Skocz do zawartości
Gość vwwv

problem z turbina?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vwwv

witam

dzisiaj zauwazylem ze podczas jazdy samochod [1997 tdi]"muli" tzn. nie slyszalem zeby zalaczala sie turbina (charakterystyczny odglos).pokonalem odcinek 40km i przez caly ten czas nic sie nie zmienilo.po kolejnym uruchomieniu samochodu za kilkanascie minut wszystko bylo ok.co sie moze dziac? czy to moze byc poczatek konca turbiny?czy ze wzgledu na mroz cos moglo sie zablokowac?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

to 110 czy 90 km?

 

ja mam 90 i u mnie tez praktycznie nie slychac turbiny. i tez wzasadzie nie czuc specjalnego zrywu. a na kompie przeplywka i turbo daja jak najbardziej poprawne wartosci. trzeba mu niezle depnac zeby poczuc jakies wgniot w fotel:D. I jezeli uzyles slowa muli w cudzyslowiu <== czyl ize nie slychac turbiny a czujesz faktycznie ze idzie to bym nic nie ruszal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwwv

to jest 110 , ale wlasnie chodzi o to ze nie czulem przyspieszenia , a maksymalna predkosc to 120 przy pedale wcisnietym w podloge.zastanawialem sie czy to moze przez paliwo ale zeby przez cala droge[40 km] bylo tak samo . a pozniej po kolejnym rozruchu wszystko wrocilo do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:568: temat: "Turbina - Turbodoładowanie" - jest wszystko opisane - pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem to samo. Typowy notlauf (tryb awaryjny). Po restarcie silnika na chwile wszystko ok, a po jakimś czasie auto znowu zapomina co to przyspieszenie i pracuje w trybie kosiarki do trawy.

 

Przyczyny tego są różne, bo wiele czujników może wprowadzić kompa w stan awaryjny. Najczęściej jest to przepływomierz, ale to oczywiście nie jedyna możliwa przyczyna. Tak jak pisze Marek - poszukaj tematów ze słowami kluczowymi "przepływomierz" oraz "turbina".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Notlaufy jako bledy sa zapisywane w pamieci kompa - wystarczy odczytac i bedzie wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stajus60

mam pytanie. jakie orientacyjne sa koszty czyszczenia turbiny w passat 1,9 tdi 97r.b5. Ponoć trzeba to zrobić, auto straciło moc. jadąc ok 120 km/h poczułem pod pedałem jakąś blokadę i samochód nie chciał ostro przyspieszyć. nie wiem czy było to spowodowane złym paliwem ale ostatnio zatankowałem paliwo ultimeit i teraz jakoś jedzie ale nie ma tego wcisnięcia w fotel. Proszę o poradę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KamilG5

Mam paska 1.9 tdi 110 KM auto jest strasznie słabe i słabo sie wkręca na obroty , sprawdzałem pasek rozrzadu bo myślalem ze moze byc przestawiony na pompie wtryskowej ale wszystko ok , podłaczalem pod kompa i turbina dobrze pompuje, wymienilem przepływomierz powietrza i nadal mu nie przeszło, jeszcze jedyne co mi wyswietla to nastawnik dawki czy to moze byc przyczyna tego braku mocy ? I jeszcze np po odpaleniu i przegazowaniu sam gasnie , albo po ruszeniu jest bardzo słaby i nagle dostaje takiego ''kopa '' ale tylko chwilowego . Prosze o pomoc .... z góry dzieki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, a ja bym obstawiał w waszym przypadku "czujnik cisnienia doładowania'' czyli zawór N75, bo naj prawdopodobmniej turbina przeładowuje i silnik wskakuje w tryb awaryjny, tez tak mam ale tylko sporadycznie, i nie mogę znaleśc czasu na jego wymianę. pozdro;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jakie orientacyjne sa koszty czyszczenia turbiny w passat 1,9 tdi 97r.b5

 

zaczyna się od około 500pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w moim regionie ok 200zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzychu241

Witam koledzy. mam takie pytanko, czy zaworek N-75 to inaczej regulator obrotów turbiny czy zupełnie coś innego? W moim 1.9 tdi (90km) VAG wyświetla kod 17957-regulator obrotów turbiny, obwód otwarty, zwarcie do masy .Samochodzik stracił moc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam koledzy. mam takie pytanko, czy zaworek N-75 to inaczej regulator obrotów turbiny czy zupełnie coś innego? W moim 1.9 tdi (90km) VAG wyświetla kod 17957-regulator obrotów turbiny, obwód otwarty, zwarcie do masy .Samochodzik stracił moc.

 

krzychu241 ;

 

N 75 to zawór regulacji ciśnienia doładowania

Poczytaj ten wątek dotyczy tego błędu.;)

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15549&highlight=b%B3%B1d+17957

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1837&highlight=b%B3%B1d+17957

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzychu241
krzychu241 ;

 

N 75 to zawór regulacji ciśnienia doładowania

Poczytaj ten wątek dotyczy tego błędu.;)

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15549&highlight=b%B3%B1d+17957

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1837&highlight=b%B3%B1d+17957

 

Dzięki. jutro zamawiam n-75 i mam nadzieje że passacik odzyska moc:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Daaanielllek
Dzięki. jutro zamawiam n-75 i mam nadzieje że passacik odzyska moc:confused:

 

 

i co pomoglo!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc tak główna przyczyna takiego stanu rzeczy to w 80% człowiek czyli PSJ ... (p... styl jazdy) no chyba że faktycznie padł zawór N-75. U mnie objawy były identyczne a przyczyną była właśnie zbyt delikatna jazda passkiem w moim wykonaniu :) Po rozruszaniu zaworu sterowania turbiny (akcja jakieś 10 min zasuwania jak piłą twoja - moja ;) ) i objawy ustąpiły czyli żadnych notlaufów itd tylko z zastrzeżeniem że będzie się odpowiednio jeździć czyli zmuszać turbinę do pracy :) Mechanik powiedział że po osiągnięciu przez silnik odpowiedniej temp pracy te 3300 rpm powinno być na kazdym biegu przed zmianą na wyższy. Oczywiście spalanie trochę wzrośnie (u mnie miasto podskoczyło do ok 7,9 l/100 z 6,9 l/100) ale koszt tego litra paliwka żaden porównaniu z kosztem turbiny nawet regenerowanej. Koszt operacji razem z kasowaniem błędów 50 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kubixon

Czy objawem uszkodzenia czujnika n-75 może być spadek prędkości max? Mój pasacik (1.9 TDI 130KM Tiptronic) nie chce jechac więcej niż 180km/h a później w drodze powrotnej objawy takie o jakich piszecie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Też mam problemy z turbiną, a raczej z przeładowaniami.

 

Wyskakuje mi błąd 17965 charge pressure control positive deviation , P1557 - 35-00.

 

Turbinę już wyczyściłem i dalej problem się pojawia (przed czyszczeniem podmieniłem N75 z N18 i dalej zamulało)

 

Czasem np na 2ce jak mu depne to jakby nie miał siły i nie chce dobrze przyspieszać (ale nie złapie awaryjnego). Wczoraj natomiast jechałem an 2ce i powolutku sie rozpędzałem do 4 tys obr i złapał awaryjny.

 

Moje pytanie - co dalej czynić i ewentualnie jakie porobić logi aby wrzucić na forum?

 

i jeszcze powyżej 120 do 180 to jakoś długo trwa i dalej nie idzie za bardzo

 

pozdrawiam

Edytowane przez Ryszardos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też mam problemy z turbiną, a raczej z przeładowaniami.

 

Wyskakuje mi błąd 17965 charge pressure control positive deviation , P1557 - 35-00.

 

Turbinę już wyczyściłem i dalej problem się pojawia (przed czyszczeniem podmieniłem N75 z N18 i dalej zamulało)

 

może źle oczyściłeś i dalej pozapiekane są kierowniczki

a nie odkręcałeś sztangi przy turbinie? jeśli tak to może źle jest dokręcona i turbo przeładowuje i stąd przechodzenie w tryb awaryjny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierowniczki chodzą leciutko - oczyszczone są ładnie, nic się nie przycinało.

 

Sztanga była odczepiona od siłownika sterowania kierowniczkami ale regulacja długości dźwigni nie była ruszana.

 

co jeszcze mam sprawdzić?

 

 

A ta "puszka" na podciśnienie co z niej wychodzi sztanga do turba i nią steruje - może coś z nią nie tak?

 

Jest jeszcze taka czarna "gruszka" i tam miałem pęknięty delikatnie króciec - skleiłem to ale może przepuszcza - ale czy wtedy sporadycznie by się pojawiał spadek mocy?

 

Nieraz mam wrażenie że pasio startuje jak szalony , nieraz normalnie a czasami to go muli total i kilka razy tryb awaryjny.........

 

 

Poradźcie coś bo już mam dosyć.........

Edytowane przez Ryszardos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności