Skocz do zawartości
Gość wasert

Grzanie sie wody, twarde węze

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wasert

Powiedzcie czmu mojpasek dostaje temp wody, zaraz zaczyna parowac zbiorniczek wyrownawczy, woda sie gotuje i zaczyna ja wywalac. Juz nawet wyjalem termostat został odpowietrzany chyba 10x a on to samo. Temp na zegarach jest pokazywana okolo 70st nawet wentylatory sie mi nie zalaczaja bo od 80. Zaznacze iz mialem generealny remont glowicy wiec uszczelka zostala tez wymieniona na nowa nie posiadam tez zadnych wyciekow w przewodach bo wszedzie mam sucho a gdzie choc troche cieklo od razu wymienilem. Prosze o pomoc bo normalnie nie mam jazdy z takim defektem.

Zaznacze ze mam Paska 1,9 TD, 92r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy odkręconym korku od zbiorniczka zawsze będzie Ci wywalać płyn jak silnik się rozgrzeje, przecież w układzie tworzy się ciśnienie. U mnie węże też są twarde podczas pracy gorącego silnika, ale w miare jak silnik stygnie i nie pracuje owe ciśnienie spada i węże stają się miękkie. natomiast jeżeli wywala Ci płyn gdy korek jest zakręcony to sprawdź oring na korku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wasert

Oring na korku jest dobrze obsadzony. A wode zaczyna mi wywalac przy zakreconym zbiorniku, nawet nie chcialbym probowac wtedy odkrecac korka :(. Sytuacja jest taka np dzisiaj z rana odpalilem silnik sobie ladnie chodzil (zaznacze ze wyjalem termostat bo twoerdzilem ze sie zacina - a kupilem nowy) tak przez 25 min a pozniej zauwazylem ze pojawila sie para przy zbiorniku wody poziom wody podniosl sie prawie pod korek, weze od chlodnicy twarde jak skala a wentylatory sie nie zalaczaja (wiem ze dzialaja bo jeszcze wczoraj wszystko bylo ok po wyjeciu termostatu). A dzisiaj znowu palma mojemu Paskowi odbila i juz nie wiem co mu jest ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pepo7

A na krótko załącza sie wentylator ? moze trzeba styki przeczyscic podociskac a wode bedzie wywalał jak sie zagotuje bo w korku jest zawor tzw. bezpieczenstwa inaczej poszły by weze lub chłodnica .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę "krakać", ale to, ze właśnie jesteś po remoncie i wymianie uszczelki, nie oznacza wcale, ze usługa zostala dobrze wykonana. U znajomego przyczyną takich objawów było pękniecie głowicy. Też wyjeliśmy termostat - i nic to nie pomogło. Prawda okazała się .... bolesna niestety. No i na zewnatrz niby nic nie było widać.

 

Moze tez pompa wody ci zdechła i nie ma obiegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Wymień sobie cały korek od zbiorniczka wyrównawczego na nowy.Może zawór ciśnieniowy się przyciął.Albo pompa padła - choć w to wątpię.Ogrzewanie działa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość deviltomek

moze padła pompa wody i nie ma obiegu.....dlatego płyn w głowicy sie gotuje a w chłodnicy jest zimny i nie włącza wentylatora....ja bym od razu nie podejżewał głowicy......jak by to była głowica to płyn wywalało by od razu po zapaleniu silnika na zimnym jeszcze silniku (bo przeciez spaliny od razu uciekaly by do ukl. chlodzenia tym bardziej w dieslu przy takim sprezeniu) a jak piszesz u Ciebie dzieje sie wszystko dopiero po ok 25min.....ja bym zrobil tak:

jak masz calkiem zimny silnik odkrec korek wlewu wody i przygazowuj silnik i obserwuj czy poziom wody sie obniza i podnosi jesli tak to znaczy ze pompa raczej sprawna wtedy szukal bym przyczyny w zapchanym obiegu (i to prawdopodobnie duży obieg jesli mówisz że przez kilka minut jest dobrze.....moze chłodnica sie zapchala) sprawdz czy chlodnica sie również nagrzewa (u góry i na dole)

poza tym jesli byla by to glowica (lub uszczelka pod glowicą) samochód strasznie ciężko by odpalał (ponieważ cisnienie wody wpychalo by ją spowrotem do cylindrów)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szukal bym przyczyny w zapchanym obiegu

 

wasert - to dobra rada. Sprawdź zwłaszcza przewód odpowietrzający idący do zbiorniczka. Jest najcieńszy i lubi się przytkać.

 

Jak zaczyna się gotować posprawdzaj wszystkie możliwe węże czy są gorące, może na coś trafisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

Witam miałem podobny problem po wymianie silnika tez wywalało mi wode jak był gorący i przewody robiły sie twarde jak skała....okazało sie że pompa wody jakims cudem zasysała lewe powietrze i układ był cały czas zapowietrzony....wymieniłem pompe i jest ok...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności