Skocz do zawartości
lolekbass

Problem z multi bezpiecznikiem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Około miesiąca temu okazało się że mój alternator nie ładuje akumulatora.

Na włączonym i wyłączonym silniku było takie samo napięcie około 11.5V

Podjechałem do warsztatu i po diagnozie okazało się że alternator jest do wymiany. Wymieniono mi alternator (Lucas 180 Amp, 14V) i multi bezpiecznik bo był spalony (nie wiem czy dobrze to nazywam). To taki "listwowy bezpiecznik do którego są podłączone najgrubsze prądowe kable (nr części 3C0937629B ).

Po miesiącu znów to samo - akumulator się nie ładuje i bezpiecznik znów spalony.

Pierwszy od lewej z czarnym kablem (150A) jest lekko stopiony i nie ma na nim żadnego napięcia, na pozostałych jest 12V (o ile naładuje akumulator)

 

Auto to Passat B7, Diesel, 2012 rok 2.0, 140 koni

Dodam że akumulator został wymieniony na nowy razem z alternatorem - na moją prośbę

  • Miał kotoś z was może taki problem z tym bezpiecznikiem?
  • Macie może pomysł co to może być?
  • Od czego jest czarny kabel z lewej stony (od bezpiecznika 150A)

Z góry dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam

 

 

IMG_5795.thumb.jpeg.4f5f7f6426188f87d3b9ddf86bd96f78.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

W zeszły tygodniu w czwartek oddałem auto do warsztatu aby sprawdzili co jest grane.

Mechanik stwierdził że bezpiecznik się przepala bo kabel od alternatora się grzeje a kabel się grzeje bo alternator przeładowuje.

Także wymieniono na gwarancji alternator i bezpiecznik, przetestowano i oddano mi auto.

W piątek po 30 minutowej jeździe jak dojechałem do pracy zajrzałem pod pokrywę bezpieczników i kabel był tak gorący że nie mogłem go dotknąć.

Pożyczyłem kamerę termiczną z roboty i okazało się że kabel ma prawie 100 C (udało mi się zrobić fotkę przy 92 C)

Dziś rano odpaliłem silnik i po 5min już było 70 C

Macie może jakieś pomysły co może być nie tak? Co posprawdzać ?

Jak odbierał auto powiedziano mi też że pomierzono rezystancję na kablach i są sprawne nie ma żadnego przebicia na masę itp.

Dodam że tester pokazuje 12.5V na wyłączonym silniku i 14.6V na włączonym silniku

 

 

IMG_5814.jpeg

 

Chyba doszłem co jest grane

Alternator 180A a bezpiecznik tylko 150A w teorii bezpiecznik powinien być taki jak alternator albo ciut większy.

Teraz mi założono Lucas LRA03402

W sklepie z częściami jak sprawdzam to do tego modelu są dostępne dwa 180A i 140A - coś mi się wydaje że powinien być ten 140A

Edytowane przez lolekbass

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności