Skocz do zawartości
Gość ANDRZEJ2711

CZY JEST TAKA MOŻLIWOŚĆ

Rekomendowane odpowiedzi

Gość ANDRZEJ2711

Mam VW Passat 1,9 TDI 2002/03 Nie posiada on komputera wskazującego bieżące spalanie Czy jest taka możliwość założenia takiego komputera bo miejsce na wyświetlaczu napewno jest bo nie zajmują tego wszystkie kontrolki. Z góry dziękuje za pomoc i ewentualne dalsze wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ANDRZEJ2711, kiedyś się sam tym interesowałem i z tematu wynika, że dla chcącego nic trudnego. Potrzebujesz liczników (z PINem!), manetki i dodatkowej "magicznej" wiązki, którą czasem udaje się zdobyć na allegro. Strzelam, że jest to normalna częśc zamienna jak tempomat, czy kierunkowskaz z 3 mignięciami i można to kupić w serwisie w formie pakietu "dodatkowego" do samodzielnego montażu. Niestety nie udało mi się odnaleźć porządniejszego guide-a na temat montażu, ale... nie jest to niemożliwe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grynio77

Witam.

Założenie kompa nie musi być wcale aż tak drogie. Zakładając że się ma pojęcie o elektronice :D , lub ma się kogoś znajomego który takie pojęcie ma.

Oto co można sobie samemu skonstruować za jedyne 100 PLN.

73c05d61da4bade2m.jpg

 

A to są przykładowe ekrany:

403da9019f9d9befm.jpg

 

Rzędami informacje wyświetlane na tym ekranie to:

 

średnie spalanie (w l/hour ponieważ stałem w miejscu)

czas jazdy, napięcie akumulatora

zużyte paliwo, przejechany dystans

temperatura zewnętrzna

temperatura wewnątrz auta (na razie obie temp. są podłączone do tego samego czujnika)

średnia prędkość trasy (liczona od momentu włączenia zapłonu)

średnie zużycie paliwa (liczone od momentu włączenia zapłonu)

 

d720cb6995dc6ecfm.jpg

 

Całkowita droga (od momentu ręcznego skasowania)

Całkowite zużycie paliwa (od momentu ręcznego skasowania)

Całkowite spalanie średnie (od momentu ręcznego skasowania)

Prędkość chwilowa

obroty chwilowe

 

 

Komp. ma więcej ekranów ale to już niech sobie każdy sam doczyta. Mogę tylko powiedzieć że jest na prawdę wypasiony i żaden fabryczny nie ma do niego porównania jeżeli chodzi o liczbę wyświetlanych informacji.

Obsługuje i programuje się go tylko dwoma przyciskami. Ja je umieściłem tu:

57319b557223e6c4m.jpg

 

Więcej informacji na stronie:

http://forum.ep.com.pl/viewtopic.php?t=13206&postdays=0&postorder=asc&start=0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oto co można sobie samemu skonstruować za jedyne 100 PLN.

 

ja na szczęście etapo konstrukcji i mozolnych domowych przeróbek mam już za sobą :P Teraz na takie zabawy po prostu nie mam czasu :wstyd:

 

btw. wyświetlacz masz dedykowany czy wykorzystałeś 1/2 FISa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grynio77

To jest wyświetlacz od telefonu siemens S65, na allegro po 35 PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grynio77, sam to wyrzeźbiłeś czy masz kogoś, kogo możesz polecić do takiej roboty? Wymiana licznika w samochodzie to koszt liczników + manetki + wiązki + czas + VAGowanie = sporo (prawie 4 cyfry). Jeśli nawet Twój produkt kosztuje tyle co ["sporo" * 50%] przy kosztach własnych rzędu 100zł za sterownik + 35zł za wyświetlacz to i tak jesteś do przodu ;) Nie myślałeś, żeby to sprzedawać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grynio77

Ten koszt 100 PLN to jest już za wszystkie części łącznie z wyświetlaczem, częściami do płytki, płytką drukowaną i czujnikami temperatury. Ja sam to wyrzeźbiłem ale trochę się boje to sprzedawać bo:

-nie jestem autorem projektu

-wykonać taki zastaw to jest małe piwo ale zamontować to w liczniku to już się trzeba trochę narzeźbić, trochę popiłować, trochę powycinać, trochę pokleić i trochę polutować

a ja nie mam czasu na tłumaczenie i wyjaśnianie przyszłym nabywcą: co, gdzie i z czym.

 

Ale jak ktoś ma zacięcie to polecam. Gość zaprojektował to w 2005 roku i ciągle to udoskonala . Wystarczy wgrać nową wersję softu i już udoskonalone.

Ten bajer:

-mierzy przyspieszenie

-mierzy czas na dystansie (np. wyścigi 1/4mili)

-przypomina o włączeniu świateł

-podaje ile zostało w baku i ile na tym przejedziemy

-przypomina o przeglądzie technicznym (z menu ustawiamy na ile dni przed datą przeglądu)

-zmienia kolor wyświetlanej temp. zew. gdy spadnie poniżej 3*C (gołoledź)

-zmienia kolor wyświetlania napięcia gdy spadnie poniżej zaprogramowanego (z menu ustalamy poziom napięcia)

-posiada pamięć 256 tras (czyli od wł. zapłonu), podaje kiedy ruszyliśmy(data,czas) ile czasu jechaliśmy, ile spaliliśmy benzyny prędkość średnią, prędkość max. spalanie średnie, temperaturę na początku trasy

- wersja językowa wybierana z menu polski / english

- wykresy graficzne spalania chwilowego (słupkowy lub liniowy)

- bardzo rozbudowane menu (np. sami ustawiamy czas kiedy po wył. silnika i ponownym włączeniu kom. będzie to traktował jako jedną trasę. Zatrzymujemy się po fajki, wracamy i jedziemy dalej. Komp traktuje to jako jedną trasę i nie kasuje spal.śr, prędk.śr, zużytego paliwa itd.)

- skalowanie przebytej drogi, spalania, obrotów(zależnie od ilości cylindrów) odbywa się z poziomu menu.

 

Wszystkie podłączenia(zasilanie, impulsy drogi, zapłon itd. bierzemy z licznika) tylko z zewnątrz bierzemy sygnał z wtrysku do pomiaru spalania. No i są osobne czujniki temp. które umieszczamy tam gdzie chcemy mieć pomiar temp. (w najnowszej wersji jest możliwość podłączenia do czterech czujników.

 

A tak to wygląda przed zamontowaniem

383b01a9f8b1028fm.jpg

 

do tego dochodzą dwa przyciski i czujniki temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mnie osobiście wkurza wskażnik chwilowego zużycia paliwa -bo jak wskazuje 14-do 35l/100 km na niskich biegach to denerwuje.A zawsze korci przełączyć na niego z nadzieją że spalanie jest mniejsz."czego oczy nie widza tego duszy nie żal". :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Moim zdaniem super gadzet :) A jak rozwiązałeś sprawe reszty wyświetlacza, tą część odpowiedzialną za informacje z RDS i NAVI ?? Przerabiałeś licznik z pełnym FIS czy z 1/2 FIS ?? Zacznij sprzedawać te cudeńko, stworzenie schematu podłączenia to przecież też chwila. Nawet jak to nie Twój projekt to osoba która to wymyśliła musi mieć na to patent żeby coś do Ciebie mieć że to sprzedajesz bez zgody lub przekazania części dochodu :) Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grynio77
Witam

 

Moim zdaniem super gadzet :) A jak rozwiązałeś sprawe reszty wyświetlacza, tą część odpowiedzialną za informacje z RDS i NAVI ?? Przerabiałeś licznik z pełnym FIS czy z 1/2 FIS ?? Zacznij sprzedawać te cudeńko, stworzenie schematu podłączenia to przecież też chwila. Nawet jak to nie Twój projekt to osoba która to wymyśliła musi mieć na to patent żeby coś do Ciebie mieć że to sprzedajesz bez zgody lub przekazania części dochodu :) Pozdrawiam :)

 

Robiłem to na zegarach bez FIS'a tak że w tym miejscu było pusto, a górna część wyświetlacza to standardowe kontrolki: płyn do spryskiwaczy, rezerwa itd.

Co do sprzedaży tego to powiem nieskromnie że mój czas jest cennniejszy niż produkcja tego.

No chyba żebym zaśpiewał za komplet 300PLN. Jeśli są chętni to zapraszam na priv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem ten wątek na elektronice praktycznej. Niestety ten komp średnio nadaje się do diesla...raczej zostaje benzyna i gaz. Były próby włożenia do starszych diesli ale nikt nie napisał że udane.

 

Chętnie dowiem się więcej o tym mimo wszystko :)

 

Pozdrawiam

CODI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grynio77
Przeglądałem ten wątek na elektronice praktycznej. Niestety ten komp średnio nadaje się do diesla...raczej zostaje benzyna i gaz. Były próby włożenia do starszych diesli ale nikt nie napisał że udane.

 

Chętnie dowiem się więcej o tym mimo wszystko :)

 

Pozdrawiam

CODI

 

Witam.

W diesla się nie wgłębiałem, ale jeśli silniki te mają wtryskiwacze i przed nimi jest stałe ciśnienie paliwa (z pompy), to śmiało się nadaje. Spalanie jest tu liczone jako suma czasów otwarcia wtryskiwacza i muszę dodać że jest to bardzo dokładny pomiar bo sprawdzałem z rzeczywistością. Oczywiście tylko wtedy gdy czas otwarcia wtrysku jest proporcjonalny do wtryśniętego paliwa, a więc jeśli ciśnienie paliwa przed nim = const . Nie wiem jak się ma sprawa z pompowtryskami.

Natomiast obroty są liczone na podstawie ilości wtrysków na sekundę. Ma to tę wadę że przy hamowaniu silnikiem nie pokazuje obrotów, ale za to pasuje do diesla.

Ale w tej sprawie lepiej niech się wypowiedzą fachowcy bo ja jestem elektronikiem ale marny za mnie mechanik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności