Skocz do zawartości
Michal1980

Terkotanie, pukanie, stukanie przy niskich obrotach

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien bez odkrycia nowego szajsu w B6 dniem straconym - chyba z takiego zalozenia wyszli konstruktorzy VW:wsciekly

 

Problem jest taki, ze jadac na drugim biegu, dojezdzajac do swiatel, w momencie gdy chyba wlacza sie juz sprzeglo (DSG) czyli gdy obroty sa juz najnizsze (nieco ponad 1000) slysze taki terkot - jak np w rowerze gdy nie niechlujnie zmienimy przerzutke na wiekszy czy mniejsza, ale lancuch jeszcze nie wejdzie na tryb, to wlasnie cos podobnego slychac - tylko ze bardzo cicho, i tylko na tym biegu.

 

Co mam zatem dopisac do listy napraw tym razem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam VW Tourana 2.0 TDI AZV i ten sam problem tylko że mam skrzynie ręczną.

Też mam takie terkotanie, grzechotanie jak auto toczy się na 2-ce przy ok. 1000obr/min.

Jeden mechanik powiązał te hałasy z zużytą dwumasą. Była ona rzeczywiście do wymiany i został wymieniony cały komplet tj. łożysko, docisk, tarcza i owe koło dwumasowe.

Teraz wszystkie pozostałe objawy ustąpiły oprócz tego terkotania i nie wiem co to może być.

Jeśli jest ktoś w tym mądry co to może być to proszę o info.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli można powiedzieć, że to wina samej skrzyni. Moim skromnym zdaniem wina jest w łożyskach skrzyni. U mojego ojca w b6 jest identyczny problem z tym, że jak na drugim biegu zdejmę szybko nogę z pedału gazu przy prędkości 30km/h słychać takie terkotanie i ustaje dopiero wtedy jak prędkość spadnie poniżej 20km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzien bez odkrycia nowego szajsu w B6 dniem straconym - chyba z takiego zalozenia wyszli konstruktorzy VW

 

Pamiętam jak w lutym zastanawiałeś się czy kupować b6 2.0tdi. Ja jako jeden z nielicznych odradzałem Tobie zakup passata z tym właśnie silnikiem. Teraz już sam przekonałeś się co jest warta b6 a to dopiero początek usterek jakie Ciebie spotkają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Scoti - wiem co pisales. Ale nie ma aut bezawaryjnych. Ja latwo wpadam w zlosc, dlatego kazda drobnostka, ktora psuje mi sie w Passacie doprowadza mnie do zlosci, ale na dobra sprawe, narazie wszystko co bylo, to to, co w kazdym innym aucie tez byloby do wymiany.

Narazie jestem zadowolony z auta, lubie je, ale jak zaczna sie czary z turbina czy pompowtryskami, to rozwaze pozegnanie sie z nim.

 

@ Hose - a nie chcesz podjechac do ASO? Albo co powiedzial Ci mechanik po wymianie dwumasy?

 

Ja stawiam wlasnie na jakies lozysko, tak jak psiale Marek, bo tak wlasnie to terkocze, jakby lozysko przeskakiwalo... ciekawe jak to cenowo wyglada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru jechać do ASO po wcześniejszych doświadczeniach z tymi mechan... nie, nie z tymi wymieniaczami. Tam można górę kasiorki zostawić a tylko słychać, że jeszcze to trzeba wymienić i jeszcze to i będzie już dobrze i tak to puszczenia klienta prawie w skarpetkach.

 

Mechanik który obsługuje mojego "Tumana" też podejrzewa łożysko w skrzyni, ale nie jest kompetentny w sprawach skrzyń biegów i końcowej diagnozy nie postawi.

Pod koniec miesiąca jak czas pozwoli z moim problemem pojadę do fachowca od skrzyń, zna problemy skrzyń 6-biegowych VW i mam nadzieję, że sytuacja się wyklaruje. Oprócz tego grzechotania, skrzynia wyje jak auto toczy się na 5-tym biegu (oczywiście jadąc odpowiednią prędkością), podobno jest jakiś luz na wałku, podobno częsta przypadłość tych skrzyń 6-biegowych.

Nie udały się one Szajswagenowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam automat sześc biegów i niestety tez już wsadzony drugi przy 130 tyś.koszt bagatela 5000zł:mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z moim Passkiem, mianowicie na biegu jałowym słychać z okolicy połączenia skrzyni z silnikiem metaliczne postukiwania. Nie występują one zawsze, są niezależne od położenia pedału sprzęgła i nie zmieniają się podczas wachlowania nim. Wystarczy delikatnie dodać gazu i ustępują (lub ich nie słychać po prostu). Podczas jazdy nie słychać i nie czuć żadnych zmian w zachowaniu samochodu, sprzęgło dobrze klei. Mechanik orzekł, że trzeba zrzucić skrzynię i zobaczyć co w środku nie gra, ale wiąże się to ze stratą 500 złotych na początek - może macie jakieś pomysły co to może być, ew. co jeszcze można sprawdzić.

Będę wdzięczny za jakieś pomysły.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt .2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem i na razie brak diagnozy, trochę to wkurza... Jak komuś się udało dojść co powoduje to terkotanie - będę wdzięczny za podzielenie się wiedzą!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przerywany szum na luzie passat B6 2006 1.9 105 km manual przebieg 207.000 po wcisnieciu sprzegla szum znika ,,,prosze o pomoc co to moze byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie coś - występuje tylko jak sie nagrzeje i po ostrej jezdzie - duzo zmian biegów - co to może być ? 2.0 CR B6

drugi film - ma wzmocniony glos przez youtube - w rzeczywistosci jest troche ciszej

 

Co temu badziewiu dolega ?

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przerywany szum na luzie passat B6 2006 1.9 105 km manual przebieg 207.000 po wcisnieciu sprzegla szum znika ,,,prosze o pomoc co to moze byc

 

Łożysko na wałku głównym/wejściowym skrzyni jest do wymiany. Z wiekiem tj. przebiegiem jest to normalne w czasie eksploatacji samochodu. Nie ma nic do tego styl jazdy i operowanie pedałem sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Posiadam passata cc z 2008 roku 2.0 tdi cr 140km.

Zostało wymienione kompletne sprzęgło razem z kołem dwumasowym.

Problem polega na tym , że jak wcisne sprzęgło tak na 1/3 to słychać terkotanie.

W serwisie mówią , że to normalne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to jest normalne (dla b6) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam b 6 2.0 fsi tiptronic i terkotanie nie jest mi obce jak się rozgrzeje terkocze przy przyspieszaniu tak do ok 3 tys obrotów na postoju ok od rana jak zimny też ok . Masakra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo to jest normalne (dla b6) :)

 

Mam na myśli "tarcie" na polsprzegle. Słyszalny w zasadzie jedynie z zewnątrz auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy powinno się montować zestaw sprzęgła tj.sprzęgło , docisk , dwumasa i łożysko oporowe tej samej firmy , czy to nie ma znaczenia.

Mechanik zamontował mi dwumase sasch ,a reszte części firmy luk.

Pytam bo klekocze skrzynia biegów na wolnych obrotach jak lekko wcisne pedał sprzęgła .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy powinno się montować zestaw sprzęgła tj.sprzęgło , docisk , dwumasa i łożysko oporowe tej samej firmy , czy to nie ma znaczenia.

Mechanik zamontował mi dwumase sasch ,a reszte części firmy luk.

Pytam bo klekocze skrzynia biegów na wolnych obrotach jak lekko wcisne pedał sprzęgła .

 

Jeżeli te objawy występują w Passacie z fabryki z nie wymienianym nigdy sprzęgłem/dwumasą itd. to myślę że naprawdę należy ten temat po prostu zignorować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy te terkotanie , klekotanie przy lekko wciśniętym pedale sprzęgła słychać u Was też , raz ciszej , a raz głośniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z passatem b5 fl awx 2001r 1.9 tdi 130km , puka mi coś w silnik, myślałem, ze to dwumas i wymieniłem na nowy, ale nic to nie pomogło stuki nadal są, zauważyłem też wyciek oleju od strony koła pasowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności