Skocz do zawartości
dawid21

2.0 TSI - błąd za mała skuteczność katalizatora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Bardzo Proszę o pomoc,

Sprawa dotyczy passata z silnikiem 2.0 TSI CHHB 220KM z napędem 4Motion.

Od jakiś 10-15 tys km wyświetla mi się błąd:

14916 - Zespół 1; system katalizatora 
          P0420 00 [232] - za mała skuteczność
          MIL zapalona - Sporadyczny - Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 2
                    Przebieg: 194778 km
                    Data: 2023.07.09
                    Czas: 11:09:08

                    Prędkość obrotowa silnika: 1627.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 33.3 %
                    Prędkość pojazdu: 80 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 96 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 38 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1000 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 12.578 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Silnik: stan pracy: przedni lewy
                    TEMP_CAT_UP_1_SAE: 616.6 °C
                    Starzenie się katalizatora: zespół 1: wartość rzeczywista: 1.086
                    LAMB_DELTA_I_LAM_ADJ[1]: 0.00000
                    Sondy lambda wartość rzeczywista: Z1: 1.0713
                    VLS_DOWN_SAE[1]: 0.205 V
                    T_AST_SAE: 254 s

 

Zapala się check engine. 

Gdy go nie usunę przez VCDSa raz na jakiś czas sam zgaśnie i po jakimś czasie znowu się zapali. Zazwyczaj poniżej 100km. 

Samochód jeździ normalnie, nie zauważyłem spadku mocy silnika.

Przez jakiś czas lałem paliwo 98 i dolewałem dodatki uszlachetniające do paliwa ale nie pomogły. Ostatnio wymieniałem też akumulator ale to nie miało wpływu.

 

Poprzez VCDS zczytałem parametry obu sond Lambda i obie sondy rejetrują wyniki skokowe (Napięcie sondy lambda: zespół 1 za katalizatorem,ZAPISU,Napięcie sondy lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa)). 

Sonda lambda: zespół 1 za katalizatorem: rejestruje wyniki w pełnym zakresie od 0 do 1,2V

Sonda lambda: Z1: S1 (sonda szerokopasmowa): w zakresie około 3V

 

W załączeniu logi w pracy sond (mam nadzieję że dobrze to zrobiłem).

 

Proszę o pomoc w diagnostyce. 

Pozdrawiam

Dawid

 

 

 

 

 

LOG-01-IDE00086_&3.CSV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, miałem ten sam problem i te same błędy. Samochód był na gwarancji - przebieg 195 tysięcy. Stwierdzono za małą skutecznośc/zużycie katalizatora i został wymieniony na nowo. Od tego czasu (ponad 30 tys km ) problemów brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności