Skocz do zawartości
Gość lopek3

Automatyczna skrzynia biegów - Problem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lopek3

Witam,

Właśnie mnie spotkała rzadka przyjemność problemu z ASB (albo z przepływomierzem).

Otóż po przełączeniu z N na D na ciepłym silniku czuć dosyć mocne szarpnięcie, na zimnym jest mniej odczuwalne, poza tym biegi przełączają się bez problemu, kickdown działa i wszystko jest OK.

Po przeskanowaniu VAG-COMem mam nast. błędy:

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 4B0 906 018 DA

Component: 1.8L R4/5VT G 0006

Coding: 0016551

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 002 - Lower Limit Exceeded

17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich

P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded

Readiness: 0000 0000

Address 02 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 927 156 AH

Component: AG5 01V 1.8l5VT USA 0810

Coding: 0001104

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 003 - Mechanical Failure

 

Problem jest podobny do tego wątku na na forum automat.pl, z którego wyczytałem że:

MAF-sensor (czujnik przepływu powietrza) ma istotne znaczenie dla przekazywania właściwych funkcji z komputera ECM (silnika) do komputera PCM (skrzyni) celem właściwego sterowania elektrozaworem regulacj ciśnienia. /wielki skrót myślowy!/

Jeżeli po doprowadzeniu do porządku auta od strony silnika, wykasowaniu kodów błędów i przeprowadzenbiu adaptacji komputerów ECM i PCM problem będzie dalej, to przyczyna może tkwić w mechanicznym zużyciu jednego z elektrozaworów regulacji ciśnienia i/lub mechanicznym zacinaniu się zaworu mechanicznego regulacji ciśnienia, i/lub modulacji ciśnienia.

Moje pytanie jest, czy to rzeczywisty problem z ASB (koszty), czy też to tylko MAF? Czy ta opinia z forum automat.pl może być prawdziwa, biorąc pod uwagę wątpliwości co do jakości serwisu tej firmy?

Po niedzieli jadę do serwisu, wymienię przepływkę i podzielę się wrażeniami.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

No i jestem po wymianie przepływomierza.

Wszelkie dolegliwości w działaniu skrzyni zniknęły. Przełączanie z N na D na ciepłej skrzyni jest właściwie teraz nieodczuwalne.

No i autko się lepiej się toczy.

Czyli wniosek jest jeden - dolegliwości silnika mają wpływ na pracę ASB w sposób znaczący.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie miałem to samo z jakieś pół roku temu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tulip

witam.

temat szarpiącego tiptronica pojawiał się już kilka razy, ale nie znalazłem opisu sytuacji adekwatnej do mojej. otóż problem skrzyni biegów pojawia się u mnie (Passat 1,9TDi 2000r. 115km silnik: ATJ) w dwóch sytuacjach:

 

1. po uruchomieniu silnika (niezależnie od jego temp) i wrzuceniu R, puszczam delikatnie hamulec i auto zaczyna cofać. jednak jeśli trzymam ciągle nogę na hamulcu, da się odczuć jak bieg wsteczny cały czas wyskakuje i ponownie wskakuje - tu szarpie autem. mocne naciśnięcie hamulca w takiej sytuacji nie powstrzymuje szarpania. dopiero po wrzuceniu na N auto się uspokaja.

 

2. jeśli po odpaleniu auta zaczynam od cofania, czyli występuje sytuacja z pkt.1, po zakończeniu cofania wrzucam na D i wtedy następuje mocne szarpnięcie autem (i tak jest za każdym razem jak wrzucam D do momentu ponownego uruchomienia silnika). jeśli natomiast po odpaleniu jako pierwszy bieg wrzucę D, auto nie szarpie i skrzynia pracuje prawidłowo. w trakcie jazdy zmiana biegów przebiega bez zarzutów.

 

vag wywalił taki błąd skrzyni:

 

1 BLEDY !!

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

35-00 - -

GOTOWE : N/A

 

przejrzałem forum i z tego co widzę, problem z pkt.2 może się wiązać z przepływomierzem - sprawdzę to w przyszłym tygu.

ale choć wstecznego za często nie używam, trochę martwi mnie problem opisany w pkt.1.

 

będę wdzięczny za pomoc.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3
18265 - Load Signal: Error Message from ECU

 

Czyli sterownik skrzyni pokazuje, że są błędy silnika.

Czy wiesz jakie błędy się pokazały pod adresem 01 (w silniku)? Tutaj będzie podpowiedź co jest grane.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tulip

błędy z adresu 01.

17678 - Zawor pompowtrysk. cyl.4 -N243 -przekr. czas zalaczania

35-10 - - - Sporadyczny!

17664 - Czujnik temp. silnika -G62 -zwarcie do masy

35-10 - - - Sporadyczny!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

Przy tych błędach wiele Ci nie pomogę. Wygląda na to, że G62 do wymiany. Co z pierwszym błędem - niewiem, może ktoś znajdzie się mądrzejszy ode mnie.

Myślę, że najpierw musisz doprowadzić silnik do porządku, a następnie jeżeli dolegliwości skrzyni będą nadal występować - zająć się nią.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dopiszę się tutaj, koledzy mam pytanie czy te skrzynie są generalnie do bani, czy może nie. Chcę kupić paska z lat 97-00 z automatem, dobry to wybór czy raczej kupować z manualną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegow... Mam problem z autem... Od jakiegos czasu przy redukcji z 3 na 2 troche szarpal, no i dalej to jest. Ale dzisiaj zauwazylem ze jak na R wrzucilem to szarpnelo... Zrobilem skana i wyszlo takie cos:

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 907 551 BS

Component: 2.8L V6/5V G 0001

Coding: 07551

Shop #: WSC 05311

WVWVH63B61E247378 VWZ7Z0A3605670

4 Faults Found:

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-10 - - - Intermittent

16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low

P0102 - 35-10 - - - Intermittent

16826 - EVAP Emission Control Sys: Small Leak

P0442 - 35-00 - -

17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean

P1130 - 35-10 - - - Intermittent

 

Address 02 -------------------------------------------------------

Controller: 8D0 927 156 AS

Component: AG5 01V 2.8l5V USA 3132

Coding: 00104

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

P1857 - 35-10 - - - Intermittent

 

Na ten blad "16826 - EVAP Emission Control Sys: Small Leak" nie zwracam uwagi bo jak gaz zakladalem to filtr inny wstawilem ten od oparow i co jakis czas mi ten blad pokazuje ale co z reszta???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TOMCZYK260

Witam Koledzy mam problem ze skrzynio biegów z pasata 1.8 20v w automacie czy mugl by mi ktoś pomóc auto jak rusza z D to po czwili biegi wyskakujo i podpinałem kompa i wyskoczył mi taki błąd 01N927733 DH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Kolegow... Mam problem z autem...
zacznij od przepływki, bo błąd z ECU może być wynikiem błędnego odczytu przepływki. Bardzo często przepływka powoduje że skrzynia wariuje.

 

---------- Post added at 17:51 ---------- Previous post was at 17:48 ----------

 

Witam Koledzy mam problem ze skrzynio biegów z pasata 1.8 20v w automacie czy mugl by mi ktoś pomóc auto jak rusza z D to po czwili biegi wyskakujo i podpinałem kompa i wyskoczył mi taki błąd 01N927733 DH
odczytaj błędy jak kolega powyżej.... co do wyskakiwania to często braki oleju powodują to lub kończąca się pompa oleju, ewentualnie wybierak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zacznij od przepływki, bo błąd z ECU może być wynikiem błędnego odczytu przepływki. Bardzo często przepływka powoduje że skrzynia wariuje.

 

No i tak bylo... Przeplywki nie wymienilem ale bledy skasowalem i nie ma zadnego...

Na poczatku pomyslalem ze ten blad skrzyni to jest to czego szukam, bo od jakiegos czasu przy redukcji z 3 na 2 bieg jest szarpniecie... No ale musze dalej szukac przyczyny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

mam także nietypowy problem ze skrzynią automatyczną (z TT) w moim passaciku 1,9 tdi 130 km. Mianowicie, cofając do tyłu, wrzucajac z pozycji P, na R, skrzynia zastanawia się z 2 sekundy, po czym następuje szarpnięcie. Jadąc do przodu, skrzynia gładko przerzuca z jedynki na dwójkę, a problem pojawia się w momencie zmiany na trójkę. Skrzynia tak jak wcześniej pisaliście wariuje, przy normalnym miejskim przyspieszaniu przeciąga na obrotach ( tak jakbym wduszał gaz w podłogę, a trzymam go tak żeby przyspieszał przy 2-2,5 tys obrotow ) do powiedzmy 4 tys, wrzuca trójkę, następnie zrzuca na dwójkę i tak trzyma do momentu odpuszczenia przeze mnie gazu, jeśli to zrobie, wrzuci trojke i dalej jest ok, jesli nie, skrzynia albo zrzuci z szarpnieciem i będzie wrzucała i czworke i piatke z szarpnieciem, albo wejdzie w tryb awaryjny i zostawi ją na dwójce. Podłaczylem sie pod komputer i blad wyskoczyl taki :

 

Inconnect gear ratio, doszedlem do tego iż jest to może sprzegło hydrokinetyczne.

 

Mógłby ktoś potwierdzić taką wersję? czy może jest to coś innego , i jakie są koszty takiej naprawy, względnie regeneracji?

Dodam jeszcze ze po wykasowaniu blad ponownie wyskakuje jak skrzynia ponownie wejdzie w tryb awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weiszu, rozwiazales problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności