bodzik Zgłoś #61 Napisano 4 Stycznia 2014 Ten pierwszy to zwykła dv tylko że aluminiowa, ten drugi to bov atmosferyczny, pojeżdzisz tydzień i do wyjeb... bo auto bedzie łapać muła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #62 Napisano 4 Stycznia 2014 Ten pierwszy to zwykła dv tylko że aluminiowa, ten drugi to bov atmosferyczny, pojeżdzisz tydzień i do wyjeb... bo auto bedzie łapać muła. Sam jesteś muł. Uzasadnij. Ja miałem 1,8T AWT 150KM i prawie rok na nim jeździłem a obecny właściciel nadal po kolejnym roku z nim śmiga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #63 Napisano 5 Stycznia 2014 Nie ma to jak konstruktywna odpowiedz, co Ci będę chłopie tłumaczył, na pewno fajne syczałeś pod remizą tym bov-em i laski skakały więc byłeś zadowolony, pozdro i doucz się troche. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #64 Napisano 5 Stycznia 2014 Twoja odpowiedź jest mniej kreatywna niż moja, poprosiłem abyś uzasadnił. Fabryczny zawór DV (Dump Valve) po odjęciu nogi z pedału przyspieszenia, kieruje nadmiar ciśnienia ponownie do układu, natomiast podany przeze mnie Blow Off wypuszcza nadmiar ciśnienia na zewnątrz układu (charakterystyczne psst). Wytłumacz mi dlaczego zawór atmosferyczny podany przeze mnie ma powodować że auto będzie mułowate ? Bo czegoś tutaj nie rozumiem. Zawór atmosferyczny chroni turbinę przed powrotem powietrza na wirnik dolotowy sprężarki, przez co nie dostaje on wstecznego kopa przez powracające powietrze a powoli siłą bezwładności sam zwalnia do obrotów na biegu jałowym (nie jest wciśnięty pedał przyspieszenia). W momencie ponownego wduszenia pedału przyspieszenia zawór zamyka się i turbina produkuje potrzebną ilość powietrza oraz ciśnienie do kolektora dolotowego. Układ jest szczelny, ciśnienie nie ma prawa spadać przy typie zaworu atmosferycznego, który podałem. Na potwierdzenie: http://forum.vw-passat.pl/threads/11181-zawor-BLOW-OFF-do-1-8T-czy-ktos-ma-zalozony?p=1892620&viewfull=1#post1892620 http://forum.vw-passat.pl/threads/115608-BOV-ProPerfekt-II?p=1595568&viewfull=1#post1595568 http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=102289 BTW. U mnie nie ma remiz strażackich, laski nie musiały skakać, mój intelekt nie jest na tym poziomie. Zawór pracuje tak: Oczywiście do VAGa 1.8T tylko i wyłącznie zawór Blow Off firmy ProPerfekt Typ II. http://properfekt.pl/akcesoria-samochodowe/zawory-upustowe-bov/zawory-upustowe-blow-off.html BOV Typ II Cena 300zl Duży Profesjonalny zawór dwu tłoczkowy atmosferyczny. Pierwszy tłoczek sterujący o średnicy fi 50mm tak duży tłoczek umożliwia zastosowanie stosunkowo miękkiej sprężyny co daje bardzo szybką reakcje zaworu, drugi tłoczek odpowiedzialny za szczelność jest wykonany z teflonu czyli zapewnia maksymalną szczelność i wyklucza łapanie lewego powietrza przez zawór. Dzięki zastosowaniu dwóch zgranych za sobą sprężyn zawór jest bez obsługowy i nie wymaga regulacji do ciśnienia ponad 2 bar. Odpowiedni kształt i rozmiar okien wylotowych sprawia że można zastosować go w samochodach z przepływomierzem, nie tolerujących innych zaworów blow-off Korpus zaworu wykonany jest z polerowanego aluminium o średnicy 85mm Średnica montażowa 25mm (lub 30mm, 35mm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fr33sty13 Zgłoś #65 Napisano 6 Stycznia 2014 Panowie nie ma co się kłócić w ten sposób, oczekiwałem uzasadnionej odpowiedzi która otrzymałem od RESI, dzieki wielkie, jeszcze chcial bym wiedzieć, nie mam czipowanego auta, zadnych programow pisanych itp, czy nie bedzie wywalał błedów albo w jakiś sposób passacik nie będzie słabszy? ---------- Dodano o 01:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 01:35 ---------- a BOV Hybryda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #66 Napisano 6 Stycznia 2014 Blow Offa montujesz w miejscu seryjnego Dump Valve oraz zaślepiasz powrót do układu (aluminiowy korek dostajesz w komplecie). Blow off sterowany jest podciśnieniem. Przeczytaj cały ten temat od początku do końca. O hybrydzie też jest, że się nie sprawdziła. Nie kombinuj skoro ktoś Tobie podsuwa gotowe rozwiązanie. No chyba że masz za dużo kasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #67 Napisano 6 Stycznia 2014 (edytowane) Miałem się już nie wypowiadać w tym temacie po żenująco niskich wypowiedziach pana resi, ale w tych tematach z których podał nic nie wynika, tylko to że on sam jest zadowolony ze swojego blow off a reszta wypowiedzi jest jednak za fabrycznym rozwiązaniem, Pan resi nie wie chyba po co jest dv i n249 który nim steruje, jest nie tylko po to żeby upuszczać nadmiar ciśnienia po zamknięciu przepustnicy, jak myslisz po co fabryczna dv wpuszcza z powrotem powietrze do układu przed turbo? A po to żebyś np. przy zmianie biegów nie łapał laga tylko od razu miał pełne doładowanie, a Ty wypuszczasz powietrze na zewnątrz, ale za to masz swoje upragnione psst, tak więc wydawac 300 zł tylko po to żeby sapało pod maska i pogarszać osiągi auta, policz sobie sam czy to się opłaca. Edytowane 6 Stycznia 2014 przez bodzik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #68 Napisano 6 Stycznia 2014 Z tego co mi wiadomo to wirnik turbiny napędzają spaliny z kolektora wydechowego, a nie powietrze, tak więc wpuszczenie powietrza do układu nie powoduje, że wirnik jest dalej napędzany powietrzem (to tak z Twojego punktu widzenia). Nie czytasz tego co napisałem. Wpuszczenie powietrza do układu przez DV powoduje wyhamowanie wirnika, ponieważ po odjęciu pedału przyspieszenia ciśnienie napiera na wirnik, który już nie jest napędzany przez spaliny. Przez co wirnik dostaje wstecznego kopa i szybciej się zatrzymuje. Z tego co piszesz, można wywnioskować że sam nie wiesz na czym polega praca turbosprężarki, co ją napędza i jakie ona ma zadanie. Napiszę jeszcze raz. Wirniki turbina ma dwa. Oba są na jednej ośce. Wirnik wydechowy napędzany jest przez wpadające na niego spaliny wprost z kolektora wydechowego, napęd ten przekłada się po ośce na wirnik dolotowy, który spręża i wytwarza niezbędne ciśnienie z powietrza. Także wpuszczenie powietrza do układu po zwolnieniu pedału przyspieszenie wytraca prędkość turbiny. Silnik schodzi do obrotów jałowych, natomiast wpuszczone na nowo ciśnienie do układu uwstecznia działanie turbiny. Jeśli natomiast powietrze to wypuścisz na zewnątrz - turbina wolniej siłą bezwładności zacznie wytracać prędkość obrotową. Tutaj coś ze źródeł: Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. blowoff) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego. Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki. Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie samo, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej". A co do postów. Znowu nie czytasz, nie tylko ja polecam ten zawór do VAGowskich 1.8T. Z tego co piszesz, wynika również że nawet nie czytałeś tego całego wątku. Tyle w moim temacie, jeśli chcesz to zaproszę do konwersacji Marecka, który ze swojego 1.8T wycisnął 315KM, razem z BOVem. O dziwo nie miał muła. Wymieniasz mi nazwy zaworów sterujących a nie znasz podstawowych zasad pracy turbiny oraz układów ciśnień w silniku turbo doładowanym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #69 Napisano 6 Stycznia 2014 Chopie ja wszystko rozumie, troche tam wiem jak działą turbina, może mniej od Ciebie, ale zrozum turbina od strony zimnej ma wejście i wyjście, czy przy zmianie biegów silnik schodzi do biegów jałowych?, czy dv wpuszcza powietrze za tubine? dv czy bow ma zapobiegać nagłemu wzrostowi ciśnienia po zamknięciu przepustnicy i odbicu fali powietrza od przepustnicy i powrotowi na łopatki turbiny na wyjściu z turbiny czyli efektowi surge, jęsli wpuścisz to powietrze z powrotem do wlotu turbiny to jej nie wyhamowujesz, no cóż może inżynierowie z niemiec się pomylili. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #70 Napisano 6 Stycznia 2014 Na wszystkie Twoje pytania masz odpowiedz powyżej w moim wcześniejszym poście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #71 Napisano 6 Stycznia 2014 Na wszystkie Twoje pytania masz odpowiedz powyżej w moim wcześniejszym poście. To były pytania retoryczne, może Ty otwórz mózg i odpowiedz sobie na te pytania a nie powielaj steki bzdur znalezionych w internecie i usprawiedliwienia że bov jest ok w 1.8t. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #72 Napisano 6 Stycznia 2014 BOV jest ok w VAGowskim 1.8T, ale tylko ten który podałem. Piszę to z własnego doświadczenia, które posiadam. Ty jedynie wypisujesz teorie nie poparte żadnymi dowodami ani tym bardziej własnym doświadczeniem. Montowałeś u siebie w AWT BOVa firmy ProPerfekt TYP II ? Ja w moim AWT tak ! Z tego co mogę napisać to wynik z hamowni 156KM, turbina pompowała zadane ciśnienie szybciej i sprawniej niż na DV. Wnioski poparte logami dynamicznymi oraz wykresem z hamowni. Nie powielam steku bzdur z internetu, jedyne co skopiowałem z sieci to zasadę działania BOVa. Jeśli posiadasz swoje doświadczenia oparte na własnym silniku a nie zasłyszane od kumpli czy gdzieś zaczytane - to je opisz. Bo na obecną chwilę nic konstruktywnego nie napisałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #73 Napisano 6 Stycznia 2014 Tak jeszcze teraz napiszesz że bov dodał Ci mocy, co ma pomiar z hamowni do bov-a powiedz? czy na pomiarze otwierana byłą i zamykana na przemian przepustnica?-żeby bov mógł dodawac mocy? W jaki cudowny sposób przez bov-a turbina mogła osiągać szybciej cisnienie? chyba tylko przez to że porównywałeś z uszkodzona dv-ką, dobra widze że dyskusja z Tobą nie ma sensu, zreszta nie mogła mieć sensu juz po pierwszej Twojej wypowiedzi w której mnie obrażasz, tylko nie potrzebnie zaczynałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #74 Napisano 6 Stycznia 2014 Tak jeszcze teraz napiszesz że bov dodał Ci mocy, co ma pomiar z hamowni do bov-a powiedz? czy na pomiarze otwierana byłą i zamykana na przemian przepustnica?-żeby bov mógł dodawac mocy? W jaki cudowny sposób przez bov-a turbina mogła osiągać szybciej cisnienie? chyba tylko przez to że porównywałeś z uszkodzona dv-ką, dobra widze że dyskusja z Tobą nie ma sensu, zreszta nie mogła mieć sensu juz po pierwszej Twojej wypowiedzi w której mnie obrażasz, tylko nie potrzebnie zaczynałem. Hehe, wiedziałem, że napiszesz że BOV dodał mi mocy a nawet nie pofatygujesz się przeczytać temat o moim aucie. Wtedy byś wiedział że był tam zainstalowany LPG, który ma około 102 oktanów czyli auto na hamowni wypluwa minimalnie więcej KM. Na dodatek nadal nie potrafisz uzasadnić swoich teorii własnym doświadczeniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grinch Zgłoś #75 Napisano 6 Stycznia 2014 który ma około 102 oktanów czyli auto na hamowni wypluwa minimalnie więcej KM. to nic jak tylko jeździć na doładowaniu LPG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #76 Napisano 6 Stycznia 2014 jeszcze chcial bym wiedzieć, nie mam czipowanego auta, żadnych programow pisanych itp, czy nie bedzie wywalał błedów albo w jakiś sposób passacik nie będzie słabszy? Jak będzie wszystko szczelne to błędów nie powinno być. Załóż i się przekonaj jak zachowa się auto. Promil zadowolonych ludzi z BOV to nie wyrocznia. Silniki 1.8T są bardzo fajne, ale często nie lubią czegoś co nie jest oryginalne i dedykowane do nich. Masz luźne 3 stówki i chcesz pssy to kupuj i będziesz kolejnym zadowolonym lub niezadowolonym użytkownikiem BOV. Wpuszczenie powietrza do układu przez DV powoduje wyhamowanie wirnika, ponieważ po odjęciu pedału przyspieszenia ciśnienie napiera na wirnik, który już nie jest napędzany przez spaliny. Przez co wirnik dostaje wstecznego kopa i szybciej się zatrzymuje. Także wpuszczenie powietrza do układu po zwolnieniu pedału przyspieszenie wytraca prędkość turbiny. Silnik schodzi do obrotów jałowych, natomiast wpuszczone na nowo ciśnienie do układu uwstecznia działanie turbiny. Zdumiewająca jest Twoja teoria. Pewnie niemieckich inżynierów by zaciekawiła. Tutaj coś ze źródeł: Niestety w tych wypocinach użyto kilkukrotnie słowa "MOŻE" więc jaki to argument, że powielasz coś co napisał nie wiadomo kto i jak to się odnosi w rzeczywistości. Tyle w moim temacie, jeśli chcesz to zaproszę do konwersacji Marecka, który ze swojego 1.8T wycisnął 315KM, razem z BOVem. O dziwo nie miał muła. Proszę nie porównuj projektu Marka do "wiejskiego tjunigu" (typu program seria+graty seria+BOV). U Marka było duże turbo i nie lada ciśnienie, byle jaka DV by sobie nie poradziła. Z tego co mogę napisać to wynik z hamowni 156KM, turbina pompowała zadane ciśnienie szybciej i sprawniej niż na DV. Wnioski poparte logami dynamicznymi oraz wykresem z hamowni. Kompromitujesz się tym. Kilka postów wyżej omawiasz działanie układu doładowania, a tu zaprzeczasz sam sobie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #77 Napisano 6 Stycznia 2014 Dlaczego sądzisz że zaprzeczam sam sobie ? Skoro BOV nie powoduje wyhamowania wirnika turbiny = z tym, że Turbina szybciej osiąga zadane ciśnienie. Mało tego. Ja opisuję to czego sam doświadczyłem, a w tym temacie można poczytać o wielu nie trafionych BOVach, które nie chciały współpracować z VAGowskimi 1.8T. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #78 Napisano 6 Stycznia 2014 Zarówno DV jak i BOV w seryjnym AWT nie będzie miał wpływu na pomiar mocy na hamowni, logi dynamiczne czy też wstawanie turbiny pod warunkiem, że jest 100% sprawny. W tych 3 wyżej wymienionych sytuacjach zawór ma być po prostu zamknięty i szczelnie zamykać dolot. Jeżeli DV będzie nie sprawny to różne cuda mogą się dziać z doładowaniem, ale wtedy w logach dynamicznych sporo widać. Ponad to nie wiem skąd Twoja teoria o tym, że ciśnienie wpuszczone do TIP ma jakiś zły wpływ na pracę turbiny. Zwróć uwagę na średnicę i długość dolotu (pomiędzy turbiną, a przepustnicą), a przepustowość zaworu DV czy BOV. Moim zdaniem czy to jeden czy drugi zawór nie jest w stanie upuścić 100% ciśnienia z dolotu, a tylko je obniżyć. To co trafi przez DV do TIP to jest i tak mniejsza ilość niż ta co wróci do turbiny od strony zimnej. Takie rozwiązanie jest we wszystkich seryjnych 1.8T więc nie próbujmy być mądrzejsi od konstruktorów. Nie neguje też BOVa w Twoim aucie, ale przy serii (pod warunkiem, że będzie odpowiednio pracował) to nic nie zmieni oprócz grubości portfela i psst. Wiem. Twierdzisz, że u Ciebie była poprawa. Być może miałeś niesprawny DV, być może trafiłeś na nieodpowiednich ludzi nie wiem nie byłem w temacie. Inna szkoła jazdy zaczyna się w silnikach modzonych. ale o tym można sporo poczytać i podyskutować na forach przeznaczonych ku temu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość resi Zgłoś #79 Napisano 6 Stycznia 2014 Temat zacząłem po tym stwierdzeniu i nadal nie otrzymałem odpowiedzi. Teorii owszem, może być różnych. Silniki nie są nowe, każdemu coś dolega, każdy inaczej zareaguje na zmianę komponentów. ...ten drugi to bov atmosferyczny, pojeżdzisz tydzień i do wyjeb... bo auto bedzie łapać muła. Z mojego doświadczenia wiem, że na tym konkretnym BOVie auto nie będzie łapać muła, jest on dedykowany do tych jednostek, przez wiele osób sprawdzony, również na swojej skórze sprawdziłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vwoyt Zgłoś #80 Napisano 16 Września 2014 (edytowane) Witam nie mogę zakładać tematów nowych jeszcze , wiec chciałem się podłączyć pod ten temat . Mój awt podkręcony programem do 185KM wydaje dźwięk (cichy ) z DV słyszalny w Środku przy gwałtownym upuszczeniu gazu podobne do BOV, czy to jest normalne?? dodam ze przy delikatnej zmianie biegów tego dźwięku nie ma. Czy znaczy to , że kończy się DV po przebiegu 180k. czy tez możne jakiś przewód ciśnieniowy(cooler lub inny) powiedział dosyć? ?nie mam żadnych spadków, braków mocy, chciałem założyć gaz w tym tygodniu a nie wiem czy mam dolot szczelny ? Edytowane 16 Września 2014 przez Vwoyt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach