Gość max Zgłoś #1 Napisano 3 Kwietnia 2008 Panowie nie wiem jak to fachowo sie nazywa ale tak jak napisałem w tytule chciałbym żebyście mi doradzili jak wymienic te gumy i czy nie będzie z tym problemów zaznaczam ze jest to B3 ale gumy w moim modelu sa taki jak ma B4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alekzmi Zgłoś #2 Napisano 3 Kwietnia 2008 Witam Wejdź w FAQ spis tematów B3 - B4. Demontaż i montaż kolumny zawieszenia - wymiana łożyska. Jest tam to czego szukasz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #3 Napisano 3 Kwietnia 2008 Witam Nazywa sie to poduszka ... tzn zwyczajowo bo pewnie fachowo to ma jakąs mądrą nazwę . Wymiana jest dosc prosta . Przyjrzyj sie rysunkowi przedniej zawiechy w ksiazce i napewno dojdziesz co i jak . Ustawianie zbieżnosci i geometrii nie jest konieczne . herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alekzmi Zgłoś #4 Napisano 3 Kwietnia 2008 Ustawianie zbieżnosci i geometrii nie jest konieczne . Jak wykręcisz amortyzator ze zwrotnicy , zmienisz kąt pochylenia koła , jak zmieni się kąt pochylenia to również zbieżność. Chyba , że wymontujesz całą kolumnę ze zwrotnicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #5 Napisano 3 Kwietnia 2008 Witam Jak wykręcisz amortyzator ze zwrotnicy , Po co to ruszac ? herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arth Zgłoś #6 Napisano 3 Kwietnia 2008 Jezeli chodzi o zmiane kątów - zawsze, ciągnąc za górna czesc tarczy hamulcowej przy przakrecaniu kolumny - jak najbarziej w swoim kierunku - do siebie i będzie gitara;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #7 Napisano 4 Kwietnia 2008 Najpierw podjedż gdzieś na wulkanizację by kluczem pneumatycznym zluzowali tobie śruby na trzpieniu amortyzatora, potem na kanał i odkręcasz drążek stabilizatora od waaczy, dalej musisz podnieść auto tak by obydwa przednie koła były w powietrzu(zdejmujesz koła) Odkręcasz górne nakrętki na trzpieniu amortyzatora, Opuszczasz wszystko naciskając na wahacz, ściągasz poduszkę i wkladasz nową, składasz analogicznie do demontażu. Nie odkręcasz amora ani przy kopycie ani na piaście bo wtedy zmienisz geometrię a nie ma takiej potrzeby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antjacek Zgłoś #8 Napisano 4 Kwietnia 2008 Nie wiem jak koledzy ale ja to zrobiłem w kilka chwil aż byłem zaskoczony. A zrobiłem to tak: podniosłem samochód (koło) zdjąłem koło, odkręciłem śrube mocyjącą zawieszenie ta na amortyzatorze w komorze silnik (trzeb ają przytrzymać kluczykiem imbusowym) nacisnąłem nogą na tarcze i do góry wyszła guma a potem pod nadkolem wypchnąłem ją pod zawieszenie. i nową założyłem analogicznie. Żadnego rozwalania zaiweszenia. Ale oczywiście wypadałoby zrobić geometrie. Objawy kwalifikujące do wymiany to po podniesieniu koła duży luz na tej gumie bo jak jest opuszczony samochód luzu nie stwierdzisz. Pozdrawiam Jacek A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość max Zgłoś #9 Napisano 4 Kwietnia 2008 dzięki chłopaki za rady w następnym tygodniu biorę się do roboty wypróbuję i dam znac.Forum jest super nie raz juz mnie poratowaliście z gory wielkie dzięki nara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach