Skocz do zawartości
WP-33

CLIMATRONIK dziwne uszkodzenie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam dziwne uszkodzenie. Gdy włączę klimatyzację to z prawej strony z wylotów powietrza leci zimniejsze powietrze niż z lewej. Nawet ze środkowego nawiewu z prawej jest zimniejsze niż z lewej. CO TO MOŻE BYĆ ? Zmieniłem panel sterowania na zapasowy ale też jest źle. Passat 1,9 TDi 110 koni 1999 rok.

Dziękuję za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz ten sam rok co ja i z tego co wiem to nie wystempowaly tam zapadki zmieniajace nawiew powietrza pomiedzy linia gurnych nawiewów wiec wg mnie jedyne wyjscie to zanieczyszczony tunel nawiewu. Albo poprostu przewrazliwienie, sprawdzales termometrem elektronicznym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jet to obojętnie góra czy dół z prawej strony bardzo zimne a z lewej dużo cieplejsze tak jakby dochodziło ciepłe powietrze i mieszało sie z zimnym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam Ci ten temat w którym Pomogłem

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/ogrzewanie-vt10130,7.htm

 

W twoim wypadku może to być problem z wymiennikiem ciepła.Jak widać na zdjęciu powyżej cięgna nie są prykręcone tylko są na wcisk.Poza tym są tak ukaształtowane że nawet gdyby się poluzowały to i tak spełniają swoją funkcje.No chyba że spadną to nie ;) .

Daje ci przekrój od środka i jak idzie ciepłe(na czerwono),a jak zimne(na niebiesko) powietrze w nagrzewnicy

img78476zmatd7.jpg

Sprawdź sobie jeszcze czy przypadkiem nie masz zapchanego wyminika ciepła

Dotknij 2 rurek które mieszczą się pod maską na podszybiu(po środku)

Jak jest to obie rurki będą gorące.Jak nie jest jedna będzie chłodniejsza(przy właczonym ciepłym nadmuchu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie wydaje się że mam coś z klapkami puszczającymi ciepłe powietrze. Gdy klimę uruchomię przy zupełnie zimnym silniku to wszysto jest w porządku i mogę jeździć godzinami, ale gdy tylko zrobię przerwę to zaczyna lecieć cieplejsze powietrze. Wydaje mi się że przycina się klapka dopuszczająca ciepłe powietrze i jest jakaś szczelina i ciepłe z zimnym się miesza.

A może ktoś mi wskaże gdzie jest klapka od dopuszczania ciepłego powietrza ? Może nawet na tym zdjęciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj ten temat :wpale:

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/ogrzewanie-vt10130,7.htm

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/ogrzewanie-vt10130,7.htm

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/ogrzewanie-vt10130,7.htm

 

Masz tu dokładnie zaznaczone które cięgno jest odpowiedzialne za ciepłe i zimne powietrze(dla ułatwienia napiszę że od ciepłego jest to czerwone ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem rozbierać, wyjąłem schowek, wyjąłem silnik dmuchawy. W komorze silnika cieńsza rurka jest lodowata , odkłada się szron. Po wyjęciu silnika dmuchawy ale bez rozłączania elektrycznego włożyłem rękę do parownika, lodowaty. Po zmontowaniu wszystkiego dmuchawa dmucha dużym strumieniem więc przepływ powietrza jest dobry. Cięgna sterowania sprawne, pracują zarówno czerwony jak i niebieski. Zauważyłem też że rurka do chłodzenia schowka też ma słabe chłodzenie a podłączona ona jest zaraz za parownikiem, więc gdyby klapki od ciepła to ta rurk powinna być lodowata.

Koncepcja mi się wyczerpała i chyba czeka mnie jakiś serwis. Na Vag-u żadnego błędu nie wyświetla. Temp na G 191 pokazuje około 19-20 st C w zależności od obrotów dmuchawy. Pod samochodem woda z parownika się leje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moż mam za mało czynnika chłodzącego, ale tak samo jest na postoju jak i podczas jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazało się że mam za mało czynnika chłodzącego.

2 tyg temu byłem w warsztacie, gwałtownie mi uciekło chłodziwo. Pojechałem do warsztatu w którym rok temu naprawiałem klimatyzację. Okazało sie że jes dziura w gumowym wężu. Pan zainkasował 50 zł za próbę azotową, i umówiłem się za 2 dni do naprawy. W domu na kanale sprawdziłem w którym to miejscu i okazało się że zaraz przy obejmie od drążka stabilizacyjnego. Wąż gumowy obcierał o śrubę od obejmy. Ponieważ w takim położeniu zostawił mi to pracownik w zeszłym roku postanowiłem skorzystać z reklamacji. Pan najpierw się wypierał aż wreszcie zgodził się że gratis mi napełni ale muszę gdzieś sobie naprawić. Wąż naprawiłem za 200 zł i przyjechałem do napełnienia. Pan podłączył pod maszynę. Maszyna czyściła układ przez 10 min potem Pan ustawił na 70 i napełnił układ. Myślałem że jeśli ma być napełnione 700 to na maszynie dlatego ustawił 70 że ona mnoży x 10. I dlatego coś tm było i lekko chłodziło. Pojechałem w poniedziałek do innego warsztatu i okazało się że jest bardzo mało. Dopełnili mi do prawidłwej wartości i od 3 dni jest w porządku. Podejrzewam że pan zrobił to złośliwie za reklamację.

Ten warsztat to

AUTO EXPRESS Sp z o. o.

Serwis Warszawa Wola

Al. Jana Pawła II 69

na terenie Technikum Samochodowego.

NIE POLECAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WP-33 - to wrzuć takie INFO pod ten adres:

 

->ODRADZAM <-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam podobny problem z klimatyzacją automatyczną. Pod koniec maja napełniłem klimatyzację czynnikiem. Zimne powietrze wiało tylko przez 4 dni. Pojechałem więc z powrotem do serwisu. Pan w serwisie powiedział, że mam do wymiany lufkę (filterek w przewodzie), więc wyciągnął z powrotem czynnik, wymienił lufkę i wszystko było w porządku ale tylko przez tydzień. Teraz wieje tylko ciepłem powietrzem. Pod maską jedna rurka jest zimna tylko do lufki a druga ciepła. Skraplacz też jest ciepły. W sterowaniu jest wszystko w porządku bo sprawdzałem. Dziś jeszcze słuchałem sprężarki i jakby co kilka sekund cykała jakby elektromagnes się włanczał i wyłanczał ale po czasie przestało. Czy to może być problem ze sprężarką? Może ciśnienia już nie wytwarza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem jest w tym ze jak twój mechanik powiedzial ( lufka ) adokledniej dysza rozprezna ( dławik ) znowu sie zapchala i do wymiany ponownie. Prawdopodobnie wórki poszly z kompresora albo poprosu kompresor padl i sie powoli zaciera. To jest normalny obiaw. Kompresor sie wyłącza bo wystepuje za duze Cisnienie w ukladzie klimatyzacji i odlacza sprezarke by nie wywalic ukladu w kosmos a przy okazji przedniej klapy. Sprawdz jeszcze dla pewnisci wentylator na chlodnicy ( ten z klimatyzacji. )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jak sie sprawdza poziom oleju w sprezarce climatyzacji ?

Chcialbym sprawdzic i ewentualnie uzupelnic brakujaca ilosc odpowiednim olejem.

Przygladalem sie sprezarce od dolu/kanalu i nie wiem gdzie jest otwor dolewajacy.Z gory tez nic nie widac .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SuperRych

Jak sie sprawdza poziom oleju w sprezarce climatyzacji ?

 

Witam! Wg. mnie po podłączeniu do maszyny służącej do konserwacji klimatyzacji powinno to urządzanie pokazać stan oleju w sprężarce. ale pewien na 100% nie jestem. Faktem jest że ta maszyna służy do wymiany oleju więc powinna mieć możliwość odczytania stanu oleju. Wymiana wiec, uzupełnienie oleju wg. mnie - tylko przez zawory służące do uzupełniania środka chłodzącego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności