DJZyruss Zgłoś #1 Napisano 8 Marca 2022 Witam Panowie zakupiłem niedawno Passata b6 z silnikiem 2.0 pb 147 kw chciałem go zdiagnozować, posprawdzać błędy pokasować i ewentualnie sprawdzić co do wymiany. I wszystko by było ok gdyby nie fakt że nie mogę się połączyć z sterownikiem silnika. Komponent nie odpowiada brak komunikacji z nim. Z Wszystkimi innymi instrumentami łączy. Nawet nie mam jak z czytać błędów z silnika bo mnie z nim nie łączy. Jakieś podpowiedzi panowie? Z góry dzięki za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #2 Napisano 8 Marca 2022 wklej autoscan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJZyruss Zgłoś #3 Napisano 8 Marca 2022 (edytowane) Kolego co mam wkleić? Napis brak komunikacji? Nie ma żadnych błędów itp. Diagnozowane programem Delphi. Edytowane 8 Marca 2022 przez mkpol nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #4 Napisano 8 Marca 2022 to juz nic delfaja nie znam .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #5 Napisano 8 Marca 2022 A czy starsze silniki nie miały diagnozy przez K-Line? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJZyruss Zgłoś #6 Napisano 4 Kwietnia 2022 (edytowane) Panowie po dłuższej nieobecności jestem znów tym razem z kabelkiem i vcdsem i to samo: Dodam jeszcze że auto odpala nic się złego nie dzieje. Edytowane 4 Kwietnia 2022 przez mkpol nie pisz posta pod postem, jeśli chcesz coś dodać użyj opcji "edytuj" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #7 Napisano 5 Kwietnia 2022 wklej autoscan z GW się komunikuje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJZyruss Zgłoś #8 Napisano 5 Kwietnia 2022 Po długich próbach połączyło mnie z gatwayem. I mam takie cuś ?☹️ I kolejna próba połączenia tylko kolejna dziwna sprawa że połączyło mnie dalej dopiero wtedy gdy wyciągałem kluczyk i wkładałem spowrotem. Wybaczcie jeszcze raz ale w laptopie mam brak dostępu do neta i muszę przez telefon robić screeny i wysyłać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #9 Napisano 6 Kwietnia 2022 przesiadłes się z syfu delfaja na syf klon vcds raz masz ECu , raz nie masz ...... a auto zawsze odpala Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJZyruss Zgłoś #10 Napisano 6 Kwietnia 2022 (edytowane) Tak auto odpala. Czyli co wina kabla? Dzisiaj rozebrałem osłonę aby upewnić się w razie,, w,, jaki mam gateway i zauważyłem że gnieździe obd mam dwa kabelki przecięte ktoś coś kombinował. Czy te kabelki nie powinny być połączone do gniazda obd i ewentualnie w jakie piny? Pomarańczowy i pomarańczowo zielony? Edytowane 6 Kwietnia 2022 przez DJZyruss nie cytuj w całości posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #11 Napisano 6 Kwietnia 2022 Pomijając tę taśmę, pod którą niewiadomo co się kryje, to wszystkie piny potrzebne do komunikacji masz na miejscu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #12 Napisano 7 Kwietnia 2022 tylko ze ....on pokazuje kable pomiedzy GW <-> OBD a komunikacje z ecu / brak ECu na liscie czyta juz z samego GW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJZyruss Zgłoś #13 Napisano 7 Kwietnia 2022 Już doszedłem do czego te kabelki są od instalacji gazowej.Dzięki za opis. Dzisiaj miernik i będę sprawdzać kabelki. A zastanawiam się jeszcze czy to nie wina uszkodzonego gateway-a z nim też komunikacji brak. Chcę go podmienić ale to będzie kolejny krok po sprawdzeniu kabelków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #14 Napisano 7 Kwietnia 2022 Pierwsze co bym sprawdził to zasilanie gniazda OBD po podłączeniu kabla VCDS. Powinno tam być ciągłe +12V (kabel czerwono-biały) względem masy (te 2 brązowe). Co do komunikacji (diagnozy) z ECU to schematy mówią, że widoczny na zdjęciu kabel szaro-biały (K-line) jest podłączony wprost do ECU. Czy ten VCDS był sprawdzany na jakimś innym aucie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJZyruss Zgłoś #15 Napisano 7 Kwietnia 2022 (edytowane) Tak kolega vcds działa w 100 %. Sprawa się wyjaśniła banalnie proste rozwiązanie. Za czołem pierwsze co od instalacji gazowej. Coś mnie tknęło aby ją odłączyć. Tak też i zrobiłem i popiołem kabelek odpaliłem VCDSa i myk działa wszystko i z sterownikiem silnika się połączyłem i z gateway em. Także wina leżała po stronie instalacji gazowej widocznie komputer gazu zakłóca odczyt z gateway oraz sterownika silnika. Dzięki wielkie wszystkim za rady i temat uważam za zamknięty. Edytowane 7 Kwietnia 2022 przez DJZyruss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #16 Napisano 7 Kwietnia 2022 Wrzuć jeszcze raz zdjęcie jak poście #6, tylko po udanym połączeniu z modułem silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJZyruss Zgłoś #17 Napisano 7 Kwietnia 2022 ?????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #18 Napisano 7 Kwietnia 2022 Czyli jednak diagnoza jest przez "protokół CAN". To ciekawe po co jest ten K-line kabel? Tak czy siak ważne, że działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJZyruss Zgłoś #19 Napisano 7 Kwietnia 2022 Nie mam pojęcia może są jakieś moduły lub sterowniki, które idą przez k-line Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #20 Napisano 8 Kwietnia 2022 K jest - silnik, poduszki i chyba ABS sa po K Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach