Skocz do zawartości
Gość max

wymian gum nad sprężyną z przodu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość max

Panowie nie wiem jak to fachowo sie nazywa ale tak jak napisałem w tytule chciałbym żebyście mi doradzili jak wymienic te gumy i czy nie będzie z tym problemów zaznaczam ze jest to B3 ale gumy w moim modelu sa taki jak ma B4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wejdź w FAQ spis tematów B3 - B4.

Demontaż i montaż kolumny zawieszenia - wymiana łożyska.

Jest tam to czego szukasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nazywa sie to poduszka ... tzn zwyczajowo bo pewnie fachowo to ma jakąs mądrą nazwę .

Wymiana jest dosc prosta .

Przyjrzyj sie rysunkowi przedniej zawiechy w ksiazce i napewno dojdziesz co i jak .

Ustawianie zbieżnosci i geometrii nie jest konieczne .

 

herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ustawianie zbieżnosci i geometrii nie jest konieczne .

 

Jak wykręcisz amortyzator ze zwrotnicy , zmienisz kąt pochylenia koła , jak zmieni się kąt pochylenia to również zbieżność.

Chyba , że wymontujesz całą kolumnę ze zwrotnicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak wykręcisz amortyzator ze zwrotnicy ,

 

 

Po co to ruszac ?

 

 

herflik-00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o zmiane kątów - zawsze, ciągnąc za górna czesc tarczy hamulcowej przy przakrecaniu kolumny - jak najbarziej w swoim kierunku - do siebie i będzie gitara;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw podjedż gdzieś na wulkanizację by kluczem pneumatycznym zluzowali tobie śruby na trzpieniu amortyzatora, potem na kanał i odkręcasz drążek stabilizatora od waaczy, dalej musisz podnieść auto tak by obydwa przednie koła były w powietrzu(zdejmujesz koła) Odkręcasz górne nakrętki na trzpieniu amortyzatora, Opuszczasz wszystko naciskając na wahacz, ściągasz poduszkę i wkladasz nową, składasz analogicznie do demontażu. Nie odkręcasz amora ani przy kopycie ani na piaście bo wtedy zmienisz geometrię a nie ma takiej potrzeby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak koledzy ale ja to zrobiłem w kilka chwil aż byłem zaskoczony.

 

A zrobiłem to tak:

podniosłem samochód (koło) zdjąłem koło, odkręciłem śrube mocyjącą zawieszenie ta na amortyzatorze w komorze silnik (trzeb ają przytrzymać kluczykiem imbusowym) nacisnąłem nogą na tarcze i do góry wyszła guma a potem pod nadkolem wypchnąłem ją pod zawieszenie. i nową założyłem analogicznie. Żadnego rozwalania zaiweszenia. Ale oczywiście wypadałoby zrobić geometrie.

Objawy kwalifikujące do wymiany to po podniesieniu koła duży luz na tej gumie bo jak jest opuszczony samochód luzu nie stwierdzisz.

 

Pozdrawiam

Jacek A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość max

dzięki chłopaki za rady w następnym tygodniu biorę się do roboty wypróbuję i dam znac.Forum jest super nie raz juz mnie poratowaliście z gory wielkie dzięki nara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności