lolekbass Zgłoś #1 Napisano 9 Marca 2023 Witam! Około miesiąca temu okazało się że mój alternator nie ładuje akumulatora. Na włączonym i wyłączonym silniku było takie samo napięcie około 11.5V Podjechałem do warsztatu i po diagnozie okazało się że alternator jest do wymiany. Wymieniono mi alternator (Lucas 180 Amp, 14V) i multi bezpiecznik bo był spalony (nie wiem czy dobrze to nazywam). To taki "listwowy bezpiecznik do którego są podłączone najgrubsze prądowe kable (nr części 3C0937629B ). Po miesiącu znów to samo - akumulator się nie ładuje i bezpiecznik znów spalony. Pierwszy od lewej z czarnym kablem (150A) jest lekko stopiony i nie ma na nim żadnego napięcia, na pozostałych jest 12V (o ile naładuje akumulator) Auto to Passat B7, Diesel, 2012 rok 2.0, 140 koni Dodam że akumulator został wymieniony na nowy razem z alternatorem - na moją prośbę Miał kotoś z was może taki problem z tym bezpiecznikiem? Macie może pomysł co to może być? Od czego jest czarny kabel z lewej stony (od bezpiecznika 150A) Z góry dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolekbass Zgłoś #2 Napisano 18 Marca 2023 (edytowane) Witam ponownie! W zeszły tygodniu w czwartek oddałem auto do warsztatu aby sprawdzili co jest grane. Mechanik stwierdził że bezpiecznik się przepala bo kabel od alternatora się grzeje a kabel się grzeje bo alternator przeładowuje. Także wymieniono na gwarancji alternator i bezpiecznik, przetestowano i oddano mi auto. W piątek po 30 minutowej jeździe jak dojechałem do pracy zajrzałem pod pokrywę bezpieczników i kabel był tak gorący że nie mogłem go dotknąć. Pożyczyłem kamerę termiczną z roboty i okazało się że kabel ma prawie 100 C (udało mi się zrobić fotkę przy 92 C) Dziś rano odpaliłem silnik i po 5min już było 70 C Macie może jakieś pomysły co może być nie tak? Co posprawdzać ? Jak odbierał auto powiedziano mi też że pomierzono rezystancję na kablach i są sprawne nie ma żadnego przebicia na masę itp. Dodam że tester pokazuje 12.5V na wyłączonym silniku i 14.6V na włączonym silniku Chyba doszłem co jest grane Alternator 180A a bezpiecznik tylko 150A w teorii bezpiecznik powinien być taki jak alternator albo ciut większy. Teraz mi założono Lucas LRA03402 W sklepie z częściami jak sprawdzam to do tego modelu są dostępne dwa 180A i 140A - coś mi się wydaje że powinien być ten 140A Edytowane 18 Marca 2023 przez lolekbass Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach