Skocz do zawartości
Grześko

Sygnał dźwiękowy

Rekomendowane odpowiedzi

Już kiedyś miałem problem z sygnałem, ale wtedy problemem było to, że nie chciał działać. Teraz natomiast porobiło mu sie tak, że sam sie włącza. Na szczęście lub niestety zaczyna cholernik trąbić przy niewielkim (około 10/15') skręceniu kierownicy w lewo.

Pytanie moje brzmi:

Czy miał już ktoś z Was taką przypadłość w Swoim autku?

Wiem, że powodem tego jest jakieś zwarcie, ale w którym to może być miejscu?

Pewnie wreszcie znajdę powód (poprzednio winien był źle kontaktujący pin w kostce pod kierownicą), ale może mi coś podpowiecie zanim rozbiorę pół kolumny kierowniczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdejmij zaslepke na kiere, ktora naciskasz gdy trabisz. tam masz 2 blachy i moze nozka z kablem od jednej sie podgiela i zwiera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zdejmij zaslepke na kiere, ktora naciskasz gdy trabisz. tam masz 2 blachy i moze nozka z kablem od jednej sie podgiela i zwiera.

 

Zrób tak jak napisał souler, zwiera blaszki.Ja miałem taki objaw w polo i czasami ludzie dziwnie się patrzyli na światłach jak sobie sam trąbił a ja biedny musiałem pokazaywać rączki że nic nie wciskam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czasami ludzie dziwnie się patrzyli

I właśnie o to mi chodzi.

Szczególnie jak ruszam z pod sądu o 16 (gdzie pracuję), gdy wychodzą inni pracownicy :krzeslem: . Trochę to głupio wygląda, jakbym chciał się pochwalić wszystkim czym jeżdżę.

Ale dziękuję za sugestie, jak sprawdzę to dam znać czy to było powodem :padam: .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andyw6

Jak zdejmiesz kierownicę pod spodem jest ślizgacz i styk.Czasem tam powstaje zwarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i naprawione.

Najbliższy rozwiązania, jak się okazało, był andyw6. Zwarcie powstawało właśnie pomiędzy pierścieniem ślizgacza pod kierownicą, a masą.

Są tam trzy śrubki (chyba M3), w miarę równomiernie rozmieszczone na obwodzie, którymi przykręcony jest zespół włączników (dźwigni) pod kierownicą do aluminiowej podstawy osadzonej na metalowej osłonie wału kierownicy

I właśnie jedna z nich wykręciła się troszkę i przy odpowiednim przekręceniu kołem kierownicy zwierała do pierścienia ślizgacza na kierownicy.

Aby dokręcić te śrubki (najlepiej zająć się wszystkimi trzema), mając do nich dobry dostęp, powinno się zdemontować kierownicę, ale przy odrobinie wprawy i "sprytu technicznego" można je dokręcić bez zdejmowania kierownicy. Jest troszkę niewygodnie, ale wykonalne. Ja właściwie byłem zmuszony do takiego sposobu, bo po prostu nie udało mi się odkręcić kierownicy. Nie wiem kto i jak ją dokręcał, ale klucz mi zaczął się wyginać, a nakrętka ani drgnęła.

Ale najważniejsze, że usterka została usunięta i nareszcie mogę bezstresowo kręcić kierownicą :cwaniak: .

Serdecznie wszystkim dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności