Skocz do zawartości
Gość Gościu

AWARIA KLIMATRONIKA przy 30 C co robić ???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Gościu

WITAM !!! Własnie wysiadłem z mojego paska (2001 r TDI), jeździłem nim dzisiaj na włączonej klimie, aż jak dojeżdżałem do domu sam klimatronik wyłącza sie i ... nie chce sie właczyć (nie reaguje, nie podświetla sie panel tak jakby był wyłączony) Co może być przyczyną tej awarii ??? Od czego zacząć sprawdzenie ??? Bezpieczniki sprawdzałem i są oki !!!

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymontuj ramkę klimatr, i wyciąg panel, sprawdz wtyki, to dziwne, że nawet

podświetlenie padło, a co na wyświetlaczu nie masz nic ?? Może ci całość mruga ?

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gościu

Nie po prostu klimatronik wyłączył sie podczas pracy (słychać było taki cyknięcie jak przy normalnym właczaniu i wyłączaniu klimy)!!! Zgasł wyświetlacz i nic nie dziala (tak jak bym go wyłączył ) ale juz nie chce się właczyć nie ma nawiewu, tak jak by nie dochodził do niego prąd, jak bym np TV oglądał i nagle wyłaczył z kontaktu. Sprawdziłem bezpiecznik od klimy, wstawiłem inny i nic !!!!!!! Nie wiem od czego zacząć . Moze ktoś mądry mi pomoże ?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gościu

Oczywiście na wyświetlaczu nic nie ma, nic nie mruga, nie podświtla go nawet !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na odległość nikt Ci nie pomoże z tak dziwnym problemem. Zamień się z kimś na panele na spocie albo po prostu podłącz VAGa i będziesz wiedział czy padł któryś z czujników (panel może zareagować właśnie w ten sposób) czy padł cały moduł sterujący...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gościu

No właśnie tak zrobiłem podłączyłem do kompa i komp nie komunikuje sie z klimą !!! Nie łączy sie z nia z wszystkim urządzeniami innym tak, z klima nie !!!!!!! Pojechałem do części używek VW, znalazł mi gosć 3 panele do klimatronika z tym nr co mój, wymontowałem swój i podłączyłem po kolei wszystkie 3 - żaden nie działa, czyli usterka panela wykluczona, bezpiecznik też jest oki !!!!!! Może są tam jeszcze jakies przekaźniki ????? Co teraz byście mi poradzili przeglądnać ????? PORADZCIE COŚ bo bez nawiewu nie da się jeźdźić w żadną pogodę !!!!!!!

POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panek klimatronika przecież nie sidzi na jednym bezpieczniku, musisz sprawdzić wszystkie pozostałe, a czy nie masz pod maska przy akumulatorze takiego małego czarnego pudełka z dodatkowymi bezpiecznikami, bo ty chyba asprawdziłeś jeden bezpiecznik, ten odpowiedzialny za włączanie klimy, tzn załączanie sprężarki.

Weź miernik i podczas właczoego zapłonu przejżyj pozostałe zabezpieczenia, a moze jeszcze coś ci nie działa w aucie, co jest podpiete pod wspólne zasilanie?

Możesz użyć też żarówki 12 V, jakiejś małej i dotykaj podczas włączonego zapłonu obydwa styki bezpiecznika na grzbiecie, tam w tej szparce, bez jego wyjmowania, jak gdzieś zaswieci to ten.

Zdarza się, że bezpiecznik po wyjeciu niby OK, ale jak siedzi w gnieździe to czasami szwankuje.

Musisz to zrobić tą metodą jak pisałem, bez wyjmowania.

Szukaj, znajdziesz, a moze gniazdo bezpiecznika przypaliło i nie masz tam styku.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gościu

Jeszcze mniej więcej w tym samym czasie na kompie podczas przekręcania zapłonu zaczeła migać mi na pomarańczowo kontrolka oleju i wyswietla sie napis w jęz. niemieckim OILSENSOR WERKSTAD tzn walniety czujnik olejowy, może to też ma jakiś związek z tą klima , bo poza tym wszystko jest oki !!!!

Ja sprawdzałem tylko ten bezpiecznik w półce po lewej stronie (u mnie klima i nawiewy nr 25) wkładałem do tego gniazda też inny i bez pozytywnej reakcji !!! Jutro przeswietlę je dokładniej .

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja sprawdzałem tylko ten bezpiecznik w półce po lewej stronie (u mnie klima i nawiewy nr 25) wkładałem do tego gniazda też inny i bez pozytywnej reakcji !!! Jutro przeswietlę je dokładniej .

 

Sprawdź wszystkie bezpieczniki.

U mnie po naprawie elektryka klimatronik też jakimś cudem umarł.

Sprawdziłem bezp. od klimy i niby wszystko ok.

Na drógi dzień ten sam elektryk chciał abym zostawił paska na pare godzin i później po niego przyszedł.

Odpowiedziałem że mam czas i posiedze przy nim, jednocześnie zaczełem sprawdzać wszystkie bezpieczniki. Widząc to elektryk podszedł wyjął bezpiecznik (nie pamiętam jaki) włożył nowy (dziwne bo chciał samochód na pare godz.) i po sprawie.

Edytowane przez gregg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawź wszustkie bezpieczniki.

 

Przez dwa lata chyba to zrobił ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam dokładnie taki sam problem jak Gościu.

Nie działa całkowicie klimatronik i zapala się informacja "oil sensor workshop".

Sprawdziłem że na wtyczce z tyłu klimatronika nie ma zasilania.

 

Ponadto jak włączę webasto to się włącza klimatronik ale w trybie ogrzewania postojowego czyli bez uruchamiania sprężarki klimy.

 

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Mam dokładnie taki sam problem jak Gościu.

Nie działa całkowicie klimatronik i zapala się informacja "oil sensor workshop".

Sprawdziłem że na wtyczce z tyłu klimatronika nie ma zasilania.

 

Ponadto jak włączę webasto to się włącza klimatronik ale w trybie ogrzewania postojowego czyli bez uruchamiania sprężarki klimy.

 

Proszę o pomoc

uzupełnij czynnik i wykasuj błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
uzupełnij czynnik i wykasuj błędy

A co ma brak czynnika do braku zasilania panelu klimy? I jak ma skasowac błędy, skoro panel nie działa.

Pomyśl...... zanim napiszesz :fajny

 

Sprawdź bezpieczniki na poczatek. Może któryś się przepalił.

 

Bezpieczniki w B5 ---- klik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

błędy wykasować VAG-iem a pisząc o czynniku miałem na myśli olej - "zapala się informacja "oil sensor workshop"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ten komunikat raczej dotyczy czujnika oleju w silniku a nie w klimie.

 

Zresztą nie nadążam za twoim tokiem rozumowania :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie koledzy!!!

 

1. Nie ma jak skasować błędy w klimie ponieważ nie ma łączności z klimą, jedynie można to zrobić po włączeniu ogrzewania postojowego ale problem nie znika. Całkowity brak reakcji.

 

2. Olej w silniku jest

 

3. Czynnik w układzie klimy jest

 

4. Bezpieczniki OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spokojnie koledzy!!!

 

1. Nie ma jak skasować błędy w klimie ponieważ nie ma łączności z klimą, jedynie można to zrobić po włączeniu ogrzewania postojowego ale problem nie znika. Całkowity brak reakcji.

 

2. Olej w silniku jest

 

3. Czynnik w układzie klimy jest

 

4. Bezpieczniki OK

czyli panel nie dostaje napięcia więc masz do sprawdzenia wiązkę od panelu do bezpiecznika i przekaźniki

a pro po czy do bezpiecznika prąd dochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak do bezpiecznika dochodzi i odchodzi.

 

Rozmawiałem z kolegą i powiedział że rozgałęźnik zasilania gdzieś się przerwał.

 

Mam pytanie czy ktoś wie gdzie może być taki rozgałęźnik jest, czy muszę rozebrać pół deski rozdzielczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem . Bardzo często siadają panele klimatronika . U mnie była jakaś wada termiczna a mianowicie powyżej tem +25c nie działał ale jak go odłączyłem i włożyłem do lodówki na 10 minut wszystko było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc problem został rozwiązany.

 

Tak wyglądał mój Passat mniej więcej w momencie kiedy znalazłem rozwiązanie.

 

Zdj?cie-0101.jpg

 

A rozwiązanie jest banalnie proste.

Zasilanie panelu climatronik idzie z bezpiecznika zaznaczonego na zdjęciu.

 

Zdj?cie-0106.jpg

 

REASUMUJĄC:

 

Jeżeli kiedykolwiek będzie sytuacja że panel climatronika przestanie działać (na wyświetlaczu nic nie będzie się świecić i nie będzie reagować) oraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce pojawi się mrugająca żółta dioda oleju oraz na wyświetlaczu pojawi się napis "oil sensor workshop" (po niemiecku "oilsensor werkstad" to pierwsze co powinieneś zrobić to sprawdzić bezpiecznik nr 5 który zaznaczyłem na zdjęciu, notabene zgodnie z rozpiską bezpieczników VW umieszczoną na klapce z boku deski rozdzielczej jest to bezpiecznik odpowiadający za podświetlenie zegarów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności