Skocz do zawartości
Gość bigkamil

wentylator chłodnicy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bigkamil

witam

wydaje mi się że u mnie w pasku coś jest nie tak. wentylator chłodnicy włącza mi się dopiero przy temp. około 99stopni i chodzi dopuki temp nie spadnie do 95 i puźniej się wyłancza. myśle że powinien sie włanczać troche wcześniej, chyba u mnie niema pierwszego biegu wentylatora tylko włancza sie odrazu drugi bieg, hmmm jak to sprawdzić?? a może tak powinno być? co mi doradzicie?

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrzysz na wskaźnik czy mierzyłeś temperaturę płynu? Nawiązując do Twojego innego tematu możliwe że zakupiłeś termostat, który otwiera się przy wyższej temperaturze...

 

Zobacz jeszcze ->http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/kolejny-goracy-temat-temperatura-cieczy-chlodzacej-b4-vt2067.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

patrze na wskaźnik na desce rozdzielczej ale on napewno pokazuje dobrze temp było to sprawdzane termometrem nieprzekłamuje. termostat tez wyeliminowałem ponieważ na orginalnym było tak samo, kupiłem inny też jest taksamo jutro będe zakładał trzeci termostat ale to dlatego że na trasie auto jest niedogrzane a w mnieściw właśnie łapie prawie 100stopni włącz się wentylator i spada do 95 i znów rośnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

ja miałem tak samo , poszedł włacznik wnetylatora- czujnik,

ale najlepiej najpierw go sprawdż w prosty sposób, bierzesz kawałek kabelka z końcówkami bez izolacji i wkładasz go do wtyczki( u mnie sa 2 biegi) tylko najpierw sparwdz gdzie jest +, i zwierasz raz z 1 a raz z 2 obw, widac i slychac 2 rózne predkości wentylatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

ewentualnie moze byc jeszcze ze poszedł czujnik temp, ten co daje sygnal co leci na deske rozd, jesli sie go przegrzeje( tak mi mechanik mówił :P )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil
najlepiej najpierw go sprawdż w prosty sposób, bierzesz kawałek kabelka z końcówkami bez izolacji i wkładasz go do wtyczki( u mnie sa 2 biegi) tylko najpierw sparwdz gdzie jest +, i zwierasz raz z 1 a raz z 2 obw, widac i slychac 2 rózne predkości wentylatora

jutro to sprawdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

chyba ze benzyniak ma tylko 1 predkosc wentylatora, takie tez sie zdarzaja, najlepiej jeszce zajrzec do ksiazki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil
chyba ze benzyniak ma tylko 1 predkosc wentylatora, takie tez sie zdarzaja, najlepiej jeszce zajrzec do ksiazki

nwydaje mi się że benzyna też ma dwa biegi - jestem tego pewien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

przypomniało mi sie jak pisało w kisazce o wł wentylatora

1 bieg wł 92 wyl 89

2 bieg wł 99 wył 95

czy cos takiego z mala stopa bledu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

witam

dziś troche pogrzebałem sobie w passku (wymieniłem termostat) i wychodzi na to ze u mnie jest tylko jeden bieg wentylatora w czujniku na chłodnicy są tylko dwa wyjście (blaszki taki) a na wsówce która do niego dochodzi sa trzy kable (jeden brązowy i dwa czerwone), na siniczku wentylatora są dwa bolce a na kostce którą się tam wkłada są trzy kable (jeden brązowy i dwa czerwone). chyba w silniku ABS jest jeden bieg wentylatora u mnie włącza się on koło 98 stopni. jak wy macie w swoich silnikach ABS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

nikt nic nie wie na ten temat? chciałbym sie dowiedzieć jak jest w innych paskach z silnikiem ABS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie wentylator załącza się przy 90 lub coś blisko tego.

Czy jest drugi bieg wentylatora to nie wiem bo silnik nie przekroczył mi jeszcze 90 stopni - zazwyczaj utrzymuje się na 85, no chyba że stane w korku to wzrasta do 90 ale tam włącza się wiatrak i temperatura już dalejnie rośnie.

Ile mam wsówek przy wiatraku - nie wiem jeżeli potrzeba to mogę sprawdzić.

Znajomy też ma paska z tego co pamiętam to kiedyś micoś mówił o jakiś zimnych lutach chyba na liczniku - ale wtedy tego dobrze nie słuchałem więc najpierw to zweryfikuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil
Ile mam wsówek przy wiatraku - nie wiem jeżeli potrzeba to mogę sprawdzić.

jużeli nie jet to dla ciebie kłopotem to sprawdź ile masz wsuwek, będe bardzo wdzięczny. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

czyli jednak mam racje :hurra: z tymi prędkościami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra autko mam w garażu w piwnicy więc kłopot niewielki....

Do wiatraka idą trzy kable - od prawej: czerwony, czerwono-biały, czarny (gruby)

Wiatrak ma też trzy wsuwki.

Więc może masz nieoryginalny wiatrak albo jedna z wsuwek się ułamała (nie wiem jak ale różne rzeczy już widziałem) zobacz czy przypadkiem nie znadziesz jej we wtyczce - może tam po prostu została.

Powodzenia, mam nadzieję że pomogłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

wiatrak mam orginalny boscha a tam gdzie brakuje mi wsówki jest tak a szczelina i wydaje mi sie że tam powinna być ta wsówka ale z drugiej strony w czyjniku (tym na chłodnicy) też mam dwie wsówki a kable we wtyczce do nego są 3. sam już niewiem co o tym myśleć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą byłem jeszcze sprawdzić czujnik ale tam też są trzy kable i trzy wsówki

Chłodnica często jest razem z wiatrakiem - przynajmniej jężeli kupuje się używane - może był wymieniony komplet dla tego wiatrak i czujka mają tylko dwie wsówki.

Wtyczki mogą pasować tak dla kompatybilności.

Może chłodnica i witrak są od innego modelu gdzie faktycznie jest tylko jedna prędkość - nie wiem tu moja wiedz o VW się niestety kończy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

widocznie ktos wymieniał wiatrak??( lubia sie spalic) albo kabel jest tzw uniwersalny

ale jeśli w czujniku sa 2 blaszki to znaczy sie ze chyba nkit nic nie zmieniał??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

a jak sprawdzić czy moja chłodnica jest orginalna od tego modelu auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody_86

nie chce specjalnie wprowadzac w blad ale moze byc jeszcze sprawa tego rodzaju( ja miałem taki przypadek) porpostu wskaźnik oszukuje( od 7 do 10 stopni) ale za to głownie jest odp czujnik temp. cieczy ( jeśli był przegrzany tak jak u mnie) wówczas dzieja sie takie chocki klocki??

chłodnicy akurat nie ruszałem wiec nie wiem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności