Skocz do zawartości
Gość vwmaniac

problem z b3 1.9

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vwmaniac

jak jade np z 100km/h to z tlumika leci czarny dym z rury i na postoju tez ale jak dam przygazówke. wydaje mi sie ze olej zostaje spalany ale nie wiem jakim cudem :dobani:

napisales ze jak otworze wlew i wyjme miarke czy dmucha.Tak dmucha i to mocno ale jak zimy silnik to pali elegancko :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

koledzy moze wiecie ile kosztuje wymiana pierscieni? ile mniej wiecej mnie to wyniesie? czy wymieniac same pierscienie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z bagnetu dmucha = pierscienie padly. jesli nie masz krawedzi na tulejach to mozna wymienic same pierscienie. koszt 90zl za pierscienie + uszczelniacze zaworow + robocizna. mozna dodatkowo zrobic sprawdzenie glowicy i wymienic popychacze oraz uszczelnienia silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszty robocizny tak mniej więcej:

wymiana pierścieni ok. 200-300 zł

wymiana uszczelniaczy zaworowych ok. 150 zł (bez ściągania głowicy, jeśli ściągniesz głowicę-dolicz koszt uszczelki, nowych śrub i planowania)

ewentualne uszczelniacze wału to koszt parunastu złotych, ale do wymiany trzeba wywalić skrzynię biegów.

Może okazać się że cylindry też dostały i potrzebny będzie szlif+tłoki na nowy wymiar.

Przemyśl czy nie warto zakręcić się za silnikiem z Anglika...

 

ale kurde no, ciągle mi nie pasuje że stało się tak nagle po wymianie oleju

powinien IMO stopniowo łykać coraz więcej gdyby wynikało to z "naturalnego" zużycia pierścieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotr249

Witam

Mój Passio też bierze i to nie mało ale nie tyle co autora tematu jakieś 5l od wymiany do wymiany. Byłem u trzech mechaników i każdy z nich powiedział że wymiana samych pierścieni w dieslu mija się z celem, niby kiedyś próbowali i albo nie było poprawy albo wręcz jeszcze gorzej. Może ktoś kto to zrobił wypowie się na forum.

 

Vwmaniac wykręć świece żarowe i sprawdź ciśnienie sprężania jeżeli jest za małe to wiadomo pierścienie i tłoki wymiana, cylindry szlif - czyli nieopłacalne, jeżeli jest za duże to też niedobrze bo tłoki uszczelniają się olejem który następnie jest spalany, jeżeli okaże się że coś jest nie tak tylko na jednym gaże to może pękł pierścień może nie wyrządził dużo szkód i wystarczy tylko wymiana . Po takim teście będziesz wiedział czy układ tłoki cylindry i pierścienie jest sprawny.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

wyadje mi sie ze zaryzykuje wymiane pierscieni + uszczelniaczy czy na forum jest ktos kto wymianial pierscienie i uszczelniacze? czy pomoglo? :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotr249

Ja wymieniłem same uszczelniacze nie pomogło :dobani: ale kiedyś w benzyniaku pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac
Ja wymieniłem same uszczelniacze nie pomogło :dobani: ale kiedyś w benzyniaku pomogło.

ale tez spalal ci olej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotr249

Passek 5-6l na 10000km podejrzewam że winna jest turbina ale nie wiem jak to sprawdzić domowym sposobem a koszt regeneracji mnie przeraża, olej w dolocie mam ale nie jest to jednoznaczny dowód że siedzi turbina bo odpowietrzenie silnika też jest w oleju. Mój nie dymi charakterystycznym niebieskawym dymkiem, przy mocnej przygazówce walnie czarny obłok.

 

Mazda benzyna- gaz 3-4l na 10000 po wymianie gumek ok 1,5l :hurra:

 

 

Czy przypadkiem nie przegrzałeś silnika może siadła uszczelka pod głowicą.

W jakim stanie jest płyn chłodzący morze się miesza z olejem.

Sprawdź ciśnienie w garach.

Napisz ile brał oleju przed wymianą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

po wczorajszej odpowiedzi na moj post doszedlem do wniosku ze najprawdopobniej jest to wina pierscieni bo jak otworze wlew i wyjme bagnet to idzie niesamowite cisnienie aleczekam na dalsze odpowiedzi bo jutro mam z rana zamiar do mechanika prowadzic auto.Acha moj samochod ma troszke ponad 200tys zostal sprowadzony kiedy wszedlem do auta wyszedlem z niego jeszcze szybciej.W śrdoku panowal zapach jakby samochod stal w muzeum wszędzie kurz itd :krzeslem: wiec wydaje mi sie ze licznik ma nie cofany wiec sam nie wiem co jest za przyczyna cisnienie olejum spox turbawka nowa (czyt. zakupiona na hiper super auto szrocie) i h** naprawde jest to denerwujące wydaje sie niby turbinka i bedzie dobrze a tu zonk :dobani: auto bierze 1l/100km minerała 15w/40 :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotr249

Zastanawiające jest to że problem wystąpił po wymianie oleju.

A może nalałeś nowego zimnego oleju na gorący silnik i popękała głowica. Widziałem takie jaja w BMW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

jak go niedawno kupilem i byl zalany olejem na miarce bylo ok przed kupnem. no i tak pojeździlem z tydzien i zaczela na zakretach pomigiwac kontrolka zajechalem wymienilem olej wszystkie filtry i nadal to samo. wiec przed wymiana także spalal olej :dobani: potem pojechalem do mechanika postawil diagnoze ze na sam poczatek turbinka bo ta jest zużyta <czyt. ma duze luzy na wirniku> no i zmienilem i dalej bierze olej tyle ze mniej kopci.Ale olej jak spalal tak spala.Dodam ze na silniku nie ma śladów wycieków oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotr249

Czyli czarów nie ma, sprawdź ciśnienie na garach i będziesz wszystko wiedział.

 

Jakiś śmierdziel padło Ci wcisnął. :krzeslem::krzeslem::krzeslem::dobani::dobani::dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czlowieku jak dmucha z bagnetu to nawet nie musisz mierzyc cisnienia. nie ma prawa dmuchac ani odrobine. zreszta musialbys zobaczyc jak jest u mnie. mozesz sobie bagnet wyciagnac i nie odczujesz zadnego cisnienia i tak ma byc, bo to td, a nie pd!!! masz silnik do remontu albo do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac
czlowieku jak dmucha z bagnetu to nawet nie musisz mierzyc cisnienia. nie ma prawa dmuchac ani odrobine. zreszta musialbys zobaczyc jak jest u mnie. mozesz sobie bagnet wyciagnac i nie odczujesz zadnego cisnienia i tak ma byc, bo to td, a nie pd!!! masz silnik do remontu albo do wymiany.
to znaczy ze oprucz pierscieni coś jeszcze jest przyczyna brania oleju? czekam na dalsze odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

mam jeszcze takie pytanie jeżeli padły pierscienie albo uszczelniacze to kopci z tlumika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

no wiec sam już nie wiem co to moze byc jak mialem zepsuta turbinke to dymil mi caly czas na czarno jkaby turbina wypluwala olej do tlumika a teraz jak odpalam to pusci dymka i jak dam przygazówke z 3 tys obr. wiec moze istnieje prawdopodobienstwo ze i ta turbina jest zepsuta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj w ogóle wywalić turbo. Musisz coś zrobić ze smarowaniem, złączyć/zaślepić-może wypowie się ktoś kto to robił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwmaniac

poprosze jeszcze o jakies info na temat jak poznac zeby bylo na 100% pewne ze pierscien itd bo wydać kase niepotrzebnie to nie problem a jak moja turbinka jest zla nawet ta co ja wymienilem :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności