Skocz do zawartości
Gość vonglass

[B3] juz nie wiem co robic - szarpanie :(

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vonglass

witam, sprawa dotyczy silnika RP

po tygodniowym postoju pod chmurka (ciekawe dlaczego - cos rozwalila zamarzajaca woda?) na mrozie pojawil mi sie dokuczliwy objaw: szarpanie (momentalna zmiana obrotow) w trakcie jazdy. jak ruszam, czy po prostu zmieniam sobie biegi, to kiedy dodaje gazu na nowym przelozeniu pojawia mi sie to szarpanie. kiedy mocniej wcisne pedal gazu to normalnie przyspiesza, bez szarpania.

podejzewalem regulator wolnych obrotow albo gumowa podstawe gaznika. zdemontowalem wszystko, zalozylem calkiem nowa podstawe (stara faktycznie byla troche zniszczona). przy okazji wyczyscilem gaznik i wtryskiwacz, bylo tam czarno... zdjalem silniczek krokowy, wyplukalem benzyna, sprawdzilem rezystancje - wszystko jest ok. nawet rozebralem krokowca, ale w srodku wszystko dobrze, smar jest, czysto, wszystkie styki ok.

po zlozeniu wszystkiego do kupy zresetowalem komputer, zrobilem test drive... i nadal to samo.

podejzewam, ze moze niedokladnie wyczyscilem ten wysuwalny trzpien krokowca, jutro rano zdejme go znowu i pomocze w benzynie dluzej. no bo jak nie wciskam gazu, nie otwieram przepstnicy noga, to robi to za mnie regulator - krokowiec, tak? a jak mocniej nacisne gaz, to krokowiec nie siega juz i wszystko jest jak trzeba... ????

napiszcie, czy sie myle, czy nie. co to moze byc innego? swiece, przewody, kopulke, palec sprawdzalem. co do kurcze moze byc jeszcze?? moze sterowanie silniczkiem krokowym padlo??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, który rocznik, ale jeśli jest złącze OBD, to adaptacja nastawnika przepustnicy VAGiem.

Mogłeś sprawdzić, czy po podaniu napięcia trzpień się wysuwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vonglass

masz na mysli trzpien silniczka krokowego? napiecie jesli dobrze pamietam 6V... postaram sie znalezc takie napiecie ;) a nie da sie zrobic adaptacji "domowym" sposobem? cos zatkac, jakies porady dziwne widze tu w sieci...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vonglass

acha... passat jeden z pierwszych B3, 1988, ale zlacze pewnie ma, kurcze nawet nie wiem. moze posprawdzac przewody podcisnieniowe?

ktos napisal gdzies, ze: "jest domowy sposób po czyszczeniu przepustnicy na adaptację jej w systemie mianowicie zdjęcie klem z akumulatora i zetknięcie na krótką chwilę. To powoduje przywrócenie ustawień fabrycznych w kompie"

i co? zwierac?? :))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwna reseta. :629: :629:

Pierwszy raz słyszę, by beznapięciowe zwarcie coś załatwiło.

Skoro rocznik 88, to w komorze silnika jest przewód służący do diagnostyki.

Diagnozowanie nic nie da, jeśli będa jakieś nieszczelności w dolocie lub podobne usterki typowo mechaniczne, które nie daja się diagnozować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

coś im serwerek pada :643:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vonglass

no tak, tak, slusznie, dzieki :)

jutro dokonam odczytu, choc wcale nie chce wiedziec co jeszcze jest nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Milo

Może wystarczy czyszczenie przepustnicy koszt 50 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vonglass

kurcze, nie mam tego zlacza w komorze silnika. moze jest przy drazku zmiany biegow?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vonglass

i jeszcze jedno - silniczek dziala jak trzeba, zasilalem go dzisiaj, ladnie sie wsuwa/wysuwa. und was jetzt?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Du muss diagnosticstecker weiter suchen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Und blinkkode auslesen. :643:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurcze, nie mam tego zlacza w komorze silnika. moze jest przy drazku zmiany biegow?

 

Możliwe, część tak miała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajdź w sieci opis wyjść ECU :643: i wtedy będziesz wiedział konkretnie, gdzie szukać przewodu, a przynajmniej znajdziesz go w samym złączu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już znalazłem.

Ściągnij i rozpakuj. Jednak jest coś obok tego drążka :611:

 

Po rozpakowaniu całości otwórz plik "OBD-Stecker Positionen.doc"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam ten sam problem z silnikiem 1.8 + GAZ.

Jak go zapalam to czasami (nie zawsze) przez jakiś czas strasznie szarpie autem.

Myślałem na początku że może przez to że jest zimny, ale dziś na ciepłym silniku to samo mi zrobił.

W aucie było wymienione:

- silniczek korkowy

- kable do świec

- świece

- akumulator

- filtry (powietrza, oleju)

 

Prosiłbym o wskazówki co jeszcze mogę zrobić/sprawdzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutek

kolego wymien jeszcze paluszek i kopułke i sprawdz poziom płynu w układzie chłodzenia!!! pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak go zapalam to czasami (nie zawsze) przez jakiś czas strasznie szarpie autem
W moim przypadku szarpał na benzynie. Na gazie wszystko było OK. Próbowałem różnych konfiguracji i nic nie pomagało. Dodam, że auto szarpało jeszcze przed założeniem instalacji gazowej. Ostatnio zmieniłem elektronikę do instalacji gazowej. Przy okazji poprawiłem połączenia elektryczne, w tym z sondą lambda. Po wymianie elektroniki skończyły się kłopoty z szarpaniem. Podejrzewam, że problem leżał albo w kiepskim połączeniu sondy lambda, albo sonda jest walnięta a elektronika od gazu jakoś to łagodzi. Chociaż na komputerze od gazu widać że sonda lambda pracuje OK. Kiedyś pojadę na analizę spalin i sprawdzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności