Skocz do zawartości
roger18sx

Podciśnienie 1.8t AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Po problemach z odmą mam nadal problem z nieszczelnością .Zmierzyłem je manometrem i wydaje mi się że powinno mieć większą wartość czyli pole zielone.Czy wie ktoś jakie powinno ono wyć na biegu jałowym.2015-01-16-1677.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa :umm Napisz gdzie mierzysz to podciśnienie :kawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Manometr wpiety w kolektor ssący w jedna z dwóch wkrętek od lpg. Odma i jej zaworki ok choć jest jeszcze gdzieś nieszczelność bo i po hamulcu czuję że jest słabsze wspomaganie mimo że servo jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche za mało powinno byc ok -0,7bar czyli na zegarku ok 20 Hg czyli na zielonym polu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do szczelności którą dziś sprawdzałem to jak podaję ciśnienie do rury tip to jedyna nieszczelność jaka występuje objawia się bulgotaniem oleju w misce olejowej.Widocznie powietrze dostaje się do odpływu olejowego turbiny który wchodzi prawie na samo dno miski lub do układu smarowania i do ssaka.Na pracującym silniku blok 33 adaptacja krótkoterminowa przeważnie jest na +25% czyli ubogo ,auto wtedy nie dopala paliwa biały dym z wydechu a po chwili 0% i jest chwilowo ok.System evap przestał działać nie słychać zaworu n80 który podczas testu wyjść działa poprawnie.Próbowałem też blokować po kolei wężyki podciśnień i bez poprawy. Poniżej zamieszczam film.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmieniałeś ta sonde? jeszcze kompresje bym sprawdził...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sonda zalozona inna jest tak samo. Cisnienie na 3 cylindrze 10,5 bar na innych 11 i 12. Minimalne dla awt to ponoć 7 bar. Po odpieciu maf jest bez zmian. Na dniach sprawdze jeszcze cisnienie paliwa , tyle ze jak by bylo male to rano by ciezko paliło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja kolego, stawiam na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Ciśnienie z komory sprężania przedostaje się do któregoś kanału olejowego i dlatego masz bulgotanie oleju. Patrzyłeś na stan płynu chłodzącego? Nie ma odbarwień od oleju, lub olej nie ma mazi od płynu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bulgotanie oleju przy sprawdzaniu szczelnosci to akurat normalny objaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik rozbierałem osobiście 3 lata temu tak że uszczelka jest jeszcze dość młoda choć głowicy nie planowałem.Pompę paliwa dziś sprawdziłem na biegu jałowym 3,5 bara podczas obciążenia nawet 4,5.To mi wygląda na jakąś nieszczelność kolektor ssacy odma.Miałem zatkany ezektor przez co opary odmy nie były zaciągane do kolektora wymieniłem na nowy razem z trójnikiem i kolankiem odmy i teraz słychać w nim dość duży przepływ podciśnienia.Zawór odmy na rurze tip też wymieniłem na używany choć nie wiem czy działa i kiedy ma on się zamykać. Gazu nie biorę pod uwagę bo jak podciśnienie wariuje to instalacji poprawnie nie ustawię. Wypada odkręcić kolektor ssący i posprawdzać wszystko co się tam znajduje.

 

Dziś zakupiłem preparat do czyszczenia układu paliwowego i podałem go do kolektora na pracującym silniku.Elekt biały dym z rury i wyszła mi nieszczelność na uszczelce miedzy kolektorem wydechowym a turbina.Więc pewnie przez to sonda głupieje.

Edytowane przez roger18sx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest znacznie lepiej. Dodaję log statyczny początek jest stan normalny marker1 lewe powietrze z jednej wkrętki ,marker2 powietrze z dwóch wkretęk w kolektorze ssacym.Przy zasysaniu lewego powietrza korekty ustawiają sie na 0 % i co dziwne system evap zawór n80 zaczyna wtedy działać. http://vaglog.pl/log_201765.html

Po odpięciu wszystkich pięciu podciśnień z kolektora i zaślepieniu ich wartość podciśnienia stoi dalej jak na foto z pierwszego postu.Zmieniłem dziś listwę pb wraz z regulatorem i bez zmian.

Edytowane przez roger18sx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak sprawa się ma w starszej konstrukcji 1.8T AEB?

Jakie wartości powinno mieć podciśnienie na biegu jałowym?

Też -0,7bar?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że w starszych 1.8t powinno być tak samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam sprawdzałem kanał 32 i pokazało mi 1. 5,1 % 2. 3,1% czy to oznacza nieszczelność układzie podciśnienia?? wyskakujące błędy to 17544 i 17536 prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności