Skocz do zawartości
zielonyB5

Silnik AJM czwarta wymiana głowicy...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzisiaj pacjentem jest silnik AJM 2000 rocznik.

Autko przyjechalo z niemiec z przebiegiem 204tys.

Po 20tys od wymiany rozrzadu auto przyjechalo do nas.

Diagnoza - wyrwany bolczyk od hydaulicznego napinacza rozrządu.

Oczywiscie rozrzad poszedl, zaworki zaliczyly kolizje z tlokami glowica peknieta na powierzchni wszystkich cylindrow - od zaworu przez swieczke do zaworu - nie do naprawy. (1)

Dobra, wina materiału - wymiana glowicy, uszczelki napinacza.

Tysiac kilometrow dalej TO SAMO! (2)

Naprawione. Wymieniony napinacz paska, glowica, uszczelka - firma ruville.

Dwa tysiace dalej TO SAMO! (3)

Przełkniete przez wlasciciela z bólem wymienione to samo ca za drugim razem.

Mineły kolejne tysiace, konkretnie cztery. Przyjezdzam rano wesoly do pracy a tu stoi jak krowa znow TO SAMO!

 

Co moze robic taki balagan? Za kazdym razem w tym samym miejscu popekana glowica nie dajaca sie naprawic.

Przeciez to bez sensu ladowac nastepna glowice bo w koncu skoncza sie w ZAch-pom ;) Juz zmienialismy pompki, o-ringi na nich. Wiec nie leją nawet zeby powodowac jakies obciazenia. Tłoki oraz tuleje zdrowe - sprawdzane w zakladzie za drugim i trzecim razem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może głupie pytanie, ale szlif bloku zrobiony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był robiony i sprawdzany zegarami. Wszystko jest w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym do tej pory juz kupil caly silnik, nawet uzywke ...sory za OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakas czarna magia z tym autem wywalcie to dychawiczne ajm i wstawcie slupek od avf albo awx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radzę zmienić silnik :kwasny: Szwagier miał tak w BMW 2.5TDS. Za pierwszym razem - naprawa ponad 2400. Po dwóch miesiacach głowica pękła znowu, więc tym razem spawanie głowicy, części i robota - 900.I wtedy fura poszła do komisu od razu. I z tego co wiem, to ten co kupił, to też długo nie pojeździł. Czemu? Obstawiamy wał lub korbowody. Skoro to już 4 raz, to gratuluję zawziętości, ale już po drugim - wymieniłbym silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez bym motor wymienił, ale swoją drogą ciekawe co robi taki bałagan :zeco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie moje a klienta. My robimy to co on nam kazał, wiec? ;)

Wał pojdzie drugi to juz wiem, słup zostawiamy bo jest zdrowy.

 

Tylko czemu zawsze obrywa sie ten bolec z napinacza. Watpie zeby poszlo az tyle wadliwych....

Edytowane przez zielonyB5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masakra - w ciągu 7000km jak dobrze liczę cztery głowice. Nie ma cudów, albo auto jest źle poskładane za każdym razem, albo jakieś bardzo kiepskie części (napinacz)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności