Pacjent to Passat CC rok 2015 silnik CBFA 2,0 TSI 147kW .
Nie działała klimatyzacja więc zaglądnąłem pod samochód . Znalazłem posztukowaną/dołożoną luzem wiązkę ( dwa przewody ) do zaworu kompresora N280 . Kolory kabli po drodze zmieniają się 3 razy . Jeden z nich jest podpięty w punkcie masowym przy lewym nadkolu. Drugi przecięty ( prawdopodobnie przez wentylator) na uciętej końcówce jest koloru zielono czarnego. Według schematu elektrycznego który udało mi się znaleźć ( nie koniecznie do tego silnika) kolory kabli do kompresora to zielono czarny pin 3 wtyczki T4a oraz masa brązowo czarny pin 4 wtyczki T4a. Poza urwanym kablem kompresora znalazłem jeszcze cztery kable też przerwane lub ucięte ( ale nie tak równo ) . Kolory tych kabli to zielono czarny i brązowo czarny ( sprawdzałem i idą do pompki elektrycznej przy wentylatorach od dołu) oraz niebieski i brązowo czerwony ( oba idą do wtyczki 2 pin owej alternatora ) . Jest też wtyczka z pourywanymi kabelkami 4 pinowa najprawdopodobniej T4a ze schematu. Przy niej są kable koloru brązowo czerwony Pin 1 , niebieski pin 2 , zielono czarny pin 3 i brązowo czarny pin 4 . Po stronie wiązki idącej w stronę wnętrza pojazdu mam we wtyczce inne kolory pin1 wygląda na czarny lub czarny z brązowym paskiem , pin 2 żółto biały , pin 3 zielono czarny , pin 4 brązowo czarny . I tu zaczynają się schody . Myślałem że będzie prosto kabelek do kabelka i się zdziwiłem jak zobaczyłem że po jednej stronie mam dwa kable zielono czarne ( od pompki i kompresora) i tylko jedno miejsce przy wtyczce z zielono czarnym . Obecnie zdaje mi się że wiązka alternatora była zmieniana . Na allegro są wiązki gdzie jest jedna wtyczka ( może tylko na kompresor) lub dwie wtyczki ( na kompresor i pompkę ) . Są też wersje z jednym lub dwoma kablami do wtyczki 2 pin alternatora ( schemat który znalazłem właśnie tak ma , brak kabla niebieskiego idzie tylko jeden brązowo czerwony do alternatora z pinu 1 wtyczki T4a). Dodatkowo u mnie ten niebieski we wtyczce T4a pin 2 przechodzi w kabel żółto biały w stronę środka pojazdu. Tego przewodu też nie udało mi się znaleźć na schemacie.
Prośba jest czy ktoś może pomóc w identyfikacji prawidłowej wiązki ( numer vin pojazdu to WVWRP7AN9FE815539)
Uważam że przewody zielono czarny i brązowo czarny powinny być podłączone do kompresora co zgadzało by się ze schematami ( ale wtedy zabraknie mi kabli do pompki )
I pozostaje kwestia kabla niebieskiego od alternatora czy można go podłączyć do żółto białego we wtyczce T4a
Co dziwne nie świeci się check engine mimo że przewody do alternatora są urwane.
Dzień dobry
Witam wszystkich
Pacjent to Passat CC rok 2015 silnik CBFA 2,0 TSI 147kW .
Nie działała klimatyzacja więc zaglądnąłem pod samochód . Znalazłem posztukowaną/dołożoną luzem wiązkę ( dwa przewody ) do zaworu kompresora N280 . Kolory kabli po drodze zmieniają się 3 razy . Jeden z nich jest podpięty w punkcie masowym przy lewym nadkolu. Drugi przecięty ( prawdopodobnie przez wentylator) na uciętej końcówce jest koloru zielono czarnego. Według schematu elektrycznego który udało mi się znaleźć ( nie koniecznie do tego silnika) kolory kabli do kompresora to zielono czarny pin 3 wtyczki T4a oraz masa brązowo czarny pin 4 wtyczki T4a. Poza urwanym kablem kompresora znalazłem jeszcze cztery kable też przerwane lub ucięte ( ale nie tak równo ) . Kolory tych kabli to zielono czarny i brązowo czarny ( sprawdzałem i idą do pompki elektrycznej przy wentylatorach od dołu) oraz niebieski i brązowo czerwony ( oba idą do wtyczki 2 pin owej alternatora ) . Jest też wtyczka z pourywanymi kabelkami 4 pinowa najprawdopodobniej T4a ze schematu. Przy niej są kable koloru brązowo czerwony Pin 1 , niebieski pin 2 , zielono czarny pin 3 i brązowo czarny pin 4 . Po stronie wiązki idącej w stronę wnętrza pojazdu mam we wtyczce inne kolory pin1 wygląda na czarny lub czarny z brązowym paskiem , pin 2 żółto biały , pin 3 zielono czarny , pin 4 brązowo czarny . I tu zaczynają się schody . Myślałem że będzie prosto kabelek do kabelka i się zdziwiłem jak zobaczyłem że po jednej stronie mam dwa kable zielono czarne ( od pompki i kompresora) i tylko jedno miejsce przy wtyczce z zielono czarnym . Obecnie zdaje mi się że wiązka alternatora była zmieniana . Na allegro są wiązki gdzie jest jedna wtyczka ( może tylko na kompresor) lub dwie wtyczki ( na kompresor i pompkę ) . Są też wersje z jednym lub dwoma kablami do wtyczki 2 pin alternatora ( schemat który znalazłem właśnie tak ma , brak kabla niebieskiego idzie tylko jeden brązowo czerwony do alternatora z pinu 1 wtyczki T4a). Dodatkowo u mnie ten niebieski we wtyczce T4a pin 2 przechodzi w kabel żółto biały w stronę środka pojazdu. Tego przewodu też nie udało mi się znaleźć na schemacie.
Prośba jest czy ktoś może pomóc w identyfikacji prawidłowej wiązki ( numer vin pojazdu to WVWRP7AN9FE815539)
Uważam że przewody zielono czarny i brązowo czarny powinny być podłączone do kompresora co zgadzało by się ze schematami ( ale wtedy zabraknie mi kabli do pompki )
I pozostaje kwestia kabla niebieskiego od alternatora czy można go podłączyć do żółto białego we wtyczce T4a
Co dziwne nie świeci się check engine mimo że przewody do alternatora są urwane.
Pozdrawiam
Dodanie informacji
Udostępnij tę odpowiedź
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach