Gość fatboyx Zgłoś #1 Napisano 19 Marca 2006 Witam. Od niedawna zacząłem obserwować nieciekawy objaw, a mianowicie, moje niefabryczne radio Sony CDX-F7750 traci na postoju ustawienia tak jakby je odłączyć od prądu. Oczywiście akumulator jest naładowany i nie ma z tym problemu. Dzieje się to z reguły po nocy (kilkanaście godzin postoju). Nie wiem za bardzo gdzie tkwi problem ale może ktoś się z czymś takim spotkał?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 19 Marca 2006 Jeśli chcesz mieć pewność, to podciągnij nowe zasilanie prosto z akumulatora, ale najpierw sprawdź, czy w soniaczu nie ma gdzieś zimnych lutów w obwodzie zasilania. Sprawdź również, czy połączenia kostek nie są luźne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość schak Zgłoś #3 Napisano 19 Marca 2006 może być tam jakaś bateryjka lub akumlatorek który sie rozładował a jest odpowiedzialny za podtrzymanie pamięci (podobnie jak w komputerze), ale to jest tylko domysł. Lub jakiś kabel jest luźny. Proponował bym oddać do fachowca koszt może być niewielki a samemu można jeszcze coś zepsuć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #4 Napisano 19 Marca 2006 Obecnie nie stosuje się jakiegokolwiek źródła napięcia do podtrzymania pamieci. Są inne, prostsze metody przechowywania ustawień. Mój starszy Ken niestety potrzebuje zasilania. Brat kupił niedawno nowego Kena i ten również musi byś na ciągle podłączony do źródła zasilania. Tak są te Keny zaprojektowane. Nie jestem pewien, czy soniacze mają tak samo, ale kilka miesięcy temu coś mi się obiło o uszy, że chyba potrzebują ciągłego zasilania, a w związku z tym właśnie tu szukałbym przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fatboyx Zgłoś #5 Napisano 19 Marca 2006 Tak, jak sie tylko odłączy na sekundkę prąd to tracą wszystko. Sprawdzę jutro te połączenia i jak bede miał trochę wolnego to pociągne kable z aku bo już się wcześniej nad tym zastanawiałem. Radio jest w prawie nowe. Kupiłem fabrycznie nowe ok. 3 miesięcy temu. Gdzie mam szukać tych zimnych lutów? Mam pytanie co do kabli jakich powinienem użyć z akumulatora do radia? Którędy przeciągnąć kabel? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #6 Napisano 20 Marca 2006 Powinieneś podociskać konektory zasilajace radio w złączce ISO. Być może w skrzynce bezpiecznikowej luźne są przewody zasilające. Tam raczej nie bedziesz szukał. Nie wiem, czy masz jakieś doświadczenie w elektronice. Jeśli nie, to nie rób tego, jeśli tak, to otwórz radio od strony płytki, i przeleć lutownicą (ostrożnie) ścieżki zasilania i podtrzymania.W sumie będzie max. 10 punktów lutowniczych. Jeśli chcesz podciagnąć nowe przewody, to zrób to przewodem 4-6mm˛. Wciagnij je dodatkowo w koszulkę i dokładnie przymocuj do karoserii, by nie ocierały się o nią. Na akumulatorze postaw bezpiecznik, by zabezpieczyć przewody, radio a przede wszystkim swoje autko. Jeśli chodzi o trasę, to zdaje się, że czytałem coś o jakimś przepuście albo za deską rozdzielczą albo nad pedałami Jak coś, to pytaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny6 Zgłoś #7 Napisano 14 Marca 2009 Mamy dwa plusy jeden staly a drugi po stacyjce, w kostce od radia zamien zolty kabel z czerwonym miejscami i powinno smigac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GreeGWhite Zgłoś #8 Napisano 19 Marca 2009 Miałem ten sam problem ze po wyciągnięciu kluczyka radio powracało do ustawień początkowych. Było to spowodowane brakiem zasilania PAMIECI RADIA (zółty kabel w 95%) bo nie każda kostka ma żółty.Oryginalne kostki firmowe mają.Ja zmostkowałem z czerwonego + bezposrenio do żółtego krótkim kabelkiem 1.5cm i działa i się nie resetuje.Czas ok. 5min roboty.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szotek87 Zgłoś #9 Napisano 20 Marca 2009 Jeśli wcześniej CI sie tak nie robiło to ciekawe dlaczego sie zaczelo robic. jesli do poczatku Ci sie tak robilo to popieram zamien te dwa kabelki przy radiu najczesciej czerwony z żółtym co są do zasilania radia, powinno śmigać, jak dalej bedzie to samo to pociagnij 12 V z tamtąd gdzie jest radio i zmostkuj z czerwonym i żółtym wtedy radio bedzie cały czas dostawało zasilanie i problem ustanie. po Co ciągnąć kable od AKU i narażać samochód kombinować jak 12 V ma już przy radiu pozdrawiam i życze powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DariuszDK Zgłoś #10 Napisano 23 Czerwca 2010 Panowie możecie mi tak wytłumaczyć prostemu chłopakowi jakim jestem, które kabelki muszę z którymi zamienić (i w jakiej kostce : czarnej czy brązowej) aby po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki radio nie wyłączało się i nie traciło wszystkich ustawień : Z góry dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 23 Czerwca 2010 Czemu w kilku tematach to samo piszesz Brązowa kostka - żółty z czerwonym zamień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DariuszDK Zgłoś #12 Napisano 23 Czerwca 2010 Danek żeby mieć pewność Zaraz ide sprawdzić czy zadziała ---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 18:58 ---------- Danek lipton, zamienilem czerwony z żółtym i mam zniekształcenia dźwięku tj, jeden kabel odpowiedzialny jest za lewą stronę, drugi za prawą I co teraz? HELP! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 23 Czerwca 2010 (edytowane) Żółty z czerwonym zamieniłeś i masz zniekształcenie dźwięku? No to nie wiem w takim razi gdzie masz zasilanie. Musisz wziać żarówkę i sprawdzic na przewodach, gdzie jest stały PLUS a gdzie się PLUS pojawia, po przekręceniu kluczyka. Wtedy te dwa kable zamieniasz miejscami. Inaczej nie znajdziesz tych kabli, skoro po zamianie żółtego z czerwonym - wyszedł ci taki cyrk. Edytowane 23 Czerwca 2010 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DariuszDK Zgłoś #14 Napisano 23 Czerwca 2010 (edytowane) Sytuacja opanowana Musisz wziać żarówkę i sprawdzic na przewodach, gdzie jest stały PLUS a gdzie się PLUS pojawia, po przekręceniu kluczyka. Wtedy te dwa kable zamieniasz miejscami. mostkujesz Brązowa kostka nie miała nic wspólnego z napięciem, tylko czarna Brązowa jest odpowiedzialna za głośniki etc, uciąłem żółty i czerwony, czyli lewy i prawy kanał Edytowane 23 Czerwca 2010 przez DariuszDK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 23 Czerwca 2010 No widzisz - to masz dziwną instalację. Bo u mnie i w B4 i teraz w B5 to u mnie w brązowej kostce trzeba było przełożyć te dwa przewody, żeby było OK. Zresztą każdy - oprócz ciebie - robił tak samo i działało. Więc nie kumam czemu u ciebie jest odwrotnie :dupablada Przekładka, dzwon, powódź ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DariuszDK Zgłoś #16 Napisano 23 Czerwca 2010 (edytowane) Przekładka, dzwon, powódź ?? kostki są oryginalne z emblematami VW, Audi z numerami oryginałów, nie widać żadnego druciarstwa, więc? Edytowane 23 Czerwca 2010 przez DariuszDK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 23 Czerwca 2010 Kostka kostką, ale wychodzi na to, że gdzieś dalej we wnętrzu auta jest inaczej wszystko połączone, niż powinno być w oryginale. Zresztą poczytaj tematy o podobnym przypadku jak twój - zobaczysz, ze u każdego zasilanie jest na żółtym i czerwonym :bry2 A resztę już sobie dopowiedz sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DariuszDK Zgłoś #18 Napisano 23 Czerwca 2010 Hehe, jakaby rzeźba nie była to jedno jest pewne Wszystko teraz działa jak należy Dzięki Danek za zainteresowanie tematem <browar> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #19 Napisano 23 Czerwca 2010 <browar> <browar> = : piwo (bez spacji Ja w BRĄZOWEJ kostce musiałem wyjąć niebieski z brzegu, bo razem z włączeniem radia, świeciło mi podświetlenie tablicy rejestracyjnej z tyłu Ale dobra - koniec tematu - problem rozwiązany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach