Skocz do zawartości
Gość nowy11

nietypowy brak mocy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nowy11

Witam!

Jestem nowy na tym forum i po dokładnym przejrzeniu wszystkich podobnych postów zdecydowałem się założyć ten temat. Otóż w moim pasku tdi 1.9 AFN występuje dziwny przypadek spadku mocy na który ręce rozkładają miejscowi spece. Autko kompletnie nie ciągnie w zakresie obrotów pomiędzy dołem a ok 3 tys. Później jest trochę lepiej, ale to nie jest to co powinno być. Przepływka 100% sprawna (sprawdzone z przełożeniem), zaworek N75 sprawny (badanie vacuometrem przewodów), miech sterujący pracą turba funkcjonuje tzn. dźwigienka pracuje, podłączenie pod komputer - zero błędów, turbinę słychać może ciszej niż u innych. Kopcenie jak każdy tdi. W kolektorze ssącym jest olej. Oleju bierze między wymianą (co 10 tys) ok. 1,5l także nie najgorzej. Gdzie tu szukać jeszcze przyczyny. Sugestie z forum odnośnie usterek u mnie nie występują. Proszę pomóżcie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze pompa paliwa ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by zrobić test dynamiczny vagiem, tzn. podczas jazdy obserwować poszczególne wartości mierzone, np. turbiny, przepływomierza (sprawdzałeś przepływomierz?)na pewno da się coś zaobserwować jeżeli spadek moc jest tak duży.

 

 

Aa sorry napisałeś że przepływomierz OK, faktycznie 1,5l oleju na 10000 to sporo.

Test dynamiczny może coś rozjaśnić w sprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

nowy11, auto ewidentnie wchodzi w tryb awaryjny - dziwi mnie więc brak błędów. Bierze Ci dużo oleju - 1,5l na 10tyś km to sporo, mój na 12 tyś spala 1/5 z tego no i ten olej w kolektorze ssącym też nie jest dobrym objawem. Kopci Ci na biało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nowy11

Test dynamiczny był wykonywany. Trzeci bieg 40 km/h i gaz w podłogę. Wskazania prawidłowe przepływomierz 850 (nie pamiętam już czego), ale w normie, do tego jak pisałem przekładałem i mój do innego auta i z innego do mojego wszystko ok. Mały problem z odczytem turbiny. Wartości prawidłowe znam, tyle, że komputer mojego mechanika ich nie czyta. Nie kopci na biało. Nie ma żadnych objawów spalania takich ilości oleju. Jak ściągnę wąż od intercoolera, dodam gazu i przyłożę rękę to dmucha naprawdę mocno, tyle że na ile mogę to ocenić jako właściwe. Odczytane wartości odnoszące się do pompy paliwa w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Podczas testu dynamicznego sprawdź też ciśnienie doładowania na VAG-u - tu może być pies pogrzebany ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nowy11

Czy ciśnienie doładowania odczyta każdy komputer diagnostyczny? Urządzenie mojego mechanika jest uniwersalne. Pozwala na współpracę ze wszystkimi markami i tak jak pisałem po podłączeniu nie ma opcji ciśnienie doładowania. Natomiast wiem, że pewne dane należy odczytywać w kanałach. Do ciśnienia doładowania to chyba (jak tu gdzieś wyczytałem) B010. Moje pytanko: Czy dysponuje ktoś kodem pozwalającym wejść w ten kanał i czy to umożliwi odczyt interesujących mnie danych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass
Urządzenie mojego mechanika jest uniwersalne. Pozwala na współpracę ze wszystkimi markami i tak jak pisałem po podłączeniu nie ma opcji ciśnienie doładowania

Ciekawe co to za urządzenie (bosh -KTS lub coś podobnego ) - ale raczej każde powinno mieć możliwość odczytania parametrów z czujników -może jest inaczej opisane np: ciśnienie w kolektorze?

Natomiast wiem, że pewne dane należy odczytywać w kanałach. Do ciśnienia doładowania to chyba (jak tu gdzieś wyczytałem) B010. Moje pytanko: Czy dysponuje ktoś kodem pozwalającym wejść w ten kanał i czy to umożliwi odczyt interesujących mnie danych

Na VAG-u

01-silnik następnie 04-odczyt wartości mierzonych a następnie kanał 11

Nie potrzeba do tego żadnych kodów

Ciśnienie powinno przy pełnym bucie oscylować około 2 bar i takie w twoim silniku powinieneś już uzyskać przy około 1700 obr/min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nowy11

Nie jest to KTS. To jest jakaś nowinka pokazywana ze trzy lata temu na targach motoryzacyjnych nie wiem już w jakim mieście. Dzięki za informację. Będę szukał i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nowy11

Wykonałem raz jeszcze test dynamiczny na Italkom ST 8000. Od 40km/h pełen but do 3000 tys obrotów. Wskazania maksymalne:

Masa pobieranego powietrza 850 mg/h i się nie zmieniało w trakcie przyspieszania

Ciśnienie tankowania (doładowania) efektywne 2060 mbar

Ciśnienie tankowania nominalne 1960 mbar

Co Wy na to?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass
Ciśnienie tankowania (doładowania) efektywne 2060 mbar

Ciśnienie tankowania nominalne 1960 mbar

Co Wy na to?!

Teoretycznie ok , ale jeżeli pojawia się taka wartość dopiero przy tych 3000obr/min to niedobrze. Taka wartość powinna być już przy 1700-2000 obr/min.

Temat nr. 2 to wtryskiwacze - możliwe że nie mają już odpowiedniej wydajności i nie dają odpowiedniej dawki paliwa.

Trzeba też sprawdzić kompem jaką dawkę paliwa masz ustawioną na pompie wtryskowej

No i najtrudniejszy przypadek jaki miałem ( wcześniej poległo na nim kilka ASO , specy od diesli i uznanych tunerów ) - fakt dotyczył 150 konnego Toledo TDI, ale objawy były następujące auto miało moc (może nie full , ale czuć było przyrost ) dopiero od 3 tyś . Poniżej tych obrotów nie było w stanie uzyskać maksymalnego ciśnienia doładowania. Powód był prozaiczny - częściowo wytarte krzywki na wałku i "szklanki" zaworowe(regulacja hydrauliczna ) .W związku z tym na niższych obrotach silnik nie był w stanie zassać odpowiedniej ilości powietrza , a następnie wygenerować takiej ilości gazów wylotowych , aby efektywnie napędzić turbo.

Z spraw prostszych to sprawdź jeszcze czy np. katalizator się nie przypchał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

test powinien byc zrobiony do ponad 4 tys obr. taka mala uwaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nowy11

Katalizator ok. Odkręcałem przy turbie wydech i nie ma różnicy. I jeszcze pytanko: Czy B5 110 KM AFN 98r ma turbinę ze zmienną geometrią łopatek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nowy11

Ok dzięki. Może gdzieś tu jest pies pogrzebany. Niby miech podciśnieniowy regulacyjny chodzi, ale kto wie co tam w środku w turbinie. Tym bardziej, że piszecie o wartości 2 bar doładowania, która powinna być już osiągnięta przy ok 2000 obr. U mnie przy tych obrotach jest 1,5 - 1,6 bar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gruche sprawdz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności