Skocz do zawartości
piotr555

Olej w intercooler , wyciek.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od kilku dni zauwazylem zawilgocenie olejem od spodu z prawej strony , bardzo daleko rozciagniete ,od przodu az nawet do polowy tylu,dzis sciagnalem plastik ze spodu i zobaczylem ze wyciek jest z polaczenia gumowego przed intercolerem .sciagnalem ten krotki waz na ktorym stala kropla (zaznaczylem strzalkami gdzie zbiera sie olej ) uszczelka byla troche uszkodzona nawinolem izolacji i zobacze co bedzie dalej sie dzialo ,najbardziej martwi mnie dlaczego tam jest tyle oleju ,to przeciez jest przewod powietrza???

Edytowane przez piotr555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam wyciek w tym samym miejscu ... w innym watku poruszałem ten problem oleju w dolocie tutaj jest link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za link ,przegladalem kilka tematow ,ale nienatknolem sie na konkretne wytlumaczenie ,moze moderator przeniesie ten temat,a i chcialem jeszcze dodac ze kopniaka autko ma ,ale jak ze swiatel szybko wyjade (w dzien niewidac ale w nocy )to totalna zadyma po drugim biegu ,czy to tez ma cos do tego oleju tam przy interculer??? :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
czy to tez ma cos do tego oleju tam przy interculer??? :niepewny:

 

Zdecydowanie nie.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm ,bylem juz prawie tego pewny ze to ma jakis zwiazek z tym,to przydymianie ,bo niemam sie czego czepic ,niedawno bylem na serwisie VW podlaczany do vaga na jalowym i podczas jazdy , wszystkie parametry na zero ,turbinka extra ,ale chmura na starcie nadal niezmienna .To jest ciekawe :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest diesel więc to normalne że przydymi :) nie ma się czym przejmować, dopiero byłoby coś nie tak jakby Ci dymił nonstop, pozatym to normalne że przy przyśpieszaniu puści dymka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a spytam z ciekawosci Ty tez tak masz przy swoim?? wygrana na swiatlach predkoscia ++zaslona dymna :rotfl::ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jak wyżej napisałem ... diesel przy starcie lubi puścić dymka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mariusz Z.

No przy ostrym bucie dyma puści ale tyle oleju w rurze to niedobry znak. Może świadczyć o uszkodzeniu turbawki a tak dokładnie to uszczelniaczy wewnątrz turbawki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik

druga sprawa auto powinno puscic maly dymek przy redukcji i starcie ja i przy odpalaniu ale czesto wynika to lejących wtryskiwaczy, lub poprostu zła ropa... Ja jak zaleje na stacji Bliska (ORLEN) to dymi i ma muła... a Shell albo BP jest ok dlatego tylko tankuje na dobrych stacjach. trzeba dbać o pompowtryski :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napewno jakosc ropki ma wielkie znaczenie jesli chodzi o przydymianie ,tez podejrzewam ze moze to wina pompowtryskow ,ale niemozna tego tak sprawdzic trzeba kazdy wyciagac metoda zamiany i patrzec co sie dzieje ,wiadomo jaki to wydatek!! a olej w tym wezu z interculer to faktycznie bedzie cos gdzies z ktoryms uszczelniaczem :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tymi pompowtryskami to mozna sprawdzic bez wyciagania, przynajmniej tak mi tuner mowil jak mi testowal auto, na 3 biegu sprawdzal parametry vagiem pompowtryskow i jak nie ma duzych wychylen od noermy to jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam ugjenty IC. czy to ma wpływ na odczyt przepływomierza bo czasami jak przycisne to zaczyna syczeć ale tylko czasami (ugjenty bo pewnie kiedyś był stuknięty)pewnie jest dziurawy i olej z niego leci wyłancza sie turbo jak zasyczy komp. nie pokazuje żadnego błędu wyłoncze silnik odpale ponownie i wszystko ok.co otym przypadku sądzicie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. u mnie natomiast ginie dużo oleju mam olej na wężu interculer i podobno turbo wysiadło tzn mechanik powiedział ze olej poszedł do turbo i trzeba regenerować (1200zł regeneracja podobno) czy coś takiego może sie stać??

najbardziej martwą mnie te ubytki oleju przejechałem od wymiany około 3.500km i z poziomu max jest mniej niż połowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego turbo do regeneracji masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w związku z powyższym lepiej oddać do regeneracji czy może w jakąś używkę pchać sie?? I czy po sprawnym turbo łykanie oleju ustanie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim miejscu i przy tym roczniku szukałbym używki, choć to loteria... Wszystko zależy od tego jak długo chcesz jeździć tym autem. Naprawdę dobra regeneracja to min. 1000 zł., wszystko zależy od stanu turbiny. U mnie po regeneracji zużycia oleju nie widać (ale zrobiłem dopiero ok.1500km), poprzednio było to jakieś 1,5l/10tys. km. Oczywiście może spalać Ci nie tylko przez uszczelnienie turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czytaliscie o odmie i oct czy przypadkiem niewali z odmy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Damian44_44 masz bankowo olej z odmy w dolocie. Oleju będzie ubywać zawsze (niestety przez odmę zawsze coś wypluje). Zależy też od stylu jazdy - im wyższe obroty tym więcej może ubywać oleju. Poza tym - akurat turbiny z AHU (bez zmiennej geometrii) są nie do zdarcia. Przebiegi 300-400tyś km to norma dla takiego turba. Nic się nie zapiecze, a jeżeli jest sprawne sterowanie turbiny - jest praktycznie nie zniszczalna. Moim zdaniem to z odmy Ci wali ten olej i tyle. Zrób OCT - pojeździj troche i zobaczysz czy masz turbo w oleju czy nie.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności