Skocz do zawartości
kamil1993

Wibracje od 120km/h

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Pacjent to Passat B8 2.0 TDI 190hp z napedem 4x4 oraz DSG. Mam problem z wibracjami podczas jazdy z predkosciami autostradowymi.. . Wibracje występują od okolo 120 do 150 i pozniej zanikaja. Czuc je  bardzo na oparciach foteli oraz w nogach. Na kierownicy czuc bardziej mrowienie niż drgania. Myslalem ze to wina opon. Kupilem 4x nowe Micheliny, zalozone na proste felgi, wywazone z testem drogowym na maszynie Hunter, maszyna pokazuje ze koła sie idealnie wywazone, na wywazarce również widac ze koła nie skaczą ani nie falują. Wał napędowy idealnie prosto sie kręci, gumowy lącznik wału przy haldexie leciutko chodzi. Olej w haldexie wymieniony razem z czyszczeniem sitka pompy. Poduszka skrzynii wymieniona, tuleje w przednich wahaczach rowniez wymienione. Wibracje występują tylko podczas jednostajnej jazdy. Podczas przyspieszania nie wystepują zadne drgania, ani przy hamowaniu. Jadąc te 130km/h wrzucam na N i drgania dalej są czyli drga cos co obraca sie razem z kołami. Dodatkowo dzisiaj zauwazylem ze podczas bawienia sie gazem czuc takie puknięcie pod pedalami i taki dziwny metaliczny dzwiek. Obstawiam ze to mogą byc przeguby wewnętrzne tyle ze podczas przyspieszenia nie rzuca autem na boki... lewy przegub wew ma moze z 1mm luzu jak sie do szarpie góra dół... mial ktoś taki przypadek? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź może półosie - w B7 przy podobnych objawach to one były problemem ...
Problem powstawał przy ok 40-50 km/h oraz powyżej 120 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo wał napędowy, ale nie gumy przy przekładni czy haldexie tylko przy tej środkowej podporze, mój się tam rozpadł, ewentualnie masz problem z łożyskami w haldexie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakiś wpływ na wibracje to na pewno ma, wymienić i tak musisz to się przekonasz :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, Hubi14 napisał:

jakiś wpływ na wibracje to na pewno ma, wymienić i tak musisz to się przekonasz :P

Tylko pytanie czy na tym filmiku to jest prawidlowa praca tej poduszki? Powinna sie tyle odchylac ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.03.2024 o 14:07, Hubi14 napisał:

jakiś wpływ na wibracje to na pewno ma, wymienić i tak musisz to się przekonasz :P

Tylko pytanie czy na tym filmiku to jest prawidlowa praca tej poduszki? Powinna sie tyle odchylac ? 

Przepraszam ze pisze sam pod sobą ale.. dzisiaj auto wrocilo od mechanika i zostaly wymienione przeguby wewnętrzne i auto jedzie jak jak po stole.  Zostaly rowniez wymienione poduszki silnika - 2 w sankach i 1 po prawej i wibracje na postoju zniknely. Zmniejszyly sie rowniez wibracje po przekroczeniu predkosci 120km/h ale nadal są i dodatkowo zauważyłem takie mrowienie na kierownicy, cos jakby delikatnie nie wywazone przednie koła.  Oczywiście pojechalem do wulkanizatora ktory zrobił wywazenie z testem drogowym na Hunterze i koła idealne a jednak nadal czuc mrowienie. Tak myślę czy mrowienie mogą powodować przednie tarcze lub piasty? Przy hamowaniu nic nie bije.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wał napędowy sprawdzałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że już pisałeś, że koła sprawdzałeś ale spróbuj na innym komplecie. Tym bardziej, że piszesz że czuć wibracje na kierownicy. 
Już tyle razy słyszałem, że koła sprawdzane, wyważone, nie biją i w ogóle oh i ah, a jednak jest to wina kół.

Np u mnie wszystko wyważone, na maszynie nic nie skacze, a w realu w jednym miejscu opona jest ciut sztywniejsza i Hunter z testem drogowym wykazuje 15Nm różnicy w nacisku.
Gościu od Huntera mówi, że norma jest do 50Nm (albo 60Nm?) i że 15Nm nie będzie czuć... a guzik, mimo wszystko czuć mrowienie na kierownicy. Jak założę inne koła (zestaw zimowy) - efekt zupełnie znika i jedzie się jak na chmurce. 

Tak, że jak nie masz pomysłu co innego wymienić albo koszty są zbyt duże na strzelanie na ślepo  - może jakiś znajomy pożyczy Ci cały komplet kół na pół dnia. 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności