Skocz do zawartości
skittle

Zastąpienie koła wielomasowego zwykłym kołem zamachowym

Rekomendowane odpowiedzi

Przyznaje to co ty teraz tez bym zmienił na dwumase jest duzo bardziej komfortowa,ale zasugerowałem sie tym co mówili koledzy i mechanik ze jednomas jest duzo bardziej trwały a i pozniej tanszy w wymianie a mechanik powiedział ze ostatnio pare razy zmieniał nowe dwumasy i były zwroty bo padały po kilku czy kilkunastu tysiacach a duzo jezdze i niechciałbym po paru miesiacach dalej ładowac tyle kasy.

Z tego co pisza koledzy szarpanie moze byc spowodowane poduszkami pod silnikiem i znow koszt a nie wiecie czasem jaki??

 

Dlatego właśnie zastosowano dwumasowe koło, aby wyeliminować szarpania. Przy jednomasie nie szukajcie przyczyn w poduszkach silnika i skrzyni. Jednomas spowoduje Wam jeszcze dodatkowo szybsze wysypanie się skrzyni biegów.

Narzekacie na ceny części. Kupcie sobie Cinqecento to będzie taniej! Piszecie jak ludziki, którzy kupują FERRARI i przerabiają go na gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupcie sobie Cinqecento to będzie taniej! Piszecie jak ludziki, którzy kupują FERRARI i przerabiają go na gaz.

 

Brawo. Trafione w 10. :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Rufus110hp twoje komentarze są żałosne, "hejtujesz" , a znając życie nigdy nie miałeś doczynienia z passatem ze szytwnym kołem zamachowym.

 

Ja z wymiany dwumasu na jednomas w AFN akurat jestem zadowolony. Przede wszystkim koszt takiego zestawu jest 3-krotnie mniejszy niż zestawu dwumasowego. Komfort według mnie ten sam, jedyna różnica to że podczas ruszania z 1 występują lekkie drgania , ale wydaje mi się że to winna poduszki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Komfort według mnie ten sam, jedyna różnica to że podczas ruszania z 1 występują lekkie drgania ,

 

 

- Sam sobie zaprzeczasz. :D

- Nigdy nie miałem i nie będę miał... ponieważ uczę się na cudzych błędach:D

- Patrz post 4

Edytowane przez Rufus110hp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak taki mądry i zyciowymi tekstami rzucasz, to dam jeszcze jeden:

"NIE PATRZ NA INNYCH PATRZ NA SIEBIE"

Jestem po zmianie na jednomas, żeby nie było ... Zero negatywnych skutków :) Dodam, że przecież w audi a4 w pierwszych modelach i audi 80 B4 byly oryginalne jednomasy, podejrzewam, ze w skrzyniach siedzą te same synchronizatory i jakoś skrzynie żyją ?

Rufus110hp W odróżnieniu od Ciebie mam jednomas i mogę się wypowiedzieć na temat jednomasu / dwumasu i drgań :). Ty pewnie nawet nie ściągałeś skrzyni i nie widziałeś jednomasu / dwumasu więc co możesz wiedzieć, to co przeczytasz i powtarzasz brednie, samemu nie mając możliwości wytestowania ? Do kolegi netadmin_47 Z kolei ci co maja benzynę bez gazu mogą ci powiedzieć, że ropa tylko do traktorów, a nie do samochodów osobowych ?

Edytowane przez zipek135

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
- Sam sobie zaprzeczasz. :D

- Nigdy nie miałem i nie będę miał... ponieważ uczę się na cudzych błędach:D

- Patrz post 4

 

Napisałem, że jest za to odpowiedzialna poduszka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przeszkadzam to chłopaki tylko słowo i nie ma mnie w wątku:jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do kolegi netadmin_47 Z kolei ci co maja benzynę bez gazu mogą ci powiedzieć, że ropa tylko do traktorów, a nie do samochodów osobowych ?

 

Kolego młody. Jeżdżę 2 x dłużej (+ jeszcze trochę) niż Ty masz lat. Mój obecny Passat jest moim 24-tym samochodem w życiu. To dopiero 2 diesel, z którego jestem bardzo zadowolony. Zwłaszczcza w Wa-wie. Benzyniaki w tych korkach brały mi średnio 12-13 l/100 km. Na dieslu mieszczę się w 8 l/100 km. A wiedzę o silnikach i przekładniach mam zdecydowanie większą od Ciebie. Ukończyłem Politechnikę Warszawską na wydziale Budowy Maszyn Drogowych i Pojazdów. Pracowałem również 12 lat na Żeraniu.

Wał silnika Diesla podczas 1 obrotu wału czterokrotnie zmienia prędkość kątową (obrotową), szybciej, wolniej, szybciej, wolniej. Tak się dzieje podczas każdego obrotu wału silnika. I po to właśnie jest koło dwumasowe aby zrównoważyć te różnice w prędkości kątowej wału. Koło jednomasowe przenosi wprost na skrzynię te nierównomierne obroty, stąd szarpania i szybsze wysypanie się skrzyni i całego układu przeniesienia napędu.

Ale Wy przecież jesteście mądrzejsi inaczej. Pchacie w to swoje żelazo jakieś tanie gówno, które przynosi więcej szkody niż pożytku.

 

Jeżeli moje auto miało (jak było nowe, w salonie) cenę 115 000 zł, to coś się na tą cenę składa.

Jak się kupuje dobre auto i nie może się go później utrzymać (bo drogie części), to kupcie sobie koledzy taczki albo rowery.

Edytowane przez netadmin_47

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ilość aut ma tu znaczenie i wiek ? Nie chwal się tak wiekiem bo nie ma czym :). Po drugie to nie auto za 100 tysięcy, tylko b5 3B za niecałe 10 tyś wartości rynkowej :). Więc nie gadaj głupot dwumasa +sprzęgło koszt z 1,5k z co jest równowarte około 1/4 wartości auta ( realna cena 3b to poniżej 10 tysięcy) Gdyby to auto było warte chociaż ze 20 klocków, a tak ? Nie widzę sensu pakować kasy takiej w to auto :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ilość aut ma tu znaczenie i wiek ? Nie chwal się tak wiekiem bo nie ma czym .

 

Wiedza i praktyka młodziaku. Ty możesz i tego nie dożyć, jak będziesz byle g...o do auta zakładał!

 

Jednak zastosuję się do motta jakie ma w podpisie jeden z naszych kolegów na forum: "Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy wiecie może gdzie dostanę samą tarcze sprzęgła od 4P Valeo i za ile

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja jeździłem na rozklekotanej dwumasie i wstawiłem komplet z silnika 1z i jest o niebo lepiej. fakt nie moge porównac to z nowa dwumasą bo jak kupiłem to auto to już była rozklekotana ale jak za tą kase to polecam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ostatnio padło mi sprzegło razem z dwumasa,zmieniłem na jednomas Valeo, wywalilem 1700zl z robota i smutny z powodu ceny ale szczesliwy ze bedzie ok czekałem na auto.Pierwsze wrazenia ok pedal miekki biegi ładnie wchodza,ale zauwazylem ze podczas ruszania dosyc mocno szarpie.

Czy tego moga byc powodem uszkodzone poduszki pod silnikiem albo skrzynia??czy jest to powod tej zmiany dwu na jednomas,ale koledzy na forum nic takiego nie pisali, i jeszcze jedno auto wydaje mi sie słabsze i słabiej sie wkreca na obroty a juz na wyzszych wydaje mi sie ze duzo głosniej chodzi.

Czy mechanik mogł cos zle zrobić?poradzcie cos

Kolego bawiłem się kiedyś w zmianę dwumasa na jednomas i z mojego doświadczenia wyszło ze poduchy muszą byc w dobrym stanie,

u mnie szarpało samochodem przy ruszaniu ostro, a na poduszce były minimalne dwa pęknięcia, zmieniłem obie na lemfordera i już było dobrze. Jeśli chodzi o ceny ori poduch w aso vw(szewczyk) 300zl prawa, a ta pod turbo 340zl. Daj znac co ci wyszło z tym szarpaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli przyspieszasz z niskich obrotow, lub jezdzisz na nieskich obrotach uzywajac wysokich biegow to DMF padnie momentalnie.

Jak umiejetnie uzywasz DMF to jest to nie do zajechania!!!

 

Ale nie wazne, przejdzmy do sedan bo zszedlem z tematu I zaraz dostane zjebke.... ;)

 

Wiec owszem mozna przejsc z DMF na Solidne kolo zamachowe tylko po co?

Nie lepiej jezdzic nie obciazajac DMF?

 

Jesli juz chce sie przejsc na solidne kolo to ma to konsekwencje nadgryzajace portwel znacznie mocniej.

Trzeba zastosowac kolo solidne + inne sprzeglo + zmofyfikowac skrzynie biegow bo sie niebawem rozpadnie.

 

DMF (tego nie wiecie, a jak pogadacie z mechanikami to zdradza wam to I tamto co twiedzi sam LUK) nie zostal zrobiony zeby kasowac wibracje z walu by poprawic comfort dla kierowcy. DMF zostal ztworzony po to by obnizyc szkodliwe wibracje tlukoce skrzynie jak udar.

 

Hmmm.... po co?

 

A bo skrzynia ktora wytrzymuje klasyczna prace sprzegla jest znacznie drozsza w budowie dla producenta aut.

 

Mozna by obnizyc koszt budowy skrzyni wykorzystujac o wiele tansze materialy, ale kosztem ich wytrzymalosci....

Ok, skrzynie mamy, ona nie padnie, I nie bedziemy miec reklamacji podczas trwania gwarancji I jakies 5 lat po niej by nie psuc renomy.

Co dalej?

DMF!!! Wcisnieto ludziom ze DMF czesc nowego typu sprzegla ale w zamian za comfort (ktorego nikt nie poczul) ma swoja zywotnosc okreslona na okolo 200k km.

DMF pada I kupujemy kolejny. 200km starczy by wlasciciel uznal ze to normalna kolej rzeczy a nie barziewne rozwiazanie;)

 

Obecnie wprowadzono na rynek (jakis czas temu) sprzegla typu SAC, to dopiero szajs.... jak nie wiesz jak je zamontowac (wyglada jak normalne) to psujesz je juz przy zakladaniu bo nalezy je ustawic odpowiednio do czego sluzy przyrzad za dobre 3000zl.

 

Tak wiec wg mnie opcje sa 2:

 

-kupic nowy DMF I jezdzic nie obciazajac go czyli przyspieszajac delikatnie I z wiekszych obrotow, zas jezdzac jednostajnie jezdzic na nieco wyzszych obrotach niz 1600 jak to kazdy TDIkowiec lubi;)

 

-kupic ''conversion kit'' z solidnym kolem I do tego robic remont skrzyni z przystosowaniem jej do duzych zmiennych obciazen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów.

 

Wypada się przedstawić mam na imię Michał, jestem posiadaczem wv Passata b5 1.9tdi avg 110km z Bygoszczy ;).

Paska posiadam od roku, posiada przebieg około 360.000.

Mam pytanie odnosnie zmiany kola dwumasowego na jednomasowe.

Czy taka zmiana w tym silniku jest mozliwa? wszelkie kola dwumasowe z afn-a nie pasuja do avg.

Można takie dostać do 1100zl, do avg 1600 w góre, troche zbyt wysoka cena.

Patrzałem tez na sprząglo i kolo G60 nr kat 3000 332 001, ale nie ma wzmianki czy to przypasuje do avg..

wszelkie fora pisz ao popularnym afn :(

 

---------- Dodano o 17:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:14 ----------

 

W passacie wymieniłem co nie co już i przyszła pora na sprzęgło bo ślizga się już od 3 biegu w góre, a wymieniać to tylko cały zestaw.

na pewno tez do wymiany pójdą poduszki, najpierw zlokalizuje które - passat drży trochę na wolnych obrotach, przy gaszeniu już buja buda trochę. i pytanie czy rzeczywiście ktoś testował taka konfiguracje w swoim aucie a nie tylko powielał opinie innych?.

silnik w bdb stanie ja zalewam go mobilem 0w40 (zmiana z 10w40), oleju bierze okolo 0,5l na 10000km, wywalony egr, w planach wywalenie kata, moze turbo od awx, wtryski i program, max 150-160km, zobaczymy na co pozwolą finanse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie odnosnie zmiany kola dwumasowego na jednomasowe.

Czy taka zmiana w tym silniku jest mozliwa? wszelkie kola dwumasowe z afn-a nie pasuja do avg.

 

przecież to to samo, dlaczego nie pasuje, przymierzałeś ? Tylko nie pisz, że pomyliłeś z AVB :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam "serek". no niby to samo co afn a zestawy sprzęgła + dwumas nie pasują do avg 2000r, niby są jakieś inne, według opisów sprzedawców.

przykład zakupiłem to i sprzedawca do mnie dzwoni że ni pasuje ;/

http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumasowe-vw-passat-afn-1-9-tdi-110-i3590857649.html

avb nie w życiu bym z tym cudem nie pomylił, mój sąsiad go ma to tym bardziej ;)

 

---------- Dodano o 17:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 17:52 ----------

 

takich przykładów jest więcej, szukałem. nie przymierzałem bo nie stać mnie na 2 koła dwumasowe w razie rzeczywistej pomyłki, a dwa że teraz się w końcu zabieram za wymianę juz tak na fest i sam chciałbym to zrobić ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to akurat z aukcji dot. jakiegoś dziwnego zakresu dat produkcji dla AFN - tylko rocznik 1996, czyli jakieś najwcześniejsze sztuki. Po 1997 (od któregoś numeru VIN) było to samo dla AHH, AFN, AVG czyli 028105266A (dwumas).

 

P.S. Jak ja kupowałem komplet SACHS'a to miałem osobno dwumas i osobno komplet sprzęgła. To z aukcji to jakiś wczesny komplet którego potem chyba już nie było.

 

A tu masz coś niedrogiego, gdybyś sam przekładał:

 

http://tablica.pl/oferta/dwumas-sprzeglo-luk-12-tys-km-audi-a4-1-9-tdi-110km-afn-CID5-ID3MLkZ.html#69400510a3

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S. Jak ja kupowałem komplet SACHS'a to miałem osobno dwumas i osobno komplet sprzęgła.

masz w opisie dosc mocny setup - 170/180km?, trochę mocnych gratów jest.. i wstawiałeś do tego dwumas?

 

fakt w aukcji rzeczywiście jest do 97r. no i fakt ze wszystkie zestawy kolo + sprzęgło to koszt średnio 1600zl po 97 roku i ciekaw jestem co to za zmiana..?

czyli zestaw G60 z gti powinien śmigać w avg z tego co zrozumiałem?

 

---------- Dodano o 19:26 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:21 ----------

 

ogólnie waham się czy zmieniać na jednomas, nie miałem możliwości porównania ;/. juz dość sporo wsadziłem w tego paska jak na rok użytkowania. co innego gdybym chciał a nie musiał wsadzać. koło jednomasowe od silnika 1z z audi 80 (o ile dobrze pamietam)kupiłem dawno temu i leży w piwnicy.

ogólnie lubię komfort i drgania deski itd doprowadzają mnie do szewskiej pasji, z drugiej strony zaoszczędzone pieniądze i pewność ze kolo stale się nie rozpadnie za szybko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności