Skocz do zawartości
hamsteer

1.9 ARL telepanie autem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio w aucie została wymieniona uszczelka pod głowicą, popychacze, wałek rozrządu, wiązka od wtrysków w silniku. Dodam, że mam zaślepiony EGR.

Przed remontem po odpaleniu silnik wolno wchodził na obroty i miał mniejszą moc oraz klekotał ale po krótkim czasie objawy przechodziły i pracował normalnie, poza tym uciekał płyn chłodzący.

Po remoncie silnik pracuje równiej ale po paru dniach w czasie jazdy stracił moc na tyle ze ledwo przyspieszał i bardzo telepało autem ale po krótkim czasie wszystko wróciło do normy. Sytuacja powtórzyła się po kilku dniach a ostatnio zdarza się praktycznie za każdym razem.

Ostatnio chciałem zrobić logi,  zaraz po odpaleniu zaczęło telepać wiec rozpocząłem  robienie logów bez czekania na rozgrzanie silnika. Pod koniec logów statycznych silnik nagle zaczął pracować normalnie wiec pojechałem zrobić logi dynamiczne. Na koniec powtórzyłem logi statyczne na rozgrzanym silniku.

Poza przeładowaniem turbiny zauważyłem, że w czasie telepania pompowtryski pracują zupełnie inaczej niż kiedy silnik pracuje normalnie.

Może ktoś z Was podpowie gdzie szukać przyczyny.

https://vaglogs.com/log/023-Not-Running-Not-Running-05f4d030-b220-42ae-b15d-ff7d5aff0d6d
https://vaglogs.com/log/018-Not-Running-Not-Running-241ba13f-3313-419e-97bd-6dfd4880a326
https://vaglogs.com/log/013-Not-Running-Not-Running-9e52e822-56e7-4770-ae80-eb7f4c76b4ce
https://vaglogs.com/log/011-Not-Running-Not-Running-2cd2db57-88f1-4e77-90c1-eae1dbe109b4
https://vaglogs.com/log/008-011-Not-Running-4429e22a-5653-443e-b3ce-4f0a8b876423

https://vaglogs.com/log/007-Not-Running-Not-Running-2f0b7a5e-dd4e-430d-839d-fb83ed248578
https://vaglogs.com/log/004-Not-Running-Not-Running-744d1f82-ed8d-465f-832c-1a36216157d6
https://vaglogs.com/log/003-Not-Running-Not-Running-97e86bfe-d4a0-4c5f-9a3c-c38a70a0a6e8
https://vaglogs.com/log/003-011-Not-Running-5145bc1b-a391-42eb-ada1-071d8ffac765
https://vaglogs.com/log/003-010-Not-Running-8e2ae4b5-66a6-4179-a63e-fe956f3eea5a
https://vaglogs.com/log/003-008-011-760325cc-8ff7-454d-8978-cacf4de3ffb5
https://vaglogs.com/log/002-Not-Running-Not-Running-d21e0d15-7719-4500-9386-2ebb7beaac5c

https://vaglogs.com/log/001-Not-Running-Not-Running-47cbb3df-2163-4c09-a604-f6189c3ba2e7

https://vaglogs.com/log/000-Not-Running-Not-Running-fbaa45dd-32c0-43d7-9e66-ba5c0aa30cf6  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

patrząc po tym jakie ma te korekty kiedy ten defekt występuje, dwie na max na minusie dwie na plusie aby to wyrównać to albo ktoś źle zamontował pompki w gniazdach, może się uszczelki podwinęły, może coś z tą wiązką jest, może pompa tandem, może źle pompowtryski ustawione...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa była wymieniana. Miałem luka ale przeciekała. Udało mi się znaleźć boscha z bardzo małym przebiegiem. Po wymianie zauważalna różnica w reakcji turbiny. Uszczelki miedziane pod wtryskami były wymienione na nowe. 

"może źle pompowtryski ustawione..." czy po ponownym montażu pompowtryskow coś sie jeszcze ustawia? 

Wg tego co czytałem Bipy na pierwszym wtrysku wchodzą już w zakres który kwalifikuje go do wymiany i pewnie stąd trzęsienie silnikiem. Tylko dlaczego to trwa tylko jakiś czas i później wszystko wraca do normy? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie patrz na BIP, chodzi o grupę 13, to powinno oscylować w granicy 0.0, jakieś odchyłki są dopuszczalne, ale jak pokazuje wartość 2.99 to jest max co "skorygować" sterownik, później wywala błąd.. i w tym czasie telepie ci silnikiem bo zasilanie działa niepoprawnie, i tak pompowtryski się ustawia, po pierwsze przy montażu suwmiarką a później śrubą regulacyjną aby były "wciskane" do oporu podczas pracy.. a to, że pompa wymieniona nie znaczy, że sprawna. U Ciebie to wygląda tak, że podczas tego telepania dwa pierwsze cylindry są przelewane do oporu a trzeci i czwarty ma na maxa ucinaną dawkę aby silnik pracował równo, a takie coś w naturze nie występuje więc obstawiam jakiś błąd przy montażu lub źle przeprowadzona naprawa, najgorzej, że to występuje nie zawsze...

Edytowane przez Hubi14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności