Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

od dwóch dni pojawia mi się następujący błąd

   Adres 02: Skrzynia biegów       Plik etykiet: 0D9-927-770.clb
Oznaczenie elementu: 0D9 300 041 J    HW: 02E 927 770 AQ
  Komponent i/lub wersja: DQ250-6F MQB  H53 4906
           Kodowanie: 0014
           Kod serwisu: WSC 04742 780 00200
              Zbiór danych ASAM: EV_TCMDQ250021 001001 (VW48)
                       ROD: EV_TCMDQ250021.rod
                      VCID: 1F4D567B06BDD57E13-804A
Znaleziono 1 błąd:

10632 - Brak komunikacji z modułem zmiany biegów 
          U0103 00 [008] - -
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 233137 km
                    Data: 2024.03.13
                    Czas: 20:11:14
Po przeczytaniu postów wnioskuję, że jest to problem z wybierakiem chyba, że się mylę to mnie poprawcie. Mój model wybieraka  to 3Q1713023F,  S 038211015F. 

Na portalach są w sprzedaży wybieraki ale z innym oznaczeniem ostatniej litery np 3Q1713023C, 3Q1713023N i inne . Czy one się czymś różnią czy będą pasowały do mojego?

Mam kilka pytań odnośnie samej wymiany.

1. Czy trzeba demontować tunel w całości?

2. Czy wymienia się również z cięgnem/linką  czy wystarczy wymienić sam wybierak

3. Czy musi być dojście od spodu auta czy cała wymiana tylko w kabinie.

Chyba, że podeślecie linka z instrukcją wymiany wybieraka. Ewentualnie podpowiedzi na co zwrócić uwagę. 

Pozdrawiam Grzesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kolega te błędy czytał na uruchomionym silniku czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak dużo kilometrów skrzynia zrobiła ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co wskazałem powyżej to nie pamiętam. Ale ten sam błąd miałem jak sprawdzałem tylko na zapłonie. 

233137km

Podobną sytuację ale tylko raz miałem rok temu. Od dwóch dni było to kilka razy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skasuj błędy i za jakiś czas zrób scan tylko na włączonym zapłonie ,czytanie błędów w dsg na uruchomionym silniku lub czytanie parametrów skrzyni podczas jazdy generuje błędy którch nie ma , rozumiem że na zegarach żadnego komunikatu nie ma i wskazuje poprawny wybór ?

 

Ad.1 Tak

Ad.2 Jak kupijesz nową część to jest z linką , linkę też można odczepić przy wybieraku ,ale wybierak wychodzi w dół (przynajmniej tak było w skodzie)

Ad.3 tak , trzeba zdemontować osłonę termiczną układu wydechowego , z tego co pamiętam trzeba było też rurę wydechową poluzować żeby zrobić sobie trochę miejsca .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dopisałem dość istotnej kwestii.

Skrzynia zmienia płynnie biegi. Nie ma żadnych stuków i wibracji. Jedyny problem to tak jak pisałem wcześniej kilka razy po przełączeniu na D pojawia się komunikat usterka skrzyni biegów i nie można ruszyć. Trzeba ruszyć drążkiem np. na P i z powrotem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Witam ponownie,

 zgodnie z sugestią wykasowałem błędy. Dzisiaj po 3 dniach jazdy  od wykasowania znów pojawił się błąd. Podczas jazdy pojawił się komunikat "ACC niedostępny" po ok 2 sekundach "Skrzynia biegów uszkodzona Serwis!". Auto jakby przełączyło się na bieg "N". Po zatrzymaniu wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu pojechałem dalej. Po zaparkowaniu auta po ok 1 h po odpaleniu auta znów pojawił się komunikat na wyświetlaczu  "ACC niedostępny" po ok 2 sekundach "Skrzynia biegów uszkodzona Serwis!" następnie "Usterka systemu start-stop" "Naciśnij pedał hamulca" ; "Usterka: elektryczny hamulec postojowy".  Pojawiło się to po przełączeniu lewarkiem z "P" na "D". Musiałem ponownie przełączyć na P i następnie na D i ponownie te same błędy. Po kolejnym przełączeniu na P wyłączeniu zapłonu  a następnie włączeniu  błędu nie było. Można było jechać.  Dotychczas problem pojawiał się na postoju po uruchomieniu auta. Dzisiaj również w czasie jazdy.

Tak jak pisałem wcześniej auto zmienia biegi płynnie, nie szarpie. 

Poniżej błędy z VCDS.

Błędy odczytane tylko na włączonym zapłonie. 

 

Adres 01: Silnik (J623-DFCA)       Plik etykiet:. 04L-907-309-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 04L 906 026 FN    HW: 04L 907 309 M
   Komponent: R4 2.0l TDI   H23 2011  
   Weryfikacja: B4H23---    
   Kodowanie: 021D001204741D083000
   Kod serwisu: WSC 24649 002 104857
   Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI01104L906026FN 004002
   ROD: EV_ECM20TDI01104L906026FM_004_VW48.rod
   VCID: 7BF542EBF2E5695E5F-802E

Znaleziono 1 błąd:
8172 - Dźwignia selektora 
          P0919 00 [036] - usterka
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 233238 km
                    Data: 2024.03.17
                    Czas: 18:32:29

                    Prędkość obrotowa silnika: 758.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 27.5 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 48 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 44 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.480 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Status silnika: COENG_RUNNING
                    Status silnika-Test_Program_Co Eng st COMPU VERB UBYTE: 3

Kody gotowości: 0 0 0 0 0 

-------------------------------------------------------------------------------
Adres 02: Skrzynia biegów (J743)       Plik etykiet: 0D9-927-770.clb
   Oznaczenie elementu SW: 0D9 300 041 J    HW: 02E 927 770 AQ
   Komponent: DQ250-6F MQB  H53 4906  
   Weryfikacja: 06253104    Numer seryjny: TFK01501161747
   Kodowanie: 0014
   Kod serwisu: WSC 04742 780 00200
   Zbiór danych ASAM: EV_TCMDQ250021 001001
   ROD: EV_TCMDQ250021.rod
   VCID: 1F4D567B06BDD57E13-804A

Znaleziono 1 błąd:
10632 - Brak komunikacji z modułem zmiany biegów 
          U0103 00 [008] - -
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 0
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 233242 km
                    Data: 2024.03.17
                    Czas: 19:34:42


-------------------------------------------------------------------------------
Adres 03: ABS/hamulce (J104)       Plik etykiet: 5Q0-907-379-IPB-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 3Q0 907 379 AB    HW: 3Q0 907 379 G
   Komponent: ESC           H42 0723  
   Weryfikacja: 00000000    Numer seryjny: 63225000000035
   Kodowanie: 0FEC6A8F34230B750777060341C449F0562CD0E0608292F11862F078C209
   Kod serwisu: WSC 00015 115 08193
   Zbiór danych ASAM: EV_Brake1UDSContiMK100IPB 034036
   ROD: EV_Brake1UDSContiMK100IPB_034.rod
   VCID: 7AFB47EFFDDF505644-802E

2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
8388 - Magistrala danych 
          U1123 00 [008] - odebrana wartość usterki
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 2
                    Wew.licznik błędów: 228
                    Przebieg: 233238 km
                    Data: 2024.03.17
                    Czas: 18:32:29

32870 - Magistrala danych 
          U1123 00 [008] - odebrana wartość usterki
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 3
                    Częstość błędu: 2
                    Wew.licznik błędów: 228
                    Przebieg: 233239 km
                    Data: 2024.03.17
                    Czas: 18:32:30

Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519)       Plik etykiet:| 5Q0-937-08X-MV1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 5Q0 937 086 AJ    HW: 5Q0 937 086 AJ
   Komponent: BCM PQ37BOSCH 028 0162  
   Weryfikacja: --------    Numer seryjny: 86580911151643
   Kodowanie: 00031866C2C102FF4BE44004001407081880000000000000000000000000
   Kod serwisu: WSC 00015 115 08193
   Zbiór danych ASAM: EV_BodyContrModul1UDSBosc 015002
   ROD: EV_BCMBOSCH_015.rod
   VCID: 020B3F0F950F18961C-8056

   Sterownik silnika wycieraczek: 
   Podsystem 1 - Oznaczenie elementu SW: 3G1 955 119 A    HW: 3G1 955 119   Plik etykiet: 5QX-955-119-V1.CLB
   Komponent: WWS    150929  042 0607 
   Numer seryjny:         151030050944
   Kodowanie: 0E4DDD

   Czujnik rozpoznawania deszczu i światła: 
   Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 5Q0 955 547 A    HW: 5Q0 955 547 A  Plik etykiet: 5Q0-955-547.CLB
   Komponent: RLHS  037 0059 
   Numer seryjny: S3Y15M11D27H04M41S32
   Kodowanie: 90A8EE

   Przełącznik świateł: 
   Podsystem 3 - Oznaczenie elementu SW: 3G0 941 633     HW: 3G0 941 633 
   Komponent: E1 - LDS MQB  H01 0032 
   Numer seryjny: 24 07 2015  10000007

   Czujnik wilgotności powietrza wewnątrz: 

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
558356 - Magistrala danych 
          U1123 00 [008] - odebrana wartość usterki
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 2
                    Wew.licznik błędów: 228
                    Przebieg: 233238 km
                    Data: 2024.03.17
                    Czas: 18:32:29

Adres 10: Asyst.park./kierow. (J446)       Plik etykiet:| 5Q0-919-294.clb
   Oznaczenie elementu SW: 5Q0 919 294 L    HW: 5Q0 919 294 A
   Komponent: PARKHILFE 8K  H03 0056  
   Weryfikacja: --------    Numer seryjny: 39391531804997
   Kodowanie: 0071051911
   Kod serwisu: WSC 05311 115 00073
   Zbiór danych ASAM: EV_EPHVA18AU3700000 002026
   ROD: EV_EPHVA18AU3700000_002_VW37.rod
   VCID: 4487F917CF9BD6A66E-8010

Znaleziono 1 błąd:
13637632 - Magistrala danych 
          U1123 00 [008] - odebrana wartość usterki
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 2
                    Wew.licznik błędów: 228
                    Przebieg: 233238 km
                    Data: 2024.03.17
                    Czas: 18:32:29


-------------------------------------------------------------------------------
Adres 13: Reg.dystansu (J428)       Plik etykiet:| 3Q0-907-572.clb
   Oznaczenie elementu SW: 3Q0 907 572 B    HW: 3Q0 907 572 B
   Komponent: ACC BOSCH MQB H04 0192  
   Kodowanie: 3200674A51FFC428949C804D
   Kod serwisu: WSC 05311 115 00073
   Zbiór danych ASAM: EV_ACCBOSCHVW48X 001008
   ROD: EV_ACCBOSCHVW48X.rod
   VCID: 3467A9D79F3B6626DE-8060

3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
2067 - Magistrala danych 
          U1122 00 [008] - niewiarygodna informacja
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 2
                    Wew.licznik błędów: 228
                    Przebieg: 233238 km
                    Data: 2024.03.17
                    Czas: 18:32:28

                    Temperatura sterownika: 19 °C
                    Napięcie zacisku 15: 14.4 V
                    Velocity_vehicle_reference: 18.80 m/s
                    Longitudinal_acceleration_vehicle_reference: 0.16 m/s˛
                    Status_ACC_System: ACC_StandBy

2099 - Magistrala danych 
          U1123 00 [008] - odebrana wartość usterki
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 4
                    Częstość błędu: 2
                    Wew.licznik błędów: 228
                    Przebieg: 233238 km
                    Data: 2024.03.17
                    Czas: 18:32:29

                    Temperatura sterownika: 19 °C
                    Napięcie zacisku 15: 14.4 V
                    Velocity_vehicle_reference: 18.87 m/s
                    Longitudinal_acceleration_vehicle_reference: 0.08 m/s˛
                    Status_ACC_System: ACC_reversible_error

Adres 19: CAN Gateway (J533)       Plik etykiet:| 5Q0-907-530-V1.clb
   Oznaczenie elementu SW: 5Q0 907 530 AJ    HW: 5Q0 907 530 M
   Komponent: GW MQB High   212 2246  
   Weryfikacja: --------    Numer seryjny: 17111510803251
   Kodowanie: 0B0300345F087300FB0002581C0F00010001070000000000000000000000
   Kod serwisu: WSC 05311 115 00073
   Zbiór danych ASAM: EV_GatewConti 013020
   ROD: EV_GatewConti_013.rod
   VCID: 79F958E3F8D95B4E4D-802C

   Alternator: 

   Sterownik kierownicy wielofunkcyjnej: 
   Podsystem 2 - Oznaczenie elementu SW: 5G0 959 442 K    HW: 5G0 959 442 K  Plik etykiet: 3C8-959-537.CLB
   Komponent: E221__MFL-DC1  H17 0040 
   Numer seryjny: 29150002316560035471
   Kodowanie: 2DFFFF

   Sterownik układu kontroli akumulatora: 
   Podsystem 3 - Oznaczenie elementu SW: 5Q0 915 181 G    HW: 5Q0 915 181 G
   Komponent: J367-BDMHella  H04 8050 
   Numer seryjny: 0441008303          

   Prostownik dla gniazda sieciowego: 
   Podsystem 4 - Oznaczenie elementu SW: 5Q0 907 155 C    HW: 5Q0 907 155 C
   Komponent: WECHSELRICHTE  H56 0033 
   Numer seryjny: 0169979             

   Zagar analogowy: 
   Podsystem 5 - Oznaczenie elementu SW: 3G0 919 204 C    HW: 3G0 919 204 C
   Komponent: Analoguhr  209 2002 

Znaleziono 1 błąd:
65793 - Mag.ukł.napędowego (VAG -> w jednoprzewodowym trybie pracy; SAE -> L zwarta do H) 
          U0009 00 [008] - -
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 228
                    Przebieg: 233239 km
                    Data: 2024.03.17
                    Czas: 18:32:37

                    Napięcie zasilania zacisku 30: 14.5 V
                    Status podrzędnych immobilisera / zacisk 15: ON

 

Edytowane przez blondiG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Kontynuując temat proszę o info czy jest jakas roznica pomiedzy ponizszymi wybierakami o numerach:

3Q1 713 023F.  GS-14S

S 038 211 015 H

SW:VL 19.   HW:106

16.098.         02159

SK.                 EC3

Poniżej wybierak, który aktualnie mam w aucie:

3Q1 713 023F   GS-13S

S 038 211 015 F

SW:VL 19     HW:106

......315         02098

SK.                 EC3

Pozdrawiam Grzegorz 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam identyczny objaw. Prośba o informacje co finalnie rozwiązało problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przebieg 233 to dość częste ;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.03.2024 o 11:07, blondiG napisał:

Witam, 

Kontynuując temat proszę o info czy jest jakas roznica pomiedzy ponizszymi wybierakami o numerach:

3Q1 713 023F.  GS-14S

S 038 211 015 H

SW:VL 19.   HW:106

16.098.         02159

SK.                 EC3

Poniżej wybierak, który aktualnie mam w aucie:

3Q1 713 023F   GS-13S

S 038 211 015 F

SW:VL 19     HW:106

......315         02098

SK.                 EC3

Pozdrawiam Grzegorz 

To powinno pasować  oba mają ten sam numer katalogowy vw  3Q1 713 023F

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki  za odpowiedź.

Będę wymieniać wybierak w polowie kwietnia Jak narazie problemy ze skrzynia pojawią się co kilka dni.  Dam znać czy się poprawiło. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności