Jump to content
Guest Kazio_pkw

Kupujemy Passata B1

Recommended Posts

Guest Kazio_pkw

Od dłuższego czasu chodzi za mną passek b1 w wersj 2 drzwiowej. Mam kilka pytań do użytkowników autek tego typu :

- gdzie najczęściej pojawia sie korozja

- ile paliwka pochłania motorek 1.3

- dostępność części zamiennych

Wszelkie inne uwagi i spostrzezenia n.t eksploatacji tego autka mile widziane :vw:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazio_pkw, z tego co pamiętam jak mój ojciec miał b1 to trzeba uważać na mocowanie tylnej belki bo tam lubiła się pojawiać korozja a te miejsce jest jak wiadomo jednym z ważniejszych, ponadto należy zwrócić uwagę na stan drzwi po ich otwarciu( wiem bo mam takowe jeszcze w garażu i chociaż były w stanie idealnym jak je złożyłem to juz w spodach od wewnątrz grasują"korniki" ) tradycyjnie progi oraz ławę pod silnikiem bo spotkałem sie z kilkoma przypadkami ze pękła z przerdzewienia :dobani: z dostępem części mechanicznych nie powinieneś mieć problemu bo większość przeszła na następcę bez żadnych zmian ale juz z częściami blacharskimi możesz mieć poważne problemy z wiadomego powodu :dobani:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Myster

dokladnie tak jak poprzednik napisal nic ujac nic dodac. ojciec tez mial kiedys passka b1 i takie same objawy wystepowaly co wyzej sa wymienione. powodzenia w kupnie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Kazio_pkw

Dzięki za podpowiedzi. Jednak ciężko jest znaleźć w przyzwoią B1 większość jest w opałakanym stanie.Poszukiwania trwają dalej :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio ja w Bydzi byłem, to rzucił mi się w oczy taki B1, ale to chyba 4-o drzwiowy był. Choć ręki uciać nie dam, bo linia nadwozia, tak z daleka wygladała na "trzydrzwiówkę". Poszukaj na NECIE pod adresem "AUTOKOMISY BYDGOSKIE". Jeśli jest jeszcze w ofercie, to na pewno na stronie komisu go znajdziesz :cwaniak:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podloga, progi, nadkola wew. i zew. , slupki miedzy blotnikami a drzwiami no i najwazniejsze mocowanie tylnej belki . to jest chyba najslabsze miejsce w takim pasku

mialem takiego z 75 roku musialem to pospawac ( tylko raz bo mialem go 3 miesiace, poszedl do kasacji po wypadku ) puzniej mialem z 79 roku robilem to 2 razy przez 8 lat i zaraz posprzedaniu nastepny wlasciciel tez to musial pospawac :dobani: a reszte dolegliwosci to raczej widac na zewnatrz. moim Zdaniem autko bardzo fajne tylko ze niestety ma swoje lata no i bedzie Ci baaaardzo ciezko znalezc w dobrym stanie.

Pozdrawiam tylko :vw:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bobsley6

Czesc, ja jestem szczesliwym posiadaczem takiego passaka z 1978r .

Wersja 2 drzwiowa, kupilem go po kompletnym remoncie, stał niestety trzy lata.

ale blecha zdrowa.

Co do silnika to bede musiał zdjac głowice bo siorbie mi olej.

Od tego stania i nieuzywania mogły zapiec sie pierscienie, usczelniacze w głowicy moga isc do wymiany, przy okazji zmienie pompe olejową i chyba zmienie panewki korbowodowe.

Co do blachy to fakt ciezko z nią, najlepiej kupic drugi taki sam na przeszczep. Co do zmiany to mieniłem w nim, swiece i kable BERU, olej, filtry, klocki, wydech.

Zmieniac bede , fele na 7j15H2, tył szczeki hamulcowe, robiona bedzie konserwacja od spodu przy okazji go rozbiore i zobacze dokładnie co jest nie tak.

Nowy kolorek do polozenia. bo teraz jest biały...

Jesli chcesz wiedziec ile kosztuje takie cacko to lepiej nie pytaj. Koles kupil takiego passata i od podstaw go robił... utopił około 12 tysiecy zł.

Mnie tez czekaja nie małe wydatki, ale bede sam wszystko robił tak jak do tej pory.

Wiem ze dobrze zrobie.

A same auto jest wdzieczne jeski sie dba o niego. Ja swoim po zakupi pojechałem od razu do Pragi. pozniej zwiedzałem nim góry itd.

1.3 po miescie wezmie ci tyle co 1,6 czyli okolo 10-11 litrów/100km.. a tyle poniewaz maja skrzynie 4-ro biegowe...

Jesli chcesz sie czegos dowiedziec wiecej pisz na gg 4046235...

pozdrawiam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

bobsley6, jak będziesz robił konserwę zadbaj o napuszczenie czegoś w progi i inne profile zamknięte :ok: ja osobiście polecam tanią miksturę czyli bitex z olejem w proporcji 1:1 ;) na stare samochody jest idealny chociaż jego wada jest ze lubi sobie kilka dni pokapać. ja zakonserwowałem tak drzwi w moim pierwszym poldku i obu paskach i do tej pory( a minęło juz od konserwacji ładnych parę lat ) na drzwiach poldka nie ma śladu korozji :hurra: a jak wiadomo drzwi w poldku sa mało odporne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest bobsley6

Dzieki za wiadomosc o tylnim mocowaniu bo nie wiedziałem ze lubi sie tam korozja pojawiac... słuchaj pinioVW podaj mi swoj nr gg moze powymieniamy sie doswiadczeniem w passatach i jakies rady moze ?? Moje gg to 4046235.... pozdrawiam i jak cos to czekam... elo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Chce kupić passata b1 w coupe 1.5 '78 już mam jednego na oku i jest w niezłym stanie.

Moje pytanie dotyczy tego czy jakieś części od golfa mk1 by pasowały w sumie są te same lata produkcji. Chodzi mi o części silnika, zawieszenia itp z blacha jest ok wiec dużego integrowania nie będzie. A jeszcze jedno gdzie i skąd brać części mechaniczne do niego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

części mechaniczne typu wachacze wszelkiego rodzaju końcówki łożyska tarcze klocki przeszły na model B2 w większości bez zmian :) gorzej już może być z silnikiem ale sądzę że coś jeszcze by się znalazło na zamówienie w sklepach :) skrzynia biegów jest taka jak w passacie b2 lub audi 80 b2 więc w razie W nie powinno być ze znalezieniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to teraz mam dylemat może doradzi mi ktoś bo chce autko do jazdy na co dzień bo niedługo zdaje na prawko i lubię mieć coś niepowtarzalnego ale taniego do 1500zl.

Dylemat mam pomiędzy tym passatem coupe b1 a siroco. Passata znalazlem na aukcji i ktoś chce sprzedać dwie B1 razem w jednej cenie 1400zl pierwszy coupe bez oc i przeglądu i nie na chodzie, a drugi w kombi na chodzie z oc itp. i nie wiem bo jak brać to oby dwa, ale tez nie chce sie ładować w coś kasy co mógłbym zalowac. A zapomnialem coupe 1.5 z gazem a kombi 1.6 diesel.

Doradźcie mi jakoś.

Edited by coolio91

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli chcesz na codzien a nie do pieszczenia

 

to pomyliłes auta

 

kup fieste;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kosmo wiesz nie chodzi mi o to ile pali itp. ja wlasnie lubie dopieszczac zeby wszystko jak najlepiej dzialalo :D Dlatego chcialbym takiego passka ze bym mógl go odszykowac a potem sie wozic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
dwie B1 razem w jednej cenie 1400zl pierwszy coupe bez oc i przeglądu i nie na chodzie, a drugi w kombi na chodzie z oc itp.

 

A masz miejsce, kasę i umiejętności żeby je zrobić? Bo do jazdy auta to to nie są :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chcesz kupić samochód do jazdy to kup coś dwudziestoletniego maks i to zadbanego, a nie dwa trzydziestolatki. ;) A i tak wsadzisz w niego kilkukrotność tego co zapłaciłeś jeśli będziesz chciał utrzymać go w dobrym stanie. Uwierz, wiem co mówię. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh dlaczego ja mam słabość do staroci hehe umiejętności mam jako takie i tez sporo znajomości wielbicieli marki audi miejsce tez blacharza i lakiernika pod ręka tyle co za materiał bym musiał płacić. Ogólnie zależy mi na tym passacie coupe bo autko niespotykane już praktycznie z wyglądu podoba mi sie bardzo a ten drugi kombi to by poszedł dalej w ludzi bo mi nie potrzebny. Tylko martwi mnie to ze on nie jest na chodzie znam paru speców od vw ale nie wiem jak z częściami do silnika. A pytanko mam jeszcze co do silnika w jakich modelach byl on jeszcze montowany? Jest to 1.5 benzyna nie wiem ile KM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.5 był jeszcze w Golfie 1 i możliwe ze w sroce 1 ale tu sobie jajec uciąc nie dam...

 

najlepsza opcja to wsadzic jakies bardziej pospolite np 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites
A pytanko mam jeszcze co do silnika w jakich modelach byl on jeszcze montowany? Jest to 1.5 benzyna nie wiem ile KM.

Tu (w załączniku) masz wszystkie silniki 1,5 jakie montowane były w VW.

2010-01-27_001953.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kosmo wiesz swapa raczej niechcial bym robic chba ze w jakiejs przyszlosci dalszej.

A co wy myslicie o tym pasku brac czy nie brac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy