ormowiec Zgłoś #1 Napisano 16 Listopada 2009 Przesyłam ogólnie stosowane w motoryzacji (nie tylko VW - DIN 72552) oznaczenia zacisków. Często oznaczenia znajdują się na schematach lub bezpośrednio na silniczkach, włącznikach itp., znając je można szybko rozgryźć obwód bez wodzenia palcem po schematach. Oryginał (ang.http://en.wikipedia.org/wiki/DIN_72552 i moje tłumaczenie Układ zapłonowy 1 Cewka zapłonowa, rozdzielacz (strona pierwotna, napięcie nominalne) 1a, 1b Rozdzielacz z dwoma odseparowanymi obwodami 2 Przerywacz zapłonu 4 Cewka zapłonowa, rozdzielacz (strona wtórna, wysokie napięcie) 4a, 4b Rozdzielacz z dwoma odseparowanymi obwodami (wysokie napięcie) 7 Zacisk przewodu oporowego zapłonu, do rozdzielacza zapłonu 15 Zasilanie + po włączeniu stacyjki 15a Z przewodu oporowego do cewki zapłonowej i rozrusznika Podgrzewanie wstępne (diesel) 15 Wejście podgrzewania 17 Start 19 Świeca żarowa Rozrusznik 50 Włącznik rozrusznika (bendiks) Akumulator 15 Zasilanie + po włączeniu stacyjki 30 Zasilanie + (akumulator) 30a Zasilanie + (akumulator dodatkowy) 31 Masa - (akumulator) 31a Masa - (akumulator dodatkowy) 31b Masa - (akumulator przez przełącznik odcinający instalację) Silniki elektryczne 32 Masa - 33 Zacisk główny (zasilanie +) 33a Ogranicznik 33b Cewka stojana 33f Obroty bieg 2 33g Obroty bieg 3 33h Obroty bieg 4 33L Obroty lewo 33R Obroty prawo Kierunkowskazy 49 Wejście przerywacza/przekaźnika 49a Wyjście przerywacza/przekaźnika, wejście kontrolki 49b Wyjście 2 obwodu kierunkowskazów 49c Wyjście 3 obwodu kierunkowskazów C Kontrolka działania kierunkowskazu 1 C2 Kontrolka działania kierunkowskazu 2 C3 Kontrolka działania kierunkowskazu 3 L Kierunkowskazy strona lewa R Kierunkowskazy strona prawa L54 Wyjście na światła, lewa strona R54 Wyjście na światła, prawa strona Alternator/prądnica, regulator napięcia 51 Napięcie stałe (mostek prostowniczy - wyjście) 51e Jak zacisk 51, z cewką dławiącą 59 Wyjście prądu przemiennego, wejście na mostek prostowniczy, przełącznik świateł 59a Ładowanie, wyjście z wirnika 64 Lampka kontrola alternatora 61 Lampka kontrolna ładowania B+ Akumulator + B- Akumulator - D+ Prądnica/alternator + D- Prądnica/alternator - DF Pole magnetyczne (szczotka) DF1 Pole magnetyczne (szczotka) 1 DF2 Pole magnetyczne (szczotka) 2 U, V, W Trzy fazy prądu przemiennego Oświetlenie 54 Światło stop 55 Światło przeciwmgłowe 56 Światło punktowe (reflektor punktowy) 56a Reflektor przedni – światło drogowe, oraz kontrolka 56b Światła mijania 56d Sygnał błysk "flash" 57 Światła postojowe 57a Światła postojowe 57L Światła postojowe lewe 57R Światła postojowe prawe 58 Oświetlenie tablicy rejestracyjnej, oświetlenie deski wskaźników 58d Ściemniacz oświetlenia deski wskaźników Spryskiwacze/wycieraczki szyb 53 Silnik wycieraczki + wejście 53a Silnik wycieraczki położenie krańcowe + 53b Silnik wycieraczki położenie krańcowe - 53c Pompka spryskiwacza 53e Masa stop 53i Silnik wycieraczki trzecia szczotka (najszybszy bieg) + Klakson/ostrzeżenie dźwiękowe 71 Klakson wejście 71a Klakson wyjście (niski ton) 71b Klakson wyjście (wysoki ton) 72 Przełącznik świateł ostrzegawczych 85c Przełącznik dźwięku ostrzegawczego Przełączniki 81 Otwarcie 81a 1 wyjście 81b 2 wyjście 82 Zamknięcie 82a Pierwsze wyjście 82b Drugie wyjście 82z Pierwsze wejście 82y Drugie wejście 83 Wielopozycyjny przełącznik, wejście 83a Pozycja wyjściowa 1 83b Pozycja wyjściowa 2 Przekaźniki 85 Cewka przekaźnika - 86 Cewka przekaźnika + 87 Zacisk wspólny 87a Zacisk NC normalnie zamknięty 87b Zacisk NO normalnie otwarty 88 Zacisk wspólny 2 88a Zacisk NC normalnie zamknięty 2 88b Zacisk NO normalnie otwarty 2 Inne 52 Sygnał podłączenia przyczepy 54g Zawory magnetyczne hamulców przyczepy 75 Radio, popielniczka 77 Zawory sterujące drzwiami pneumatycznymi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kania1984 Zgłoś #2 Napisano 16 Listopada 2009 niby , ameryka odkryta , ale przyda się ważne że w jednym miejscu - dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jihad Zgłoś #3 Napisano 21 Lutego 2011 W Audi mam takie zaciski w postaci śrub pod głównym panelem przekaźników: 30, 30, 58a, 75X, 15a, 75a, 15, 87F/Diesel Te pogrubione są dla mnie nie do końca jasne. Mógłby ktoś wyjaśnić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach