noogman Zgłoś #1 Napisano 4 Lipca 2023 Jechałem sobie i zapaliła sie lampka, że silnik za gorący. Miał 120st. Wyłączyłem, wiatraki zbiły temperature do 90st i potem juz było OK Wczoraj to samo. Od zimnego silnika. Wskazówka na desce szybko idzie do 90st(troche za szybko jak dla mnie). Potem troche sie trzyma na 90st, temp oleju dochodzi do 95st i za chwilę temp cieczy znów idzie za 90st. Wyłączyłem. Wiatraki zbiły do 90st i potem już było wszystko ok. Zauważyłem jednak, że temp oleju była 104st(spokojna jazda) Wieczorem podłączyłem OBD11, Temperatura w bloku 01 była 80st a w 017(desce) 90st. Cały czas różnica była około 10st Obstawiałem ze czujnik. Mechanik wymienił czujnik i mówi, ze to nie to. teraz, że termostat ale jak to nie pomoże to, że niby pompa na rozrządzie (duze koszta). Pasek z pompą był wymieniany 110tys km temu i mówi mi, że to i tak długo bo powinien być wymieniony na 100tys max. Czy możliwe ze pompa wody może być powodem grzania sie w taki sposób auta. Czy chce na mnie zarobić? Dziękuję za jakąś podpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #2 Napisano 4 Lipca 2023 6 minut temu, noogman napisał: Jechałem sobie i zapaliła sie lampka, że silnik za gorący. Miał 120st. Wyłączyłem, wiatraki zbiły temperature do 90st i potem juz było OK Wczoraj to samo. Od zimnego silnika. Wskazówka na desce szybko idzie do 90st(troche za szybko jak dla mnie). Potem troche sie trzyma na 90st, temp oleju dochodzi do 95st i za chwilę temp cieczy znów idzie za 90st. Wyłączyłem. Wiatraki zbiły do 90st i potem już było wszystko ok. Zauważyłem jednak, że temp oleju była 104st(spokojna jazda) Wieczorem podłączyłem OBD11, Temperatura w bloku 01 była 80st a w 017(desce) 90st. Cały czas różnica była około 10st Obstawiałem ze czujnik. Mechanik wymienił czujnik i mówi, ze to nie to. teraz, że termostat ale jak to nie pomoże to, że niby pompa na rozrządzie (duze koszta). Pasek z pompą był wymieniany 110tys km temu i mówi mi, że to i tak długo bo powinien być wymieniony na 100tys max. Czy możliwe ze pompa wody może być powodem grzania sie w taki sposób auta. Czy chce na mnie zarobić? Dziękuję za jakąś podpowiedź. Moze i pewnie jest. Jest temat na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noogman Zgłoś #3 Napisano 4 Lipca 2023 Masz może linka do takiego tematu? Albo co wpisać aby znaleźć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #4 Napisano 4 Lipca 2023 (edytowane) 23 minuty temu, noogman napisał: Masz może linka do takiego tematu? Albo co wpisać aby znaleźć? Edytowane 4 Lipca 2023 przez loki7777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noogman Zgłoś #5 Napisano 4 Lipca 2023 OK, Dzięki widze, że juz to tez miałeś. Wymieniłeś, rozrząd, pompe i coś jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #6 Napisano 4 Lipca 2023 Godzinę temu, noogman napisał: OK, Dzięki widze, że juz to tez miałeś. Wymieniłeś, rozrząd, pompe i coś jeszcze? Całość za jednym razem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noogman Zgłoś #7 Napisano 4 Lipca 2023 OK, dzieki za informację Ja wymieniałem rozrzad i pompę 110tys temu. Az dziw bierze, że nie wytzymała 160 do kolejnej wymiany rorządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loki7777 Zgłoś #8 Napisano 4 Lipca 2023 2 godziny temu, noogman napisał: OK, dzieki za informację Ja wymieniałem rozrzad i pompę 110tys temu. Az dziw bierze, że nie wytzymała 160 do kolejnej wymiany rorządu. Mi pompa padla przed pierwsza stowa. Reszta byla ok ale to ta sama robota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzonzi Zgłoś #9 Napisano 5 Lipca 2023 Polecam wymienić na pompę bez przysłony. Ja tak zrobiłem i jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach