Gość lukaszp Zgłoś #1 Napisano 25 Października 2007 witam pierwszy raz korzystam z forum wiec prosz eo wyrozumialosc jestem posiadaczem pasata b5 po liftingu 1.9tdi 130km wymienilem w nim srodkowy tlumik i samochod dostaje wibracji jak i na biegu jałowym jak i przy przyspieszaniu do pewniego momentu obrotow bylem juz w 6 warsztatach oczywiscie moja kieszen na dzien dzisiejszy jest juz pusta bo mowili mi o kole zamachowym poduszkach pod skrzynia jak i pompie wody wszystko jest wymienione. zaden z elementow tlumika nie dotyka podwozia poprostu tlumik wpada w wibracje prosze o pomoc _temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #2 Napisano 25 Października 2007 Sprawdź łącznik elastyczny czy nie jest wypracowany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piwo Zgłoś #3 Napisano 25 Października 2007 ale na pewno to sprawa wydechu, a nie np poduszek pod silnikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszp Zgłoś #4 Napisano 25 Października 2007 ale na pewno to sprawa wydechu, a nie np poduszek pod silnikiem? poduszki tez byly sprawdzane pod silnikiem jezeli chodzi o tten łacznik czyli takasiateczke za katalizatorem to tez jest sprawna:( _temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ippfam Zgłoś #5 Napisano 25 Października 2007 Sprawdź sposób podwieszenia układu wydechowego czy wisi swobodnie bez naprężeń. Opisz dokładniej. Czy środkowy tłumik był firmowy czy robiony?. Może się zdarzyć, że w przypadku „tańszych” zamienników zmiana kąta wspawanej do tłumika rury (wykonanie) powoduje podobny do odnotowanego u Ciebie objawu rezonansu układu wydechowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #6 Napisano 25 Października 2007 lukaszp, po pierwsze to może zmodyfikowałbyś jakoś temat tak aby mówił maksymalnie dużo o problemie z tłumikiem ? Moze wtedy więcej osób by zajrzało ? I miałbyś większe szanse na pomoc ? A tak Ty napisałeś "tłumik" a mówi to tyle samo co gdybyś napisał "d..." A teraz o tłumiku Jesli założyłeś oryginał VW to trzeba szukać przyczyny, fakt. Jeśli jednak zalożyłeś coś innego (a na pewno tańszego ) to możesz się spodziewać naprawdę wszystkiego. Trenowałem kiedyś środkowy tłumik w Pasku B4 2E. 3 krotna wymiana Bosala w ramach gwarancji nic nie dawała. Każdy zaczynał brzęczeć w pewnym zakresie obrotów po kilkuset kilometrach. Jeździłem na każdym znacznie dłużej, w efekcie lata leciały a ja miałem zawsze nowy tłumik Jakaś blaszana przegroda wewnątrz hałasowała, taka konstrukcyjna przypadłość. Nie wiem dokładnie która bo zawsze ten zdemontowany zabierano. Generalnie krajowe tłumiki ładnie wyglądaja z zewnątrz nawet po latach (blachy aluminiowane) natomiast w środku ładowane jest byle co. Przynajmniej w porównaniu z tłumikiem z ASO. Tam jednak, wiadomo cena jest kosmiczna.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszp Zgłoś #7 Napisano 26 Października 2007 ippfam i RomanS co radzicie jaki tłumik kupic jakiej firmy i czy nie lepiej po tych 6 warsztatach kupic juz cały uklad wydechowy od poczatku razem z rura od kolektora bo ten stary jest spawany gdize sie da Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ippfam Zgłoś #8 Napisano 26 Października 2007 Już odpowiedziałeś sobie o konieczności wymiany układu wydechowego. Co do firmy? Jest to temat rzeka. Zakładam, że względy ekonomiczne będą czynnikiem rozsądnym i wiodącym. Bez obaw tańszy w przypadku układu wydechowego nie zawsze oznacza krótszą trwałość, poszukaj dobry warsztat, który da Tobie gwarancje na części i poprawny montaż. I szerokości życzę Tu znajdziesz elementy ukł. wyd. dla swojego Passata http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=ippfam&sid=4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
A_s_ik Zgłoś #9 Napisano 29 Marca 2010 Koledzy pomocy. Mam taki sam problem jak Łukaszp. Nie wiem jakiej firmy mam załozyć ten środkowy (za wyjatkiem oryginału) aby było OK. Może ktoś ma to za sobą. Z góry dziękują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 15 Lipca 2011 (edytowane) Witam forumowiczów. 90% passatów z tym silnikiem 1.9 tdi ma problemy z wibracjami....pozostałe 10% będzie miało. To efekt wady fabrycznej. Potrafimy usunąć ten problem sprawdzonym już sposobem. a jeśli ktoś jest z innego regionu polski i chciałby się dowiedzieć jak to zrobić to jak na PW zdradzisz czy płatna to informacja ?? Edytowane 15 Lipca 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artkon Zgłoś #11 Napisano 15 Lipca 2011 a jeśli ktoś jest z innego regionu polski i chciałby się dowiedzieć jak to zrobić to jak na PW zdradzisz czy płatna to informacja ??To lepiej tu bo za kilka dni będzie miał całą skrzynkę zapchaną Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #12 Napisano 15 Lipca 2011 Potrafimy usunąć ten problem sprawdzonym już sposobem. A my sprawdzonym sposobem potrafimy usunąć to ogłoszenie z działu technicznego. Albo wystawisz ogłoszenie w dziale giełda, albo pochwalisz się jak to usunąć, w dziale technicznym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drooso Zgłoś #13 Napisano 21 Lipca 2011 Może kupiłeś zamiennik który nie jest dobrze spasowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hepos Zgłoś #14 Napisano 1 Września 2011 Witam. U mnie na oryginalnym tłumiku słychać jak drga na wolnych obrotach , po dodaniu gazu do 1k rpm ucicha. guma i tłumik oryginalne . Gdy go podniose ręka trochę wszystko ucicha. Jakieś pomysły? Chodzi o tlumik srodkowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach