Skocz do zawartości
tacza

Sprzęgło się slizga, czy juz czas na wymiane??

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy pytanko, ostatnio zauważyłem ze jak wrzuce do autka 5 osób to zaczyna sie sprzęgło ślizgać. Objaw jest taki że wrzucam II powoli wciskam gaz a tu obroty rosną do ponad 3500 i autko pomału zaczyna przyspieszac, dopiero po chwili obroty spadaja i jest ok. Oczywiście tak sie dzieje na kazdym biegu. I tu moje pytanie, czy juz jest czas na nowe sprzegło, czy jest jakis tajemny sposob żeby nie odtawiac autka do warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy jest jakis tajemny sposob żeby nie odtawiac autka do warsztatu.

TAK - zrobić wymianę sprzęgła samemu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze ktos podac przyblizony koszt części i wymiany w jakimś srednio drogim warsztacie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarcza + docisk, jeśli zajdzie potrzeba to koszt w granicach 400-600PLN.

Do tego jeszcze robocizna...

Już dawno powinieneś zdjąć skrzynię w celu sprawdzenia.

Może to być np. olej, połamane ramiona docisku no i oczywiście zjechana tarcza.

Generalnie po dodaniu gazu samochód ma przyspieszać bez niekontrolowanego wzrostu pobrotów silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomala

W moim przypadku koszt kompletnego sprzęgła to 380zł + 150zł chcieli za wymianę, ale jeżeli masz trochę pojęcia o mechanice i kanał lub podnośnik to wymienisz sam. Mnie zajeło to 8 godzin. Trzeba odkręcić dwie poduszki pod silnikiem, odkręcić półoś napędową (z prawej strony), rozrusznik, linki od biegów, siłownik hydrauliczny sprzęgła i skrzynie biegów. Do montażu nowej tarczy dorób sobie kawałek wałka, aby zamontować je w osi.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość castart

u mnie poszedł płyn z hydrauliki na docisk i tarcze i wszystko szlak trafił ślizga sie niemiłosiernie ale jedzie. koszt wymiany 290zł komplet luki i 150 robota

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie zaglądałem do srodka, więc nie wiem co kupic. Ale teraz sie czuje jakbym jexdzil automatem. Na światłach wrzucam trójke puszczam sprzęgło, gaz w podłoge, obroty wskakuja na ok 3 tys i jaaaaazda. A może ktoś zna w 3 city jakiegos dobrego magica:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i problem powrócił po paru miesiacach:( Przedtem odziwo sprzegło przestało sie slizgać i jakos zimę przejeździłem. Niestety od dwoch tygodni strasznie się ślizga i z dnia na dzień jest coraz gorzej, wogole nie mam przyspieszenia, nie mówiąc o podjechaniu z miejsca na krawężnik:) W tym tygodniu postaram sie kupić kompletne nowe sprzegło firmy LUK i oddac autko do warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy

Mam problem ze ślizgającym sprzęgłem ale tylko podczas mrozów ( po niżej zera). Oczywiście sprzęgło hydrauliczne. Niedawno kupiłem passata i szukam przyczyn. Zanim wymienię płyn chciałem sie poradzić, może któryś z Was miał podobny problem??

Dzięki za info

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam problem ze ślizgającym sprzęgłem ale tylko podczas mrozów ( po niżej zera). Oczywiście sprzęgło hydrauliczne. Niedawno kupiłem passata i szukam przyczyn. Zanim wymienię płyn chciałem sie poradzić, może któryś z Was miał podobny problem??
U mnie na starym płynie sprzęgło bardzo ciężko pracowało podczas mrozów. Wymienić na pewno nie zaszkodzi, bo koszt to ok 40zł za płyn. Jak się domyślam, to nie był on długo już wymieniany (zalecana wymiana co ok. 30 tys km lub 2 lata).

Płyn hamulcowy jest bardzo higroskopijny i chłonie wodę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli chcesz oszczedzic to sprobuj je podciagnac na ciegle kolo silnika .. nic cie to nie bedzie kosztowalo a moze sie uda .. chyba ze juz kiedys ktos na taki pomysl wpadl i juz faktycznie nei masz nic wten czas tylko zakup nowego ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podciąganie nic nie pomoże, jeśli jest linka trzeba ja popuścić bo podciagajac lozysko oporowe dochodzi do docisku to tak jak bys wciskal pedal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety kolego ale musisz wymienic. albo...... nie woz 5 osób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat - sprzęgło ma już koło 15 tys km powinno być ok - ale przy zmianie biegów ja je wciskam słychać takie tyk tyk - czyżby czeka paska wymiana wysprzęglika ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może łożysko lub docisk się wyczerpał chyba ze zmieniałeś komplet to wtedy regeneracja wysprzęglika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmieniałem komplet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to regeneracja i odpowietrzenie pompki sprzęgła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A moze ktos podac przyblizony koszt części i wymiany w jakimś srednio drogim warsztacie??

mnie wyszło 260zł sprzęgło kompletne LUK + 200zł wymiana:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Adalbertus

Witam! mam problem ze sprzęgłem w moim b4 2.0 115 KM. Pedał sprzęgła jest tak nisko, że mam już problem, żeby wrzucić bieg. Po prostu już nie wysprzęgla. Dla informacji - sprzęgło kompletne wymienione jakieś 1.5 roku temu oraz pompka sprzęgła kilka miesięcy temu. Myślałem, że to pompka, bo już kiedyś mi padła, ale wyjąłem ją, sprawdziłem i jest ok. Pomóżcie...:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podepnę bo mod wywalił mój temat:

 

Jadę dziś paskiem i nagle na światłach czuję jak wciskam pedał sprzęgła pulsowanie, jedynka zgrzytnęła i pojechał.

Myślę przypadek. Zajeżdżam pod sklep manewruję, sprzęgło, wsteczny i nie mogę wpiąć aż w końcu zgrzyt i wskoczył.

Pod domem już wsteczny tak jak bym bez sprzęgła usiłował wpiąć - zgrzyta. Jedynka z haczeniem wskoczy pozostałe z oporami. Pedał pulsuje. Na wyłączonym silniku biegi wchodzą bez problemu. Pedał aktualnie "bierze" od samej podłogi

Podejrzewałem linkę ale wychodzi na to że u mnie jest hydraulika. W czym szukać przyczyny?

Płynu hamulcowego jest pomiędzy min a max wycieku nie wiedzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności