Skocz do zawartości
Gość dayv

2.5tdi - chyba zmnieniam... pomocy jezeli mozecie :)

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dayv

siema!!

 

 

cos starszy napomina sie ze malo mocy ze cos tam mu sie nie podoba... i takie tam. Ogulnie rozglada sie za audi a6 2.5tdi. Czy to ten sam silnik co w vw ?

 

mocy to on ma juz na tyle ze sie jezdzi...

spalanie wieksze ( glownie miasto ile to to spali ? )

rozrzad to 1600pln myle sie ?

 

silniki 2.5tdi uwaza sie za awaryjne... z jakiego powodu ( krzywki i pompa- a przy jakim przebiegu ?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

300tys i po pompie. regenracja tyle co nowa prawie - bo cala leci. nie widziałem magika jeszcze ktory by zwykła EDC z głowica 6 wsadził do tego. 2.5TDI jest dobry jak nie ma najechane, ale jak cos poleci - to powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to moze lepiej kupic cos z 115 koni ? róznica ogromna albo 130 1.9 tdi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dayv, zależy jaki model silnika chcesz kupić :) bo te 2.5 TDI 155HP są rzeczywiście awaryjne (często ulegają uszkodzeniu wałki rozrządu), bardziej dopracowanym silnikiem w Audi jest 2.5 TDi 163HP ;) . Ja właśnie za takim się oglądam oczywiście w manualnej skrzyni :ok: .Jutro jadę obejrzeć ładna A6 z listopada 2003 :) własnie z tym silnikiem. Zdam relacje jak było.

 

 

EDIT:

 

Polecam stronkę http://www.a4-klub.pl/forum/index.php

Znajdziesz tam wiele ciekawych rzeczy na temat silnika 2.5 TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to moze lepiej kupic cos z 115 koni ? róznica ogromna albo 130 1.9 tdi.

 

Potwierdzam ... kupuj 1.9 TDI (seria 130KM) AVF lub AWX i zrób wirusa na 180KM i 380Nm ... mocy będziesz miał wtedy pod dostatkiem :) a spalanie napewno będzie o wiele niższe niż przy motorku 2.5 TDI ... ogólnie silnik 1.9TDI jest mniej awaryjną jednostką od 2.5TDI. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

wiem ale wlasnie jest pewien problem z paskiem.... 115koni 130 koni w dizlu itp... ma mocy fakt :) napewno fajnie sie nim jezdzi. Buda sie mi ze starym podoba no nie :) ale....

ten sam srodek.... przesiadam sie do tej samej kalsy auta z identycznym srodkiem... a doplacic musialbym do rocznika 2002 kolo 10tys.... 10tys. za nowa bude troche nowa el. i mech. ? nie usmiecha mi sie to... a audi.... to nowa kalsa.... nie ma co ukrywac ze jest leprza od paska co odbija sie na cenie.

 

My ogladamy sie za 98-2000r wiec nie wiem jakie to bedzie dokladne oznaczenie silnika ale ma 150hp. Dzis ide do roboty umyje paska i robibe zdjecia.... jedziemy pojezdzic jedna a6 2.5tdi.... pewnikiem sie zakochamy..... gang zdrowej kulturalnej v6 nawet w tdi musi byc piekny... heheh 150 koni pod noga pewnie robi swoje.... 4kola na kierze tez...

A6 jest mniejsza wieksza od paska ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A6 jest mniejsza wieksza od paska ?
Większe ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldimas

Witam

przed zakupem sprawdz krzywki na walkach bo one sie wycieraja po ok 150 tys km.

 

Z tymi 150 KM przy wadze Audi A6 chyba 1680 kg objedzie cie pasek 110 KM wiem bo mialem identyczne A6 spalanie w miescie zima lekko 15 litrow trasa 7,5 fakt jazda tym samochodem to bajka i paskowi jest sporo daleko do A6 ale za to w serwisie serce wysiada przy prostych czynnosciach jak np wymiana rozrzadu tylko 3500 lekko.

 

Po 150 tys lubi padac elektronika w pompie ogolnie VP 44 jest bardzo delikatna problemem jest nawet wymiana filtra paliwa dlatego ze podczas wymiany zapowietrza sie pompa a krecenie na such nawet krutrkotrwale powoduje pad pompy

 

jesli kupisz z roku 98-99 to prawdopodobnie z silnikiem AFB przeplywka pada tam srednio co 3-4 miesiace dlatego kupuje sie ja w ASO koszt z wymiana starej 400 PLN

 

Ja sprzedalem A6 kupilem paska 1,9 115 KM i mialem babnana na gebie gdy za wymiane rozrzadu placilem 1300 PLN wraz z napinaczami

 

po kupnie tego A6 zarezerwuj sobie lekko 5-6 tysi na serwis odnosnie tego motorku polecam http://www.audiklub.org/phpBB2/

 

w wyszukiwarke trzeba wpisac 2,5 Tdi i wszystko jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN
Witam

przed zakupem sprawdz krzywki na walkach bo one sie wycieraja po ok 150 tys km.

 

Z tymi 150 KM przy wadze Audi A6 chyba 1680 kg objedzie cie pasek 110 KM wiem bo mialem identyczne A6 spalanie w miescie zima lekko 15 litrow trasa 7,5 fakt jazda tym samochodem to bajka i paskowi jest sporo daleko do A6 ale za to w serwisie serce wysiada przy prostych czynnosciach jak np wymiana rozrzadu tylko 3500 lekko.

 

Po 150 tys lubi padac elektronika w pompie ogolnie VP 44 jest bardzo delikatna problemem jest nawet wymiana filtra paliwa dlatego ze podczas wymiany zapowietrza sie pompa a krecenie na such nawet krutrkotrwale powoduje pad pompy

 

jesli kupisz z roku 98-99 to prawdopodobnie z silnikiem AFB przeplywka pada tam srednio co 3-4 miesiace dlatego kupuje sie ja w ASO koszt z wymiana starej 400 PLN

 

Ja sprzedalem A6 kupilem paska 1,9 115 KM i mialem babnana na gebie gdy za wymiane rozrzadu placilem 1300 PLN wraz z napinaczami

 

po kupnie tego A6 zarezerwuj sobie lekko 5-6 tysi na serwis odnosnie tego motorku polecam http://www.audiklub.org/phpBB2/

 

w wyszukiwarke trzeba wpisac 2,5 Tdi i wszystko jasne

 

AFB to silnik o którym powinieneś zapomnieć. AKN montowany od końca roku 1999 jest już trwalszy i poprawiony. Przy dobrym serwisie bezstresowo wytrzymuję 350.000 km, o czym jestem pewien bo takie auto użytkuje mój kolega. Waldimas miał jakiś wadliwy samochód bo jak miałem VW Passat w 130 PS i 6 Biegowej skrzyni koleżka objeżdżał mnie A6 150 PS w manualu jak chciał. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldimas

akurat te zmiany w AKN byly czysto kosmetyczne i nie dotyczyly glowic sprawdz w ETCE walki sa identyczne w tych modelach nie walki sa problematyczne ale hydraulika zaworowa ktora sie wyklepuje oraz czesto przytykajaca sie odma ktora pozbawia walki smarowania oraz stosowanie olejow Long Life.

Dopiero modele po 2001 r sa pozbawione sa po czesci tych wad

 

moze odnosnie objechania przez 110 to przesadzilem ale moj obecny 115 PD poradzil by sobie z pewnoscia, moja A6 miala program i z programem chodzila swietnie ale po powrocie do seryjnych `150 tragedia zwlaszcza przy starcie. Silnik byl regularnie serwisowany lecz nie uchronilo go to od wpadek. na AKP jest wiecej opisanych naglych zgonow pomp i walkow

 

przy jakim przebiegu kolega kupil to A6 bo jesli wiekszym jak 150 tys to prawdopodobnie jest juz po wymianie hydrauliki i elektroniki w pompie swego czasu w DE przy serwisowaniu samochodu wyminialia te walki i hydraulike za jakies symboliczne pieniadze

 

2,5 Tdi nie wybacza oszczedzania i stosowania polsrodkow a jak mowia jego najwieksza bolaczka jest jego poprzedni wlasciciel ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

bylem dzis ogladac a6 2.5tdi 150hp. I nie agdaj ze 110 paskiem bym ja przegonil :] a6 to inna bajka wprowonaniu do paska z tego samego roku :] Blacha wykonczenie niczego sobie (jak pasek) ale silnik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldimas

oczywiscie ze A6 to inna klasa, pasek pod wzgledem wykonania umywa sie do A6 wczesniej mialem A6 99r i w tym samochodzie podczas jazdy nic nawet nie skrzypnelo lub zatrzeszczalo teraz mam paska 2000 i w nim nawet podlokietnik wydaje dzwieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

nie no wielkiego przeskoku az takiego nie widzialem w wykonczeniu (oczywiscie audi jest bardziej dopracowane tak dopieszczone...tu schoweczek tu dyskertna klameczka kokpit zwrucowny ku kierowcy bardziej czuly uklad kier. leprze spasowanie i wyciszenie - tak naprawde bardziej- i gang v6.....)

 

Zobaczym co sie stanie :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldimas

jak to sie mowi ryzyk-fizyk :D jesli trafisz na zadbany egzemplarz to bedziesz czerpal radosc i przyjemnosc z jazdy

 

jesli moge cos poradzic jako byly uzytkownik A6 przy zakupie podjedz do jakiegos specjalisty z VAG aby podlaczyl ten silnik jesli ktos sie na tym zna to z Vaga mozna w tym silniku odczytac nawet prawdopodobny przebieg po stanie wtryskiwaczy i tego jak dawkuja paliwo

 

przy tym silniku pospiech nie jest wskazany i ostroznosc zaprocentuje a naprawy sa bardzo drogie np regeneracja walkow i wymiana hydrauliki to 4000 PLN a znam przypadki :mur: gdzie sprowadzacze aby ukryc spadek mocy spowodowany wytartymi walkami szczepia wirusa i podnosza moc auta a kupujacy dowiaduje sie o tym dopiero kilka tygodni po zakupie kiedy posypia mu sie dzwigienki zaworowe i w najlepszym przypadku spadna na dno glowicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość 4MOTION_LBN

Waldimas 350.000 km od nowości po polskich drogach i na polskich paliwach, dobry serwis i lata jak nowe dajesz wiarę ? Swoją drogą mój VW mam 110.000 km oglądane krzywki i cała góra silnika nie pokazuje po sobie oznak zużycia.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

to a6 2.5 tdi kusi bardzo....

 

Dla znawcow :

ile powinna kosztowac sprowadzana a6 w dobrej kondycji (bez wiekszych wkladow finansowych) z silnikiem 2.5tdi rocznik 98-2000 . (raczej 98`) ile trzeba sypnac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldimas

98 rok w idealnym stanie to wydatek ok 35 tysi ja za swoja wziolem 35500 98/99 pierwsza rejestracja 01-99 serwisowana w ASO jedyna czynnosc obslugowa dla nowego wlasciciela to wymienic olej. Mam znajomego ktory ma 98r w manualu i zastanawia sie czy ja sprzedac, samochod od nowosci w kraju z oryginalnym przebiegiem i jedyny wlasciciel , nadmienie ze wlasciciel jest bardzo znanym na forum AKP jako ekspert w dziedzinie diagnostyki 2,5 Tdi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dayv, Ja Ci moge sprzedac za odpowiednia cene paska 2,5 V6

 

 

BTW wszyscy pisza ze padaja te silniki ze takie kiepskie itp. Na forum nie znalazlem jescze info ze komus padl ten silni, wszyscy tlyko pisza o tym co slyszeli itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dayv

zrezygnowalem z silnika 2.5tdi :) slyszalem o nim zbyt wiele niechlubnych opini :) nie stac mnie na niego :) A juz szczegolnie od Ciebie pewnie ktory za 3b krzyknie tyle co za niezle 3bg ;p:D

 

Tutaj masz conieco :

 

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/nowy-silnik-pomocy-vt14835.htm

 

nawet w topicu sie wypowaidales :)

 

Ja osobiscie podjechalem do paru mech. (car man i jeszcze jeden taki ze stacji szybk. obslugi- elektromechanikow 2 i mech z VW ktory naprawia mi regualrnie wsio co sie psuje u mnie w pasku - Nikt nie mial o nim dobrej opini niestety.... dobry jak sie nie psuje kupic nowe pojezdzic 100tys i sprzedac....)

 

 

 

Jestem zdecydowany na silnik 1.9pd 130hp 2001r. przynajmniej :) mam jeszcze na oku omege vectre i audi a6 ale w 1.9tdi 110 hp :) (chyba ze tam inne diselki do 98r byly w co watpie...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość waldemar

No i proszę mowa o silniku 2,5 TDI V6 AKN? Odsyłam do mojego tematu o silniku który mi właśnie padł w czwartek. Paliwko zawsze lałem V-Power itd. No ale może mój poprzednik to olewał. Koszt silnika wprowadza w trans;(((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności