Gość lopek3 Zgłoś #1 Napisano 16 Lutego 2008 Witam, Właśnie mnie spotkała rzadka przyjemność problemu z ASB (albo z przepływomierzem). Otóż po przełączeniu z N na D na ciepłym silniku czuć dosyć mocne szarpnięcie, na zimnym jest mniej odczuwalne, poza tym biegi przełączają się bez problemu, kickdown działa i wszystko jest OK. Po przeskanowaniu VAG-COMem mam nast. błędy: Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 4B0 906 018 DA Component: 1.8L R4/5VT G 0006 Coding: 0016551 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found: 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 002 - Lower Limit Exceeded 17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded Readiness: 0000 0000 Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 927 156 AH Component: AG5 01V 1.8l5VT USA 0810 Coding: 0001104 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 003 - Mechanical Failure Problem jest podobny do tego wątku na na forum automat.pl, z którego wyczytałem że: MAF-sensor (czujnik przepływu powietrza) ma istotne znaczenie dla przekazywania właściwych funkcji z komputera ECM (silnika) do komputera PCM (skrzyni) celem właściwego sterowania elektrozaworem regulacj ciśnienia. /wielki skrót myślowy!/ Jeżeli po doprowadzeniu do porządku auta od strony silnika, wykasowaniu kodów błędów i przeprowadzenbiu adaptacji komputerów ECM i PCM problem będzie dalej, to przyczyna może tkwić w mechanicznym zużyciu jednego z elektrozaworów regulacji ciśnienia i/lub mechanicznym zacinaniu się zaworu mechanicznego regulacji ciśnienia, i/lub modulacji ciśnienia. Moje pytanie jest, czy to rzeczywisty problem z ASB (koszty), czy też to tylko MAF? Czy ta opinia z forum automat.pl może być prawdziwa, biorąc pod uwagę wątpliwości co do jakości serwisu tej firmy? Po niedzieli jadę do serwisu, wymienię przepływkę i podzielę się wrażeniami. Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3 Zgłoś #2 Napisano 21 Lutego 2008 No i jestem po wymianie przepływomierza. Wszelkie dolegliwości w działaniu skrzyni zniknęły. Przełączanie z N na D na ciepłej skrzyni jest właściwie teraz nieodczuwalne. No i autko się lepiej się toczy. Czyli wniosek jest jeden - dolegliwości silnika mają wpływ na pracę ASB w sposób znaczący. Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hanys709 Zgłoś #3 Napisano 22 Lutego 2008 Dokładnie miałem to samo z jakieś pół roku temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tulip Zgłoś #4 Napisano 10 Czerwca 2008 witam. temat szarpiącego tiptronica pojawiał się już kilka razy, ale nie znalazłem opisu sytuacji adekwatnej do mojej. otóż problem skrzyni biegów pojawia się u mnie (Passat 1,9TDi 2000r. 115km silnik: ATJ) w dwóch sytuacjach: 1. po uruchomieniu silnika (niezależnie od jego temp) i wrzuceniu R, puszczam delikatnie hamulec i auto zaczyna cofać. jednak jeśli trzymam ciągle nogę na hamulcu, da się odczuć jak bieg wsteczny cały czas wyskakuje i ponownie wskakuje - tu szarpie autem. mocne naciśnięcie hamulca w takiej sytuacji nie powstrzymuje szarpania. dopiero po wrzuceniu na N auto się uspokaja. 2. jeśli po odpaleniu auta zaczynam od cofania, czyli występuje sytuacja z pkt.1, po zakończeniu cofania wrzucam na D i wtedy następuje mocne szarpnięcie autem (i tak jest za każdym razem jak wrzucam D do momentu ponownego uruchomienia silnika). jeśli natomiast po odpaleniu jako pierwszy bieg wrzucę D, auto nie szarpie i skrzynia pracuje prawidłowo. w trakcie jazdy zmiana biegów przebiega bez zarzutów. vag wywalił taki błąd skrzyni: 1 BLEDY !! 18265 - Load Signal: Error Message from ECU 35-00 - - GOTOWE : N/A przejrzałem forum i z tego co widzę, problem z pkt.2 może się wiązać z przepływomierzem - sprawdzę to w przyszłym tygu. ale choć wstecznego za często nie używam, trochę martwi mnie problem opisany w pkt.1. będę wdzięczny za pomoc. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3 Zgłoś #5 Napisano 10 Czerwca 2008 18265 - Load Signal: Error Message from ECU Czyli sterownik skrzyni pokazuje, że są błędy silnika. Czy wiesz jakie błędy się pokazały pod adresem 01 (w silniku)? Tutaj będzie podpowiedź co jest grane. Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tulip Zgłoś #6 Napisano 17 Czerwca 2008 błędy z adresu 01. 17678 - Zawor pompowtrysk. cyl.4 -N243 -przekr. czas zalaczania 35-10 - - - Sporadyczny! 17664 - Czujnik temp. silnika -G62 -zwarcie do masy 35-10 - - - Sporadyczny! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3 Zgłoś #7 Napisano 17 Czerwca 2008 Przy tych błędach wiele Ci nie pomogę. Wygląda na to, że G62 do wymiany. Co z pierwszym błędem - niewiem, może ktoś znajdzie się mądrzejszy ode mnie. Myślę, że najpierw musisz doprowadzić silnik do porządku, a następnie jeżeli dolegliwości skrzyni będą nadal występować - zająć się nią. Piotr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wagabunda Zgłoś #8 Napisano 2 Lipca 2008 Witam, dopiszę się tutaj, koledzy mam pytanie czy te skrzynie są generalnie do bani, czy może nie. Chcę kupić paska z lat 97-00 z automatem, dobry to wybór czy raczej kupować z manualną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #9 Napisano 25 Listopada 2010 Witam Kolegow... Mam problem z autem... Od jakiegos czasu przy redukcji z 3 na 2 troche szarpal, no i dalej to jest. Ale dzisiaj zauwazylem ze jak na R wrzucilem to szarpnelo... Zrobilem skana i wyszlo takie cos: Address 01 ------------------------------------------------------- Controller: 3B0 907 551 BS Component: 2.8L V6/5V G 0001 Coding: 07551 Shop #: WSC 05311 WVWVH63B61E247378 VWZ7Z0A3605670 4 Faults Found: 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-10 - - - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-10 - - - Intermittent 16826 - EVAP Emission Control Sys: Small Leak P0442 - 35-00 - - 17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean P1130 - 35-10 - - - Intermittent Address 02 ------------------------------------------------------- Controller: 8D0 927 156 AS Component: AG5 01V 2.8l5V USA 3132 Coding: 00104 Shop #: WSC 05311 1 Fault Found: 18265 - Load Signal: Error Message from ECU P1857 - 35-10 - - - Intermittent Na ten blad "16826 - EVAP Emission Control Sys: Small Leak" nie zwracam uwagi bo jak gaz zakladalem to filtr inny wstawilem ten od oparow i co jakis czas mi ten blad pokazuje ale co z reszta??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TOMCZYK260 Zgłoś #10 Napisano 26 Listopada 2010 Witam Koledzy mam problem ze skrzynio biegów z pasata 1.8 20v w automacie czy mugl by mi ktoś pomóc auto jak rusza z D to po czwili biegi wyskakujo i podpinałem kompa i wyskoczył mi taki błąd 01N927733 DH Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #11 Napisano 26 Listopada 2010 Witam Kolegow... Mam problem z autem... zacznij od przepływki, bo błąd z ECU może być wynikiem błędnego odczytu przepływki. Bardzo często przepływka powoduje że skrzynia wariuje. ---------- Post added at 17:51 ---------- Previous post was at 17:48 ---------- Witam Koledzy mam problem ze skrzynio biegów z pasata 1.8 20v w automacie czy mugl by mi ktoś pomóc auto jak rusza z D to po czwili biegi wyskakujo i podpinałem kompa i wyskoczył mi taki błąd 01N927733 DH odczytaj błędy jak kolega powyżej.... co do wyskakiwania to często braki oleju powodują to lub kończąca się pompa oleju, ewentualnie wybierak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Torreto Zgłoś #12 Napisano 29 Listopada 2010 zacznij od przepływki, bo błąd z ECU może być wynikiem błędnego odczytu przepływki. Bardzo często przepływka powoduje że skrzynia wariuje. No i tak bylo... Przeplywki nie wymienilem ale bledy skasowalem i nie ma zadnego... Na poczatku pomyslalem ze ten blad skrzyni to jest to czego szukam, bo od jakiegos czasu przy redukcji z 3 na 2 bieg jest szarpniecie... No ale musze dalej szukac przyczyny... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weiszu Zgłoś #13 Napisano 1 Czerwca 2011 Witam serdecznie, mam także nietypowy problem ze skrzynią automatyczną (z TT) w moim passaciku 1,9 tdi 130 km. Mianowicie, cofając do tyłu, wrzucajac z pozycji P, na R, skrzynia zastanawia się z 2 sekundy, po czym następuje szarpnięcie. Jadąc do przodu, skrzynia gładko przerzuca z jedynki na dwójkę, a problem pojawia się w momencie zmiany na trójkę. Skrzynia tak jak wcześniej pisaliście wariuje, przy normalnym miejskim przyspieszaniu przeciąga na obrotach ( tak jakbym wduszał gaz w podłogę, a trzymam go tak żeby przyspieszał przy 2-2,5 tys obrotow ) do powiedzmy 4 tys, wrzuca trójkę, następnie zrzuca na dwójkę i tak trzyma do momentu odpuszczenia przeze mnie gazu, jeśli to zrobie, wrzuci trojke i dalej jest ok, jesli nie, skrzynia albo zrzuci z szarpnieciem i będzie wrzucała i czworke i piatke z szarpnieciem, albo wejdzie w tryb awaryjny i zostawi ją na dwójce. Podłaczylem sie pod komputer i blad wyskoczyl taki : Inconnect gear ratio, doszedlem do tego iż jest to może sprzegło hydrokinetyczne. Mógłby ktoś potwierdzić taką wersję? czy może jest to coś innego , i jakie są koszty takiej naprawy, względnie regeneracji? Dodam jeszcze ze po wykasowaniu blad ponownie wyskakuje jak skrzynia ponownie wejdzie w tryb awaryjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #14 Napisano 2 Września 2012 Weiszu, rozwiazales problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach