Skocz do zawartości
MatiM

benzyna 2.0 ALT Bierze sporo oleju i błędy zbyt bogatej mieszanki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam paska FL 2.0 ALT 2002 rocznik i mam przypuszczenia, że bagnet który posiadam (06B 115 611 H  ) nie jest odpowiedni, bądź rurka w którą bagnet się wkłada nie jest prawidłowo zamontowana, gdyby ktoś był w stanie podać mi prawidłowe wymiary bagnetu dla tego silnika byłbym wdzięczny, załaczam zdięcia.     

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do silnika ALT

Bagnet 06B 115 611 H zastąpiono w 2005 06B115611P

Pierwsza rurka co bagnet wchodzi w nią bezpośrednio 06B103663G

I ta druga co wchodzi w silnik 06D103634

Edytowane przez yogibabu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, yogibabu napisał:

Do silnika ALT

Bagnet 06B 115 611 H zastąpiono w 2005 06B115611P

Pierwsza rurka co bagnet wchodzi w nią bezpośrednio 06B103663G

I ta druga co wchodzi w silnik 06D103634

czyli w momencie gdy jest to rocznik 2002 to koncówka H dla bagnetu jest okej, rurke tą w którą wchodzi bagnet wyjąłem wczesniej i wsadziłem wydaje mi się, że wsadziłem ją lepiej i że siedzi głębiej ale nie mam pewności, natomiast, żeby dostać się do niższej musiałbym rozebrać cały dolot gaz gdzieś odpiąć i już trochę zabawy a nie wiem czy w tym jest problem ale czyli 51cm dla tego bagnetu to dobra wartość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, MatiM napisał:

 51cm dla tego bagnetu to dobra wartość?

Tego nie wiem.Podałem nr. oryginałów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, yogibabu napisał:

Tego nie wiem.Podałem nr. oryginałów.

kurdę, bo właśnie numer niby się zgadza tylko, że już jestem prawie pewny patrząc po tym aucie, że tu się różne hece nie zgadzają jak powinny

ale czyli ogolnie pewnie poziom oleju na bagnecie jest okej a odmą nie pluje ze względu na zbyt wysoki stan oleju tylko ze względu budowy silnika bledu fabrycznego ALT, ma ktoś pomysł jak szybko i tanim kosztem dam radę ogarnąć to spalanie oleju oraz też pytanie, bo jak jest ten mały zbiorniczek idący między silnikiem dolotem a tą do gruszki odmy no to ten zbiorniczek ma jeszcze takie wyjście które u mnie idzie do jakiegoś czegoś ala czwórnika i jedna z tych rurek leci za przepustrnicę tak jakby i nie za bardzo wiem do czego to co to robi i w tej rurce też słychać syczenie, powietrza przy odpalonym aucie jak ją zcisnę to przestaje być to słyszalne tylko pytanie teraz czy tak też nie wali oleju w dolot nawet tu, bo w rure od czujnika przeplywu do przepustnicy wali na pewno, sprawdzałem, jakby ktoś miał lekko wiedzy mechanicznej albo schematów działania tego całego czwórnika gdzie to idzie co jak zeby pozbyć się bezsensownego wpychania oleju do dolotu gdy wcale nie ma go za dużo tylko po prostu pracuje i odpowietrzając się wylatuje to zamiast go spalać niech by sobie spłynął, bo w ten sposób co chwilę muszę dolewać oleju i to dość bez sensu.

a  tak z innej bajki jeszcze czy błąd Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced może być powodowany przez czujnik położenia wału ten pod osłoną rozrządu?

Edytowane przez MatiM
Dodanie pytania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, MatiM napisał:

a  tak z innej bajki jeszcze czy błąd Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced może być powodowany przez czujnik położenia wału ten pod osłoną rozrządu?

Nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, yogibabu napisał:

Nie.

to co może go powodować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

ALT-a przerabiałem z synem kilka lat temu. Włożyłiśmy w niego kupę kasy i nerwów zanim doszukaliśmy się ile dolewki  oleju na 100 km dopuszcza producent.

Szkoda czasu i nerwow na walkę z wiatrakami.

 

W dniu 20.06.2024 o 11:36, MatiM napisał:

 

a  tak z innej bajki jeszcze czy błąd Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 - timing over-advanced może być powodowany przez czujnik położenia wału ten pod osłoną rozrządu?

Może to być spowodowane nastawnikiem zmiennych faz rozrządu lub napinaczem łańcuszka na głowicy.

A tak "Nomen Omen" mój syn też Mati. Samochód był ładny i po cenie. Mieliśmy wcześniej B4 1.8 spisywała się idealnie więc poszliśmy jak po złoto.

Wniosek. Mój Mati pomimo sporej straty, bardziej się cieszył gdy go sprzedał, niż po zakupie.

Pozdrawiam wszystkich którzy wpadli na minę.

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Zieleniaczek napisał:

Witam.

ALT-a przerabiałem z synem kilka lat temu. Włożyłiśmy w niego kupę kasy i nerwów zanim doszukaliśmy się ile dolewki  oleju na 100 km dopuszcza producent.

Szkoda czasu i nerwow na walkę z wiatrakami.

 

Może to być spowodowane nastawnikiem zmiennych faz rozrządu lub napinaczem łańcuszka na głowicy.

A tak "Nomen Omen" mój syn też Mati. Samochód był ładny i po cenie. Mieliśmy wcześniej B4 1.8 spisywała się idealnie więc poszliśmy jak po złoto.

Wniosek. Mój Mati pomimo sporej straty, bardziej się cieszył gdy go sprzedał, niż po zakupie.

Pozdrawiam wszystkich którzy wpadli na minę.

Andrzej

Kurdę dzięki, no właśnie lipa jest trochę bo przynajmniej takie mam odczucie, że właśnie głównie odmą wali olej i go spala, a nie w inny sposób i zobaczę, może uda mi się coś z tym zrobić, dzięki jeszcze raz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana uszczelniaczy zaworowych, kpl.tłoków z pierścieniami, honowanie cylindrów, wymiana odmy - nic nie pomogło. W bagażniku stale 5-tka oleju na dolewkę i w drogę.

Ktos kiedyś próbował robić dodatkowy filtr siatkowy do osiadania oleju na rurę odmy, ale nie wiem jak to się skonczyło. Jak dla mnie pewnie też lipa .

Po sprzedaniu auta przypadkowo zgadałem się na ten temat z pewnym szlifierzem. Twierdził, że wina leży w pierścieniach tłokowych. Podobno przetacza rowki pierścieni w tłokach, daje inne pierścienie i ma pomóc.

Czy to prawda ? Nie wiem. Ale jeśli uda Ci się w jakiś sposób opanować to zżeranie oleju - proszę daj znać. Co prawda auta dawno już nie mam, ale nurtuje mnie ciekawość : Czy dało się z tym coś zrobić?

Pozdrawiam wszystkich którzy wpadli na minę.

Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie w alt a w akl -to samo.Nowe pierścienie,uszczelniacze ect.... Jak łykał,tak łyka dalej :).

Szkoda kasy na te remonty-one wyjeżdżały już z fabryki z poborem oliwy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, ja postaram się przebadać temat z odmą czy może faktycznie to ona jest winowajcą i pluje tyle oleju, jeśli tak, to postaram się to jakoś obejść i zobaczymy jeśli się coś uda to dam znać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności