Skocz do zawartości
vipmisiek

nieszczelny uklad od klimy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

To znowu ja i moja nieszczesna klima. Problem migajacego wyswietlacza juz zniknal bo klima jest juz naladowana ale jak sie okazalo (dopiero po naladowaniu) ze jest nie szczelna :evil: i gosciu u ktorego nabijalem klime powiedzial ze moze to naprawic ale to koszt okolo 220 funtow, wiec coz zgodzilem sie ale jak przyjechalem do domu i zaczalem sprawdzac to znalazlem te nieszczelnosc. Teraz mam takie pytanie czy mozna naprawic to przez dokrecenie tych przewodow? czy przewody do wyminy? czy mam mu zplacic co mi wcale sie nie usmiecha?

Prosze o jakies rady co dalej, bo gosciu chyba chce na mnie zarobic :[ i to calkiem sporo.

A w ogole to mi sie wydaje ze przy sprawdzaniu klimy przed jej nabiciem wiadomo czy jest szczelna czy nie. Nie wiem moze sie myle.

W kazdym badz razie jeszcze raz prosze o porade i z gory dziekuje.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego bo w angli sie nic nie naprawia no chyba ze w ostatecznosci to i tak bym do polskiego warsztatu jechal:P z tego co mi wiadomo to nie da rady sprawdzic szczelnosci jesli klima jest pusta bo i jak? nic z niej przeciez nie ucieknie bo nic nie ma:P jak bylem w polsce napelnilem sobie klime i dodatkowo wstrzykneli mi jakis srodek koloryzujacy zeby w przyszlosci sprawdzic czy jest jakas nieszczelosc. a tak w ogole to skad jestes z angli moze jakis spocik?:)

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i tu się zaczyna fachowość warsztatu zajmującego się klimatyzacją. Zamiast nabić pożądnie klimatyzację to nabijają pożądnie klienta.

 

W profesjonalnym zakładzie jeśli są wycieki i zalany UV to gość przed ponownym nabiciem bierze lampę i leci po przewodach aż znajdzie kolorek. Do tego są specjalne urządzenia więc nie robi się tego pięć razy tylko raz a dokładnie.

 

Co do przewodów z foto to bardzo często się one luzują i powstają nieszczelności, ale może być to spowodowane wielorazowym odkręcaniem przewodów i zanim się je dokręci należało by to uszczelnić specjalnym uszczelniaczem.

 

z tego co mi wiadomo to nie da rady sprawdzic szczelnosci jesli klima jest pusta bo i jak

Oczywiście że da się to sprawdzić i to jest podstawa w przypadku częstego dobijania czynnika schładzającego. Ale robią to porządne warsztaty specjalizujące się w tego typu sprawach a nie kowalstwo co robi wszystko i nic. Specjalne urządznie podłącza się do korków rewizyjnych klimatyzacji i cały układ nabija się ciśnieniem powietrza ale tu są podłączone specjalne manometry które mierzą czy z układu schodzi powietrze czy nie. Również te urządzenia mają dużo innych funkcji odsysania czynnika oraz opróżniania całej wilgoci układu itp. Cała taka operacja diagnostyki układu klimatyzacji wraz z serwisem (nabiciem) to koszt około 200zł. Oczywiście są tańsi ale nie ma nic za darmo więc bardzo często przyjemny chłodek zamienia się po czasie w smrodek.

 

http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/klimatyzacja-climatronic-vt1697.htm#87179

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wyjasnienie, pewnie i tak bede musial jechac do jakiegos zakladu zeby na to spojrzeli bo ja juz nie mam glowy. Najpierw biora kase ( i to nie mala) za nabicie i jeszcze chca :533:

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności