Skocz do zawartości
Gość sbednarek

B4 sterownik silnika zakloca diagnostyke pozostalych ukladow

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sbednarek

Witam Szanownych Forumowiczow,

jest to moj pierwszy post tutaj i to niestety z problemem. Od trzech lat jestem szczesliwym posiadaczem VW Passata 1994r. 2.0 16V 150 KM z silnikiem ABF ( wczesniej B3 2.0 8v 2E ). Do tej pory auto marzenie, tylko lac i jezdzic.

Ostatnio jednak mam problemy z praca silnika, pracuje nierowno, z rury slychac takie "pyrkanie", auto stracilo moc i jest strasznie "mulowate" szczegolnie na niskich biegach.

Wymienilem przewody, kopulke, palec ... bez efektu.

Podpialem wiec auto do VAGa ( oryginalnego i fejsu z allegro ) i okazalo sie, ze nie widzi kompa silnika, pozostale uklady gadaja. Okazalo sie, ze przewod jest odciety przy zlaczu kompa. Po polaczeniu komp silnika dalej sie nie zglaszal ... ale za to pozostale uklady tez nie odpowiadaly. Ponownie odcialem kabelek z kompa i ABSy i airagi znow ozyly. ( odpialem tez nieoryginalne radio, ale bez zmian )

Komputer to Digifant 037 906 024 F i jak wyczytlem w ETKA byl stosowany od 1992 do 1996 w Golfie i Passacie.

 

Na moj prosty rozum sa dwie mozliwosci:

1. Komputer nie obsluguje ODBII ( jest produkowany od 1992 r ) i dlatego zakloca diagnostyke pozostalych ukladow. W takim razie mozna go podpiac w standardzie "KL" tylko gdzie jest linia "L" i jak ja polaczyc z VAGiem ?

2. Komputer jest uszkodzony

 

Przy zalozeniu ze komputer jest uszkodzony pewnie trudno bedzie znalezc cos z uzywek- nie ma problemu w serwisie za jedyne 2700 PLN :) pod warunkiem, ze przytarga sie stary

 

Wg. ETKA do tego pasata pasuja : 037 906 024 G,AL,BF i "regenerowane" 037 997 024 GX,CX,EX tyle, ze nigdzie nie moge ich znalezc.

I tu pojawia sie pytanie: Czy mozna do paska wlozyc komputer z seata ( montowany w latach 1996-1998 ) o kodzie: 037 906 024 BE ? Moze da rade go przeprogramowac ?

 

Co do anomalii w pracy silnika, to zauwazylem ze po odpieciu lambdy silnik apracuje tak samo ( obroty sie nie zmieniaja ). Moze to sonda jest uszkodzona.

 

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam

S.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie możesz sprawdzić podejrzewanej lambdy VAGiem to podjedź na analize spalin :) Po analizie bedzie już wiadomo czy sonda pracuje, poza tym sprawdź na kostce w komorze silnikowej połączenie. Miałem u siebie przypadek że sonda nie pracowała a ułamany był pod izolacją jeden z czterech kabelków :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sbednarek

Dziekuje za odpowiedz ... tak wlasnie zrobie, ale jesli to nie lambda to dalej pozostanie problem wadliwego kompa, ktory i tak pewnie sie kiedys przyda.

A tak na marginesie: czy odlaczenie akumulatora na dluzszy czas zresetuje ewentualne bledy w komputerze ?

Pozdrawiam

S.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gst
A tak na marginesie: czy odlaczenie akumulatora na dluzszy czas zresetuje ewentualne bledy w komputerze ?

Pozdrawiam

S.

 

w tym roczniku tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności