Skocz do zawartości
Gość maluch22

Wentylatory VR6 - problem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maluch22

Czy posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej do Passata B4 VR6? jeśli tak to chetnie zobacze a może ktoś wie jak i jakie urządzenia odpowiadają za dwa biegi wentylatorów chłodnicy ponieważ nie widzę aby u mnie załączał się drugi bieg wentylatora i mam z tego powodu kilka problemów.

Tak myślę juz teraz o sterowniku czujnik wody (brąz) juz wymieniłem ale nic nie dało i teraz skupiam sie na tym sterowniku ale najgorsze ze styki wydaja sie byc Ok no i nie ma możliwości go rozebrac ani nie ma jak sprawdzić a kupowac nowy nie majac pewnosci, ze ten jest padniety nie ma sensu, a może cos jeszcze? dodam, że chodzi o wersje z climatronikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Saimon_2005

Za biegi wentylatorów odpowiada czujnik umieszczony z prawej strony chłodnicy, do którego podłączony jest kabel z trzema stykami. Wypinając ten kabelek i zwierając styki można sprawdzić biegi wentylatorów. Jeżeli wentylator zwarty na krótko ma dwa biegi to problem leży po stronie czujnika. :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maluch22

Ja mam trzy czujniki w obudowie termostatu i tam podobno brazowy czujnik odpowiada za wentylator no i miedzy akumulatorem a zbiorniczkiem spryskiwaczy mam taki duży przekaźnik wentylatorów czy może to nie to robi problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
miedzy akumulatorem a zbiorniczkiem spryskiwaczy mam taki duży przekaźnik

jest to sterownik 2 biegow wentylatora wlasnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maluch22

A czy w vr6 1996 r w chłodnicy jest jakis czujnik? (nie jestem teraz przy samochodzie aby to sprawdzić)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TheMax

Powitać.

 

Mimo to, że jestem tutaj nowym "użyszkodnikiem" to mam problem ze swoją VR6'ką.

A mianowicie:

Miałem uszkodzoną pompę klimatyzacji, którą wymieniłem. Zamontowałem sobie zamiast oryginalnego SANDEN'a - Hellę (Rok gwarancji - mam namiary na firmę i sprzedaje po taniości. Ważne żeby posiadać stary dekielek od poprzedniej pompy). Klimę nabito mi w dobrym warsztacie, obwód sprawdzono bez zanieczyszczeń na moje szczęście, nabito i wszystko niby ok... A jednak... Uruchamiam silnik na zimno i włącza mi się Climatronic ... Wentylator powinien się załączyć lecz tego nie robi. Zawór bezpieczeństwa po wroście ciśnienia w układzie klimy wywala mi gaz.

Nie wiem dlaczego nie załącza mi się wentylator od klimatyzacji po jej włączeniu. Silnik jeżeli popracuje sobie dłużej na wyłączonej klimie wraz ze wzrostem temperatury załącza wentylatory lecz nie wyłącza już ich. Muszę wypiąć kostkę brązową na chwilę lub wyłączyć silnik, żeby przestał pracować.

Na gorącym silniku po włączeniu Climatronic'a wentlatory się załączają.

Może ktoś z Was ma jakiś ciekawy pomysł gdzie szukać wady?

 

Pozdrawiam,

TheMax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaźnik -duże oznaczenie 13. Szukaj takiego-a jak masz to albo rozbierz i sprawdź czy nie zesmażył się albo szukaj nowego.

Ale mogę się mylić bo masz climatronik, a 13 jest przy manualu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności