Marios Zgłoś #1 Napisano 28 Marca 2007 Witam Myślałem nad wsadzeniem i dopasowaniem dolotu z dwoma IC od silnika 2.5TDI do swojego 1.9TDI AVF w celu podniesienia wydajności chłodzenia powietrza pompowanego przez turbo ... czy ktoś widziałby jakieś przeciwskazania? czy objętość takiego nowego układu nie przyniesie odwrotnego skutku? bo jednak turbina w 2.5 jest wieksza i dmucha mocniej i objętość układu dolotowego między turbiną a kolektorem wydaję się że jest też większa. Pozdrawiam. 1.9 TDI 2.5 TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ctv Zgłoś #2 Napisano 28 Marca 2007 czy masz seryjny program czy moda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #3 Napisano 28 Marca 2007 Tak jak w podpisie, program do tiptronica od Aligatora, wgrywany i dostrajany przez Roba z TUNE-UP.PL ... oczywiście po tej modyfikacji mechanicznej odpowiednie zmiany w programie byłyby poczynione ... chcę się dowiedzieć czy są duże problemy z ta przeróbka mechaniczną i jak wygląda pojemność dolotu po tej modyfikacji ... czy turbodiura nie przesunie się wyżej ... a może jest to do korekcji przez modyfikacje w programie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ctv Zgłoś #4 Napisano 28 Marca 2007 nie poczujesz róznicy,a jesli nawet to zawsze mozna troche wiecej dmuchnac mechanicznie nie widze zadnego problemu,robilem takie mody w 1.8t Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #5 Napisano 28 Marca 2007 ctv z czego brlales drugi IC do 1.8T? Jak rozkminiles umiejscowienie go bo troche mam malo miejsca u siebie. cena za jaka bys cos takiego machna w wzdluznym 1.8T. priv moze byc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tymon Octa Zgłoś #6 Napisano 28 Marca 2007 Marios, a nie lepiej założyć jakiś CUSTOMOWY Fmic Chyba będzie to najprostsze rozwiązanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ctv Zgłoś #7 Napisano 28 Marca 2007 moze z diesla niepamietam albo z v6,przebudowalem klime troche i mocowanie zrobilem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ctv Zgłoś #8 Napisano 28 Marca 2007 Marios, a nie lepiej założyć jakiś CUSTOMOWY Fmic Chyba będzie to najprostsze rozwiązanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #9 Napisano 28 Marca 2007 Marios, a nie lepiej założyć jakiś CUSTOMOWY Fmic Chyba będzie to najprostsze rozwiązanie. Powiedz mi tylko jak tam upchniesz customowy FMIC ... na dach albo przed zderzak miejsca tam nie ma za dużo bez przeróbki zderzaka za dużo się nie zrobi, a i tak byłoby ciężko P.S. Z tego co sie orientuje to najprościej dołożyć drugie IC z drugiej strony (standardowe IC zostaje ze względu na większą wydajność od tego z 2.5TDI) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ctv Zgłoś #10 Napisano 28 Marca 2007 w passacie jest odgroma miejsca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tymon Octa Zgłoś #11 Napisano 28 Marca 2007 Marios, nie wierze że się nia da. Wydajność takiej chłodnicy powietrza zamontowanej z przodu, jest dużo większa niż dwa seryjne małe smice. Ja nie mówie o jakimś tam "Hard Corze", ale zawsze da się coś uciąć i podpasuje. Wiem jak było u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #12 Napisano 28 Marca 2007 w passacie jest odgroma miejsca no widzisz każdy twierdzi co innego ... jedni mówią że za dużo rzeźbienia i mało miejsca (że lepiej dołożyć drugi z drugiej strony) a innym pasuje i nie widzą problemu ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tymon Octa Zgłoś #13 Napisano 28 Marca 2007 BTW.... zagadaj do Aligatora o customowy większy SMIC. Nie wiem jak w Pasku, ale takie rozwiązanie testowałem dla Wojtka u Siebie (Octavia)i miało się wspaniale przy mocy rzędu 160-165KM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakarod Zgłoś #14 Napisano 28 Marca 2007 w passacie jest odgroma miejsca Z tym ogromem miejsca to moze lekka przesada ale FMIC customowy wchodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
worthersee Zgłoś #15 Napisano 29 Marca 2007 Sporo miejsca jest z przodu. Ja kupilem teraz fmic na niemieckim ebay i czekam az dojdzie. Cena 100 euro za wypolerowany z ramionami tak jak trzeba. Wymiary 700x300x76 mm. Do tego dojda koszty orurowania i wszystko. a fmic jest duzo duzo bardziej wydajny niz takie 2 z 2.5 tdi. Za jakis tydzien mam nadieje ze wrzuce fotki zamontowanego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #16 Napisano 29 Marca 2007 no to w takim razie bede szukał FMICa byłoby fajnie jakbyś wrzucił fotki jak to zamontowałeś ... taki wymiar by mi też pasował pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
worthersee Zgłoś #17 Napisano 29 Marca 2007 ok narazie wypatruje listonosza hehe, mam nadzieje ze nie bedzie problemow przy robieniu orurowania. Orientuje sie ktos jaka srednice maja oryginalne rury od IC ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #18 Napisano 29 Marca 2007 BTW.... zagadaj do Aligatora o customowy większy SMIC. Ja bym się nie pchal w SMIC chyba że przez tiptronic większych przyrostów się nie zaleca,bo lepiej od razu zrobić coś dobrego niż później 2 razy przeplacać.Z tego co wiem to SMIC 1000zl,a FMIC z orurowaniem 1300zl-2000zl zależy gdzie się robi i za ile się kupi Intercooler. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tymon Octa Zgłoś #19 Napisano 29 Marca 2007 Ja bym się nie pchal w SMIC chyba że przez tiptronic większych przyrostów się nie zaleca,bo lepiej od razu zrobić coś dobrego niż później 2 razy przeplacać Dlatego napisałem że dla okreslonej mocy. SMIC wkładasz w miejsce seryjnego i po kłopocie. Jego skuteczność jest tak dobra, jak przedni FMIC z ARLa. DO FMICA Customowego dochodzą rury z kwasówki, montaż itp. więc koszta są większe. Tutaj jest wydajność seryjnego SMICA w mojej Octavi, przy mocy 16X KM A ten przedstawia SMIC by ALI Moc była ciut większa niż te 160KM Więc różnica jest Kolosalna. Pozdrawiam Tymek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #20 Napisano 29 Marca 2007 Widze ze przy tym SMIC by Ali temp nie przekracza 25 stopni jak dla mnie to bardzo dobry wynik ... mi nie chodzi o zwiększenie mocy ... chce pozostać przy tej mocy co mam (ze względu na tiptronica) zależy mi żeby ta moc była dostępna cały czas ... tego SMICa o większej wydajności montuje się w te samę miejsce co seryjnego ?? robi się jakiś lepszy przelot powietrza ?? ten lepszy SMIC jest większy czy poprostu wykonany z miedzi ?? u mnie moc/moment jest rzędu 170KM/350Nm i więcej nie planuje więc chyba takie rozwiązanie jest najlepsze w moim przypadku ?? Pozdrawiam i dziękuje za takie zainteresowanie tym tematem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach