Skocz do zawartości
sledziu

[ elektryka/elektronika] kontrolka od recznego

Rekomendowane odpowiedzi

Jest problem z kontrolka od ręcznego hamulca. Od pewnego momentu cały czas sie pali. Przycisk pod dźwignia zmieniony, czujnik przy korku pojemnika płynu hamulcowego sprawny ( sprawdzany ). Pół roku temu padł ABS i paliła sie kontrolka ( uszkodzony czujnik ), usterka nie została usunięta i ABS nadal nie działa. Świeci sie cały czas i teraz po pół roku pali sie ta od ręcznego. Czy to ma jakiś związek?? Macie jakies pomysły co jest przyczyną palenia się kontrolki od hamulca ręcznego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może zwarcie przewodu do masy(karoserii)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewód od automatu ręcznego może zwierać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie może być przetarty tylko teraz który czy ten od ręcznego, czy raczej od płynu hamulcowego, wypnij obydwa przewody i zobacz czy nadal świeci, jeżeli tak to niestety sprawdzanie kabli, może vag coś by wskazał jeżeli posiadasz możliwość wpięcia do komputera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypięte dwa i świeci. Na Vagu nic nie wyszło .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzanie przewodów, jeżeli w abs pod kanapą masz opór prawidłowy na wszystkich czujnikach a kontrolka nadal świeci to uszkodzona pompa (sterownik) abs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hotair, nie. Jak by byl uszkodzony modol to pokaze blad w Vagu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Sh4d0w
uszkodzona pompa (sterownik) abs.

 

A czy przy uszkodzonej pompie ABS nie swieci sie przypadkiem kontrolka ABS'u? Czy niedzialajacy ABS ma wplyw na kontrolke hamulca recznego/plynu?

 

Pytam bo mam ten sam problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem już wcześniej o tym. Z reguły uszkodzenie modułu abs nie powoduje palenia się kontrolki ręcznego tylko kontrolki abs. Jednak kiedyś ktoś z tego forum uświadomił mnie że zaistniała taka sytuacja że paliły się dwie kontrolki jednocześnie a jednak wina była po stronie abs. zuczek masz w pełni rację że powinien pokazać się błąd w vagu ale nie wziąłeś pod uwagę faktu że zależy to od producenta vaga. Z reguły na tych tańszych są albo przekłamania albo wcale nie ma komunikacji na tym akurat module. Pisałem już o tym na forum że pomaga zmiana parametru Latency. Nie wiemy jak naprawdę odczytany był moduł abs więc ta sprawa jest pod znakiem zapytania. Myślę że mimo wszystko należy zrobić pomiar oporności czujników na wtyku pod tylną kanapą i najpierw usunąć błąd abs a potem działać z kontrolką ręcznego zwłaszcza że idzie zima i abs się przyda na pewno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hotair, tu sie z toba zgodze pewne uszkodzenia modulu ABS powoduja swiecenie sie kontrolki recznego i ABS (pozdro dla kolegi VAX ktory mial z tym racje) ale tylko w nowszych modelach czyli pompa zespolona z sterownikiem ABS. I z tego co pamietam z doswiadczenia to od roku 96r byly te modulu ( i w 1Z a AFN) :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To cosik nie tak bo koledze palą się dwie kontrolki czyli także abs a vag nie wykrywa błędu czyli na pewno coś nie tak z tym vagiem lub z linią K L złącza :dobani: to może inne pytanie, czy vag u kolegi sledziu łączy się np z modułem silnika, czy da się coś zczytać, co wyświetla w module abs?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kontrolka od abs to jedno a od ręcznego to drugie.

Jeżeli przednie klocki są wyposażone w czujniki zużycia to kontrolka ręcznego może również sygnalizować, że czas je wymienić. Ewentualnie przetarły się przewody.

To teoria, tak miałem w poprzednim autku i wiele autek tak ma, ale nie wiem czy Passat też.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze to cos prostego : ubytek plynu hamulcowego (u mnie sie swiecila kontrolka recznego gdy wyciekl plyn a zapalala sie podczas przyspieszania gdy bylo go malo), moze cos z przewodem (zwarcie) lub tez po prostu tzw krokowiec od recznego padl (i tez daje zwarcie), zwykly miernik i mozna to posprawdzac, jezeli to nie to wtedy trza szukac dalej :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może jeszcze klocki hamulcowe z czujnikiem ubytku ale w moim tego nie ma, widziałem takie np w reno :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności