnik.Poza tym zmniejsza się również przenoszenie hałasów w dolnym zakresie prędkości obrotowych. Tarcza sprzęgła współpracująca z takim kołem składa się tylko z piasty,płyty zabierakowej i okładzin ciernych.Nie ma w niej sprężyn tłumiących.Myślę, że jednak tutaj należy szukać przyczyny. EDIT wysłuchałem tego co nagrałeś, mocno niepokojący dżwięk trudno będzie pomóc na odległość . EDIT uszkodzone łożysko wyciskowe powodowało by hałas przy wciśniętym sprzęgle - to odpada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #8 Napisano 12 Kwietnia 2008 1Z podobno go nie mial za to AHU na 90%ma kolo dwumasowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #9 Napisano 12 Kwietnia 2008 cześć czy koło dwumasowe może stukać w rytmie łożyska takie brym,...brym,...brym,... bardzo rytmiczne i tylko przy obr 1500 po ok 5 sek. na ciepłym silnik, a na zimnym to podczas przyspieszania W moim samochodzie kierownica lekko drży, zrobiłem test z otwartymi drzwiami i nie trzęsło, samochodem można spokojnie przyspieszać z każdych obrotów bez jakiś nadmiernych drgań. Myślę że to nie jest nic od nie przykręcenia bo dźwięk jest podobny do zniszczonego łożyska, ale metaliczny. Podejrzewam również czy turbina może wydawać takie dźwięk jak trze wirnik o obudowę (olej w dolocie jest ale bardzo mało). Czy te 2 urządzenia co są z tyłu silnika czyli n18 i ten drugi co mierzy ciśnienie w dolocie może wydawać takie dźwięki Dźwięk mnie już dobija bo ja lubię mieć ciszę w moim furaku.:669: Dam pkt każdemu co wniesie do tego tematu coś nowego:cool:, więc warto. Proszę zrozumieć moją frustrację przez ten dźwięk częściej jeżdżę xsarą niż passkiem, a jak jadę paskiem to radio na max P.S kąt wtrysku skacze od 51 do 54 w BS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadekblack Zgłoś #10 Napisano 13 Kwietnia 2008 1Z podobno go nie mial za to AHU na 90%ma kolo dwumasowe. Głowy sobie nie dam uciąć ani nic innego, ale z tego co wiem i czytałem w różnych źródłach to koło dwumasowe zaczęło się od silnika AFN 110km i w żadnej 90-ce na zwykłej pompie wtryskowej go nie ma. Zresztą temat dotyczy tego stukania a nie tego czy ten silnik je ma czy nie.Moim skromnym zdaniem nie ma. Do JurekW ten link z dźwiękiem stukającej panewki to jest przykładowy dźwięk stukającej panewki nie odgłos silnika sojksa. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #11 Napisano 13 Kwietnia 2008 Głowy sobie nie dam uciąć ani nic innego, ale z tego co wiem i czytałem w różnych źródłach to koło dwumasowe zaczęło się od silnika AFN 110km i w żadnej 90-ce na zwykłej pompie wtryskowej go nie ma. Zresztą temat dotyczy tego stukania a nie tego czy ten silnik je ma czy nie.Moim skromnym zdaniem nie ma. Do JurekW ten link z dźwiękiem stukającej panewki to jest przykładowy dźwięk stukającej panewki nie odgłos silnika sojksa. pozdrawiam ale stukanie tez moze od dwumasy dochodzic pozatym na allegro maja dwumasy do 90kM TDI, a pare osob na tym forum juz je zmienialo w takich silnikach...http://allegro.pl/item338671744_kolo_dwumasowe_audi_a4_a6_superb_passat_1_9_tdi.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadekblack Zgłoś #12 Napisano 13 Kwietnia 2008 Wiesz na aukcji można sobie napisać co się chce. Ja miałem kiedyś w golfie III 1Z i tam na 100% nie było dwumasy. Tak jak pisałem co do reszty nie jestem na 100% pewien i powtórzę ze po prostu opieram się na artykułach w internecie, gazecie Autoświat (artykuł o gofie IV (90km) i passacie znajomka z 2000roku (nie ma dwumasy). pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #13 Napisano 13 Kwietnia 2008 dziadekblack jaki problem wymienić cały komplet z dwumasą przy okazji wymiany np. tarczy sprzęgła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadekblack Zgłoś #14 Napisano 13 Kwietnia 2008 dziadekblack jaki problem wymienić cały komplet z dwumasą przy okazji wymiany np. tarczy sprzęgła? Albo ja tu czegoś nie rozumiem albo nie napisałem zbyt jasno. Ja napisałem ze te starsze silniki na zwykłej pompie 90km nie miały koła dwumasowego, to jak można wymienić coś czego nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #15 Napisano 13 Kwietnia 2008 Albo ja tu czegoś nie rozumiem albo nie napisałem zbyt jasno. Ja napisałem ze te starsze silniki na zwykłej pompie 90km nie miały koła dwumasowego, to jak można wymienić coś czego nie ma. Nie rozumiesz? A widziałeś Passka 3B z Xenonami i spryskami , zaciskami,tarczami i klockami np. Brembo i in., który by opuścił taśmę fabryki - chyba nie - użytkownicy sami sobie dołożyli i to zmienili .Z kołem dwumasowym,tarczą sprzęgła oraz dociskiem jako komplet z mocniejszej wersji TDi może być tak samo.Tego nie można powiedzieć dopóki nie wymontujesz danego elementu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadekblack Zgłoś #16 Napisano 13 Kwietnia 2008 ja miałem na myśli seryjny silnik (to że seryjny taki silnik nie ma koła dwumasowego).widzisz sens zakładania koła dwumasowego do silnika który tego nie wymaga?ja nie... nie jest to zbyt wytrzymały element.w odwrotną stronę tak.ludzie zamieniają koła dwumasowe na normalne koła zamachowe "jednomasowe".nie wiem o co ci chodzi jurekw. kolega zapytał o jakieś stukanie ,podejrzewał koło dwumasowe ,ja mu odpowiadam ze w seryjnych ,powtarzam seryjnych silnikach tego typu nie ma koła dwumasowego i może skończmy ten temat bo tym nie pomagamy w rozwiązaniu problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #17 Napisano 13 Kwietnia 2008 Wiesz na aukcji można sobie napisać co się chce. Ja miałem kiedyś w golfie III 1Z i tam na 100% nie było dwumasy. Tak jak pisałem co do reszty nie jestem na 100% pewien i powtórzę ze po prostu opieram się na artykułach w internecie, gazecie Autoświat (artykuł o gofie IV (90km) i passacie znajomka z 2000roku (nie ma dwumasy). pozdro wierze Ci, czytalem ten sam artykul , a twoj znajomek moze nie miec dwumasy bo moze juz mu ktos wczesniej wymienil, no chyba ze auto od nowosci ma.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #18 Napisano 13 Kwietnia 2008 Jak swoja wiedze opieracie na brukowcu AutoSwiat to nie dziwne,ze teraz robi sie zamieszanie na forum,a czytaliscie jak wybychaja TDI po chipe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
george07 Zgłoś #19 Napisano 13 Kwietnia 2008 Mnie właśnie czeka wymiana dwumasy i takie pytanko: Czy można bez problemu zastąpić ją "jednomasą"??? A jeśli tak to czy na taką jak do silnika 1Z? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadekblack Zgłoś #20 Napisano 13 Kwietnia 2008 koledzy ja juz sam nie wiem jakie silniki mają te koła dwumasowe a jakie nie.pewnie znając życie te silniki raz ,miały jedno rozwiązanie a raz drugie w zależności od rocznika lub fabryki w której je składano. Dla wszystkich zastanawiających się nad przejściem z dwumasy na jednomasę polecam link do forum golfa.Są tam naprawdę tacy "magicy" że głowa mała.Poniższy link powinien rozwiać wszelkie wątpliwości co do przejścia na jednomasę. Mnie do tego 100 procentowo przekonał. Jeżeli kiedyś (mam nadzieję że jak najpóźniej lub wcale )zmusi mnie moj passacik do ingerencji w koło zamachowe to zrobie tak jak oni tam radzą. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=128380&postdays=0&postorder=asc&highlight=dwumasowe&start=0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach