Gość Pablo Escobar Zgłoś #1 Napisano 22 Maja 2007 ehh chyba trafilem na pechowego passata bo caly czas cos nowego mi w nim wychodzi podczas dawania gazu slychac swist (przy otwartej szybie) - co moze byc tego powodem?? czy dymienie na czarno ma z tym zwiazek?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #2 Napisano 22 Maja 2007 Bardzo prawdopodobne ze ma związek. Sprawdź wszystkie przewody doprowadzające powietrze do silnika od filtru az po kolektor dolotowy, sprawdź czy cybanty nie są poluzowane. Może jest jakaś nieszczelność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo Escobar Zgłoś #3 Napisano 22 Maja 2007 ok sprawdze,a czy moze byc tak ze to cos jest nie tak w ukladzie wydechowym?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #4 Napisano 23 Maja 2007 ok sprawdze,a czy moze byc tak ze to cos jest nie tak w ukladzie wydechowym?? Pewnie może być także w układzie wydechowym - ale tak jak napisał Primera sprawdź najpierw dolot (zwłaszcza że dymi na czarno - znaczy to, że przepływomierz mierzy jakąś ilość powietrza, a ono w dalszej częsci układu gdzieś spierdziela). Głównym kandydatem do "pękania" jest przewód wychodzący z turbiny do rury pod zderzakiem (dokładnie ten u mnie kiedyś pękł). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sfirek1920 Zgłoś #5 Napisano 23 Maja 2007 w moim pasku to samo jest ale przy puszczaniu sprzegła tylko na poczatku jak odpale auto i troche przejade to przestaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo Escobar Zgłoś #6 Napisano 23 Maja 2007 PeGaZ_28, czy objaw tez miales taki ze dymil na czarno? czy po wymianie przewodu przestal dymic? od gory da sie sprawdzic czy tylko kanal? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #7 Napisano 23 Maja 2007 PeGaZ_28, czy objaw tez miales taki ze dymil na czarno? czy po wymianie przewodu przestal dymic? od gory da sie sprawdzic czy tylko kanal? Dymił porządnie - jest na to określenie "Stefan Batory" . Szczególnie powyżej 2000 obr. Uszkodzony zlokalizowałem tak, że ja stałem i patrzyłem, a kumpel "w rurę" (oczywiście na postoju) - mało rękawa w koszuli nie urwało. Wymiana wymagała kanału (akurat tego przewodu - podobnie jest z przewodem idącym do intercoolera - nie ma dobrego dostępu). Po wymianie dymienie ustało - było jeszcze trochę przez kilka km - ale to wydmuchiwało sadze z układu. Ogólnie należy przyjrzeć się następującym elementom (czy są szczelne): 1. Przewód gumowy od turbo do rury pod zderzakiem. 2. Przewód gumowy od rury pod zderzakiem do IC 3. Samo IC - czy nie pękło 4. Przewód od IC do plastikowego kanału biegnącego dookoła silnika. 5. Kanał z punktu 4. i jego połączenie z EGR. 4 pierwsze punkt najbardziej prawdopodobne. Wszystko jest do sprawdzenia od góry (może być tylko problem przy rurze do IC i samym IC). Oczywiście przy okazji sprawdzania patrzymy na wszystkie połączenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość modern Zgłoś #8 Napisano 23 Maja 2007 Na 90% obstawiam wąż gumowy idący od turbiny do rury pod zdeżakiem, lub od tej rury do chłodnicy interc. Podczas przyśpieszania słychać szum i kopci na czarno, brakuje mocy a vag wskazuje różnicę ciśnienia w kolektorze ssącym. sprawdź jeszcze zawór ekologiczny bo często on jest przyczyna kopcenia niezależnie od pękniętej rury. ( Jak to rura to wbrew pozorom nie jest tania i występuje tylko w oryginale ok 200-300zł za kawałek gumy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #9 Napisano 23 Maja 2007 zawór ekologicznya cio to?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #10 Napisano 23 Maja 2007 zawór ekologicznya cio to?? Azaliby EGR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość modern Zgłoś #11 Napisano 23 Maja 2007 Nie znam znam fachowej nazwy tego wynalazku. W turbodieslach na kolektorze jest zamontowany taki zawór który jest tylko utrapieniem w starych autach. Norma (chyba euro 3 ) wymogła na producentach montaż tego wynalazku, który sterowany podciśnieniem zaciąga część spalin z powrotem do silnika, żeby powtórnie je przepalić. Jak to ustrojstwo się zatrze efektem jest kopcenie na czarno. Generalnie zawór ten pogarsza tylko osiągi i żywotność auta. Po odłączeniu zaworu silnik oddycha tylko świeżym przefiltrowanym powietrzem a ni spalinami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przybora Zgłoś #12 Napisano 23 Maja 2007 Witam Wszystkich Czytam tak ten temat i sie zastanawiam. Jak dodaje w swoim passacie gazu (1,9TDi 110km) to na poczatku jak startuje jedynka 2-jka 3jka slysze SWIST jak wchodzi na obroty pozniej znika, ktos mi powiedzial ze to turbina swiszcze i tak jak przeczytalem ten temat to juz sam nie wiem czy oby wszystko bylo OK z moim pasiem. Nadmieniam ze nie kopci i czuc w nim moc. Spalanie w trasie do 90km/h 4,8/5,0 a przy 120/130km/h 5,4-5,5. Ponadto po podpieciu VAG-a nic nie wywala 0 bledow. Z gory dzieki za podpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość modern Zgłoś #13 Napisano 23 Maja 2007 Jak to jest tylko cichy świst jakby gwizdanie to może być dźwięk turbiny moja jest juz w nienajlepszej formie i gwiżdże. Jak pęknięta rura IC to jest to szum który słychać przy otwartym oknie zwłaszcza jak się dźwięk odbija od budynków przypomina to hałas jakbyś przy 180 km/h otworzył okna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maximus200 Zgłoś #14 Napisano 23 Maja 2007 Wsztko jest ok ma tak świstać w AFN 110 jest turbina o zmiennej geometri łopatek reguluje to kąt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo Escobar Zgłoś #15 Napisano 23 Maja 2007 dzieki za podpowiedzi przyczyna znaleziona czyli intercooler do wymiany... uzywany czy nowy lepiej kupic?? jaka roznica w cenie i gdzie najlepiej kupic?? a i dzisiaj niestety nastepna usterka w moim autku czyli uszczelki w sliniknu mam do wymiany a dokladniej to na wale korbowym i na walku rozrzadu czy ktos wie jaka cena jest za te uszczelki i ile moze kosztowac wymiana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przybora Zgłoś #16 Napisano 23 Maja 2007 Wielkie dzieki maximus200 bo juz myslalem ze jest cos nie tak. Prawde mowiac podoba mi sie te swiszczenie jak startuje passacik. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #17 Napisano 23 Maja 2007 Na wale to chodzi Ci o przedni czy tylny uszczelniacz? Koszt Elringa to ok 130zł - tylny uszczelniacz i jakies 40 przedni juz nie pamiętam. Ale wymiana dużo kosztuje bo jeżeli z tyłu to trzeba wyciągać skrzynie i odkręcać koło zamachowe. Z przodu demontować rozrząd wiec cena odpowiednio taka jak przy wymianie paska rozrzadu albo sprzegła. Czyli ok 250 i 300-400zł. p.s Jestes z Lubina, gdzie serwisujesz autko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo Escobar Zgłoś #18 Napisano 23 Maja 2007 u mnie jest do wymiany z przodu,a wiec jak widze koszta mniejsze ... a mam takiego mechanika co zna sie na tych autkach za okolo 5 tys bede robil rozrzad to odrazu uszczelnie silnik... od czego moge miec taki wyciek z silnika??????? dodam ze kiedys jak mialem problem z autkiem to bylem na zwiazkowej i na choinach w firmie Auto Perfekt Sawa i tam wymyslil ze mam do wymiany przeplywomierz a jak podmienil i byli dalej zle to powiedzial ze musze zregenerowac turbo i u nich koszt ponad 1500zl i podlaczal vag i taka dal diagnoze,a pozniej moj mechanik sprawdzil po swojemu cos tam zrobil i autko znowu dobrze jezdzi, a niby ci bosch service tak znaja sie na VW... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #19 Napisano 23 Maja 2007 Jak przy wymianie rozrzadu to nie problem . O Auto perfect słyszałem różne opinie i dobre i złe. A turbo to lepiej na Abramowickiej, standardowa regeneracja u nich to koszt <1000zł i daja rok gwarancji. 1500 to lichwa no chyba ze do wymiany idzie wszystko łącznie z turbina, sprężarka i wałkiem. Ale wtedy to sa juz efekty wizualnie i akustyczne i VAGa nie trzeba. Wyciek? Nie zmieniałeś ostatnio oleju na syntetyczny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pablo Escobar Zgłoś #20 Napisano 23 Maja 2007 nie nie olej to 1 raz zmienilem na polsyntetyk,a skad wyciek to sie zastanawiam... a ten Auto Perfekt jak dla mnie to sa naciagacze bo podlaczyl vag i jezdzil autkiem i juz mi przybil w nim turbo do wymiany,a tak jak pisalem moj mechanik podlaczyl laptopa i zrobil to w 15 minut ehh wiecej juz nie skorzystam z uslug tej firmy...jelen nie jestem!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach