Skocz do zawartości
Gość adamo99

Bardzo głośna praca silnika 1.4 TSI 122 po odpaleniu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adamo99

Witam,

moje autko od jakiegoś czasu zachowuje się dość dziwnie, otóż gdy go odpalam zaczyna chodzić bardzo ale to bardzo głośno. Dzieje się tak , gdy auto postoi np. przez noc w garażu i na drugi dzień chcę go odpalić, chociaż nie jest tak dźwięk ten nie pojawia się za każdym razem. Zjawisko trwa około minuty, obroty są podniesione do około 1100 obr/min, słychać charakterystyczny świst z okolic sprężarki (odgłos podobny do odkurzacza), i duże rzężenie w rurze z wydechu, potem wszystko się uspokaja i silnik pracuje normalnie.

Gdy słyszę że auto będzie palić jak traktor szybko go zgaszę i odpalę znów to wszystko jest ok. W serwisie już byłem i nic nie stwierdzili. Silnik 1.4 TSI 122.

Jako załącznik zamieszczam filmik z nagranymi odgłosami:

film.avi

Pozdrawiam!

Edytowane przez adamo99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się że postępujesz niewłaściwe. Silnik wyposażony w turbosprężarkę wymaga aby po rozruchu chwile popracowal bez obciążenia. To samo po zatrzymaniu należy chwile poczekać z wyłączeniem silnika. Gdzieś czytalem, że to dobrze robi na uklad smarowania turbosprężarki i wydłuża żywotność tego elementu. Mój Passat (też 1.4 TSI ) zachowuje się dokładnie tak samo więc chyba nie ma się co obawiac. Ja staram się wykorzystac ten czas na rozejrzenie się dookola przed ruszeniem z miejsca. Aha, ten silnik jest już produkowany w ilosci ponad 500 000 szt rocznie wiec nie ma się co denerwowac. Może lepiej zamknąc okna w samochodzie. W środku garażu może być po prostu głosniej niż na świeżym powietrzu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

moje autko od jakiegoś czasu zachowuje się dość dziwnie, otóż gdy go odpalam zaczyna chodzić bardzo ale to bardzo głośno. Dzieje się tak , gdy auto postoi np. przez noc w garażu i na drugi dzień chcę go odpalić, chociaż nie jest tak dźwięk ten nie pojawia się za każdym razem. Zjawisko trwa około minuty, obroty są podniesione do około 1100 obr/min, słychać charakterystyczny świst z okolic sprężarki (odgłos podobny do odkurzacza), i duże rzężenie w rurze z wydechu, potem wszystko się uspokaja i silnik pracuje normalnie.

Gdy słyszę że auto będzie palić jak traktor szybko go zgaszę i odpalę znów to wszystko jest ok. W serwisie już byłem i nic nie stwierdzili. Silnik 1.4 TSI 122.

Jako załącznik zamieszczam filmik z nagranymi odgłosami:

film.avi

Pozdrawiam!

mam to samo i kto twierdzi ze tak ma byc tz ze nie wie o czym tu sie pisze, to warkot jak w skocie wojskowym i tylko na zimno,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie silniki tsi122 sa wadliwe i udowodnie to jesli ktos chce , adamo99 masz racje i nie daj sobie weprzec glupot ze tak ma byc, przypomnij sobie jak odpalal jak byl nowy.... mam to samo i wlasnie zbieram dokumentacje zeby serwis ktory mi wpieral ze jest ok odczul i wziol sie za szkolenie pracownikow a nie splawial klientow z braku wiedzy.. mam dosyc wstydzenia sie przy odpalaniu nowego niemal samochodu, opciach i antyreklama co zreszta nie dbam juz o to zeby chwalic serwis i samochod ktory ma tyle wad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość HubertRADOM

U mnie z kolei głośna praca silnika pojawia się najczęściej przy rozgrzanym silniku. Po jego wyłączeniu i pozostawieniu na ok 15 min po ponownym rozruchu da się słyszeć bardzo głośny klekot jak w starym dieslu. Trwa to około 5sek. Oczywiście serwis nie ma pojęcia co to i pierwsza odpowiedź ich była taka, ze tak musi być. Na moje pytanie dlaczego nie musiało tak być przez pierwszych 8 miesięcy nie potrafili odpowiedzieć. Sam już ku... nie wiem co robić bo serwis umywa ręce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam proste pytanie co ztymi klekotami jest dzisiaj?

dzieki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spotkałem się z podobnym zjawiskiem w swoim poprzednim aucie Nissanie Primerze P12, w którym do napędu rozrządu zastosowano łańcuch.

Taki hałas przez kilka sekund zaraz po odpaleniu auta powodował napinacz łańcucha zanim dotarł do niego olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

warkot jaki wystepuje w tsi jest wada i juz naprawiana przez serwisy bo sam mialem i w koncu naprawili, macie problem napiszcie na gg to pomoge, znam ten bol gdy serwis nic nie moze bo mi rok sie migali az jest ok. Piszcie , moje gg 2775276

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej!!!

Kolego napisz w czym był problem. Nie chowaj tylko dla siebie. Jak nie chcesz to napisz na pw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[/quote

problem polega na wadliwej pompie wody.

silniki z tego roku maja juz inna pompe wody i podobno problem wyeliminowano

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oby tak było. Tylko która - bo są dwie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lindros23

Czy z tą pompą to jest pewna sprawa, serwisy już mają takie informacje? Byłem ze swoim TSI w czerwcu i nadal nic z tym nie zrobili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytalem o tym wczesniej na internecie,wiem ze chodzi o pompe wody i slyszalem,ze nowe nie maja tej wady.

niestety nie potrafie odpowiedziec,ktora z dwoch

montowanych w tych silnikach byla wadliwa,ale uczciwy servis powinien pomoc :wsciekly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Problem pompy wody występuje tylko w 1.4 160 km a jeżeli chodzi o 122 km problem jest po stronie przestawiacza wałka rozrządu. W Auto Vivie Warzawa znają temat i wymieniają według wytycznych producenta

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W Auto Vivie Warzawa znają temat

Dzwoniłem, pytałem i twierdzą (doradca serwisowy), że nie znają problemu.

Czy mógłbyś przybliżyć o co chodzi ztym przestawiaczem? Czy naprawa jest skomplikowana?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam problem w swoim golfie silnik 1.4 TSI 122kM. W serwisie w Gdańsku wymienili mi nastawiacz ale niestety nic nie pomogło, dzisiaj znów odstawiłem do serwisu auto, jak to Panowie z serwisu mówią "poobserwują" i będą szukać przyczyny. Jesli ktoś miał podobny przypadek to prosze opisać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzisiaj znów odstawiłem do serwisu auto, jak to Panowie z serwisu mówią "poobserwują" i będą szukać przyczyny

Witam.

Czy panowie z serwisu coś znaleźli?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw jak już pisałem wcześniej wymienili nastawiacz (przestawinik) wałka rozrządu, teraz dodatkowo wymienili napinacz łańcucha i wydaje się, że wszystko jest OK. Serwis AUTO VIVA w Warszawie wiedzą o co chodzi, bo dzwoniłem, facet z serwisu podał mi nawet nr katalogowy tego napinacza (03C109088E).

 

---------- Post added at 20:41 ---------- Previous post was at 20:31 ----------

 

ten nr katalogowy dotyczy nastawnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość benek1503

to co piszecie o tsi doszedllem awarie z kierownikiem vw rzeszow i wymienili mi nastawnik walka rozrządu i pomoglo niemcy sie dokladaja do naprawy 50% zmienili konstrukcje ,kod 03c109088e

powiem wam co,,,,,

nastawink tez jest napelniany olejem i jak jest pusty wpada w drganie a oni zastosowali bolec ktory sie zamyka jaak ma cisnienie ,wewnatrz tego nastawnika a jak niema cisnienia to bolec powoduje ze niema luzu w srodku to samo bylo w audi i tez zastosowali zmiany,

napewno to niejest lancuch ani napinacz,jesli ktos chce to mu wysle rysunk ze serwisu koszt caly 1416 zl

 

---------- Post added at 10:20 ---------- Previous post was at 10:18 ----------

 

to co piszecie o tsi doszedllem awarie z kierownikiem vw rzeszow i wymienili mi nastawnik walka rozrządu i pomoglo niemcy sie dokladaja do naprawy 50% zmienili konstrukcje ,kod 03c109088e

powiem wam co,,,,,

nastawink tez jest napelniany olejem i jak jest pusty wpada w drganie a oni zastosowali bolec ktory sie zamyka jaak ma cisnienie ,wewnatrz tego nastawnika a jak niema cisnienia to bolec powoduje ze niema luzu w srodku to samo bylo w audi i tez zastosowali zmiany,

napewno to niejest lancuch ani napinacz,jesli ktos chce to mu wysle rysunk ze serwisu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności