Gość vonglass Zgłoś #1 Napisano 5 Marca 2006 witam, sprawa dotyczy silnika RP po tygodniowym postoju pod chmurka (ciekawe dlaczego - cos rozwalila zamarzajaca woda?) na mrozie pojawil mi sie dokuczliwy objaw: szarpanie (momentalna zmiana obrotow) w trakcie jazdy. jak ruszam, czy po prostu zmieniam sobie biegi, to kiedy dodaje gazu na nowym przelozeniu pojawia mi sie to szarpanie. kiedy mocniej wcisne pedal gazu to normalnie przyspiesza, bez szarpania. podejzewalem regulator wolnych obrotow albo gumowa podstawe gaznika. zdemontowalem wszystko, zalozylem calkiem nowa podstawe (stara faktycznie byla troche zniszczona). przy okazji wyczyscilem gaznik i wtryskiwacz, bylo tam czarno... zdjalem silniczek krokowy, wyplukalem benzyna, sprawdzilem rezystancje - wszystko jest ok. nawet rozebralem krokowca, ale w srodku wszystko dobrze, smar jest, czysto, wszystkie styki ok. po zlozeniu wszystkiego do kupy zresetowalem komputer, zrobilem test drive... i nadal to samo. podejzewam, ze moze niedokladnie wyczyscilem ten wysuwalny trzpien krokowca, jutro rano zdejme go znowu i pomocze w benzynie dluzej. no bo jak nie wciskam gazu, nie otwieram przepstnicy noga, to robi to za mnie regulator - krokowiec, tak? a jak mocniej nacisne gaz, to krokowiec nie siega juz i wszystko jest jak trzeba... ???? napiszcie, czy sie myle, czy nie. co to moze byc innego? swiece, przewody, kopulke, palec sprawdzalem. co do kurcze moze byc jeszcze?? moze sterowanie silniczkiem krokowym padlo?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 5 Marca 2006 Nie wiem, który rocznik, ale jeśli jest złącze OBD, to adaptacja nastawnika przepustnicy VAGiem. Mogłeś sprawdzić, czy po podaniu napięcia trzpień się wysuwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vonglass Zgłoś #3 Napisano 5 Marca 2006 masz na mysli trzpien silniczka krokowego? napiecie jesli dobrze pamietam 6V... postaram sie znalezc takie napiecie a nie da sie zrobic adaptacji "domowym" sposobem? cos zatkac, jakies porady dziwne widze tu w sieci...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vonglass Zgłoś #4 Napisano 5 Marca 2006 acha... passat jeden z pierwszych B3, 1988, ale zlacze pewnie ma, kurcze nawet nie wiem. moze posprawdzac przewody podcisnieniowe? ktos napisal gdzies, ze: "jest domowy sposób po czyszczeniu przepustnicy na adaptację jej w systemie mianowicie zdjęcie klem z akumulatora i zetknięcie na krótką chwilę. To powoduje przywrócenie ustawień fabrycznych w kompie" i co? zwierac?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #5 Napisano 5 Marca 2006 Dziwna reseta. :629: :629: Pierwszy raz słyszę, by beznapięciowe zwarcie coś załatwiło. Skoro rocznik 88, to w komorze silnika jest przewód służący do diagnostyki. Diagnozowanie nic nie da, jeśli będa jakieś nieszczelności w dolocie lub podobne usterki typowo mechaniczne, które nie daja się diagnozować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #6 Napisano 5 Marca 2006 http://vwgolf.pl/porady/kody/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #7 Napisano 5 Marca 2006 coś im serwerek pada :643: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vonglass Zgłoś #8 Napisano 5 Marca 2006 no tak, tak, slusznie, dzieki jutro dokonam odczytu, choc wcale nie chce wiedziec co jeszcze jest nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Milo Zgłoś #9 Napisano 5 Marca 2006 Może wystarczy czyszczenie przepustnicy koszt 50 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #10 Napisano 5 Marca 2006 [VONGLASS] tu masz kody http://vw-passat.pl/viewtopic.php?p=13630#13630 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vonglass Zgłoś #11 Napisano 6 Marca 2006 kurcze, nie mam tego zlacza w komorze silnika. moze jest przy drazku zmiany biegow? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vonglass Zgłoś #12 Napisano 6 Marca 2006 i jeszcze jedno - silniczek dziala jak trzeba, zasilalem go dzisiaj, ladnie sie wsuwa/wysuwa. und was jetzt? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #13 Napisano 6 Marca 2006 Du muss diagnosticstecker weiter suchen. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #14 Napisano 6 Marca 2006 Und blinkkode auslesen. :643: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #15 Napisano 7 Marca 2006 kurcze, nie mam tego zlacza w komorze silnika. moze jest przy drazku zmiany biegow? Możliwe, część tak miała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #16 Napisano 7 Marca 2006 Znajdź w sieci opis wyjść ECU :643: i wtedy będziesz wiedział konkretnie, gdzie szukać przewodu, a przynajmniej znajdziesz go w samym złączu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #17 Napisano 7 Marca 2006 Już znalazłem. Ściągnij i rozpakuj. Jednak jest coś obok tego drążka :611: Po rozpakowaniu całości otwórz plik "OBD-Stecker Positionen.doc" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dresik Zgłoś #18 Napisano 4 Grudnia 2008 Witam, mam ten sam problem z silnikiem 1.8 + GAZ. Jak go zapalam to czasami (nie zawsze) przez jakiś czas strasznie szarpie autem. Myślałem na początku że może przez to że jest zimny, ale dziś na ciepłym silniku to samo mi zrobił. W aucie było wymienione: - silniczek korkowy - kable do świec - świece - akumulator - filtry (powietrza, oleju) Prosiłbym o wskazówki co jeszcze mogę zrobić/sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gutek Zgłoś #19 Napisano 15 Grudnia 2008 kolego wymien jeszcze paluszek i kopułke i sprawdz poziom płynu w układzie chłodzenia!!! pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #20 Napisano 15 Grudnia 2008 Jak go zapalam to czasami (nie zawsze) przez jakiś czas strasznie szarpie autemW moim przypadku szarpał na benzynie. Na gazie wszystko było OK. Próbowałem różnych konfiguracji i nic nie pomagało. Dodam, że auto szarpało jeszcze przed założeniem instalacji gazowej. Ostatnio zmieniłem elektronikę do instalacji gazowej. Przy okazji poprawiłem połączenia elektryczne, w tym z sondą lambda. Po wymianie elektroniki skończyły się kłopoty z szarpaniem. Podejrzewam, że problem leżał albo w kiepskim połączeniu sondy lambda, albo sonda jest walnięta a elektronika od gazu jakoś to łagodzi. Chociaż na komputerze od gazu widać że sonda lambda pracuje OK. Kiedyś pojadę na analizę spalin i sprawdzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach