Skocz do zawartości
Gość mkzibi

Problem z wymianą klocków hamulcowych tył.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mkzibi

Witam! Mam passata 1992 rok sedan typ silnika ABS. Postanowilem wymienić klocki hamulcowe z tyłu. Mam tarczowe hamulce z przodu i z tyłu. Kupiłem klocki rozebrałem i wyjąłem stare i pojawił się problem. Nie moge założyć nowych bo są za grube. Pytałem w sklepach ale wszędzie sprzedają takie same. Co ciekawe w książce o passacie (taka żółta) podają że klocki razem z płytką powinny mić 10mm w innych książka podają że bez płytki powinny mieć 11,7 mm. Jak więc powinno być?

 

Fakt jest że nie moge ich włożyć bo sa za grube. Cylinderek hamulcowy wystaje i nie moge go wcisnąć pomimo że mam otwrty korek zbiorniczka hamulcowego. Po obu stronach jest to samo więc odpada raczej zapieczenie się cylinderka.

 

Spotkał się ktoś z takim problemem? Chodzi mi po głowie też jedno pytanie. Czy czasami mechanizm samoregulacji hamulca ręcznego czegoś nie blokuje (choć linki sa maksymalnie poluzowane). Kidyś miałem taki problem w hamulcach bębnowych i po zwolnieniu jakiejś dzwigni hamulce odpuściły.

 

Pomóżcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie są za grube, musisz schować cylinder/tłoczek. Ja mam z tyłu bębny więc nie robiłem tego nigdy w Passacie, ale jak wymieniałem kuzynowi klocki w Polonezie to ten tłoczek trzeba było wkręcić do środka. w Polonezie było nacięcie na środku tłoczka, wzialem szeroki przecinak i krecac tłoczek się schował. Możesz też uzyc narzędzia, które nazywa się chyba żaba czy jakoś tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

dokładnie musisz wkręcic tłoczek bo inaczej nie ma sposobu na schowanie go do srodka.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkzibi
Nie są za grube, musisz schować cylinder/tłoczek. Ja mam z tyłu bębny więc nie robiłem tego nigdy w Passacie, ale jak wymieniałem kuzynowi klocki w Polonezie to ten tłoczek trzeba było wkręcić do środka. w Polonezie było nacięcie na środku tłoczka, wzialem szeroki przecinak i krecac tłoczek się schował. Możesz też uzyc narzędzia, które nazywa się chyba żaba czy jakoś tak.
A wktórą stronę tym tłoczkiem kręcić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie są za grube, musisz schować cylinder/tłoczek. Ja mam z tyłu bębny więc nie robiłem tego nigdy w Passacie, ale jak wymieniałem kuzynowi klocki w Polonezie to ten tłoczek trzeba było wkręcić do środka. w Polonezie było nacięcie na środku tłoczka, wzialem szeroki przecinak i krecac tłoczek się schował. Możesz też uzyc narzędzia, które nazywa się chyba żaba czy jakoś tak.
A wktórą stronę tym tłoczkiem kręcić?

 

No z tego co pamiętam i wnioskuje to w prawo, tak samo jak butelke zakręcasz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a na przypieczonych tłoczkach wkręcając jednocześnie wciskasz wywierając czymś naciś na tłoczek i nie ma bata musi sie schować, bodajże na równo z korpusem zacisku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności