Skocz do zawartości
for.est

patent na łatwe i szybkie kasowanie luzu przekładni kierowniczej B6/B7

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

sprawa generalnie prosta - dokręcić tylną śrubę na przekładni kierowniczej aby skasować luz. Oczywiście kiedy diagnoza wskaże, że jest to kłopot z przekładnią. W moim przypadku kłopot był ze śrubą lewą, czyli tam gdzie wchodzi kolumna kierownicza (lewa stojąc twarzą w kierunku przodu samochodu). Dostęp do tej śruby jest utrudniony - żaden z handlowych kluczy nie pasuje - przypominam, że jest to rozmiar 17mm. Rozwiązanie to albo demontaż wózka, opuszczenie całości i zapewnienie sobie lepszego dojścia tradycyjnym kluczem lub użycie specklucza.

Wybrałem rozwiązanie drugie - wymyśliłem i zrobiłem sobie specklucz - szukałem na forum i w internetach - niczego takiego nie widziałem wcześniej, nie mniej jednak jeśli powtarzam coś co już było - proszę o wyrozumiałość i wywalenie tematu do kosza.

Koszt materiału w zasadzie śmieszny - jedna nasadka 17mm kupiona w najbliższym markecie budowlanym (w moim przypadku OBI,  niecałe 7zł) + kawałek stali o grubości 5mm i wymiarach 100 x 30 mm. Odległość osi kawałków nasadki od siebie to jakieś 70-71mm. Nie jest to krytyczny wymiar, w zasadzie żaden z wymiarów nie jest krytyczny - jest to kompromis pomiędzy łatwością manewrowania kluczem, a dojściem z klasycznym kwadratem 1/2" - od początku uwzględniałem użycie przegubu kardana. 

Reszta widoczna na zdjęciach i szczegółowy opis w zasadzie zbędny - nasadka przecięta na pół, dospawana do płaskownika i mamy narzędzie. Ponieważ śruba, którą kręcimy jest niska, nasadka od strony sześciokąta została zeszlifowana, żeby zapewnić maksymalną powierzchnię styku pomiędzy narzędziem a śrubą.

W moim przypadku - pełen sukces ( póki co ) nastąpiła cisza na nierównościach, kierownica nie ma problemu z samopowrotem, nie zwiększył się także opór w kręceniu.

Wykonanie narzędzia - pół godziny, praca przy samochodzie (pod samochodem, konieczny najazd lub kanał) - pół minuty.

 

IMG_20200404_205129.jpg

IMG_20200404_205138.jpg

IMG_20200404_212149.jpg

IMG_20200404_121548.jpg

IMG_20200404_121620.jpg

IMG_20200404_121434.jpg

IMG_20200404_123232.jpg

Edytowane przez for.est
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam., czy na maglownicy znajdują się 2 śruby kasujace luzy? Macie jakieś fotki tych maglownic ? Ja mam 2,0 tdi kombi  2007r stuki z prawej strony czyli od pasażera..... zawieszenie sprawdzone , możliwe że to krzyżaki? Stuka na dziurach I przy szarpaniu kierownicą

Edytowane przez Gminiak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak maglownica ma dwie śruby kasujące luz, generalnie z elektrycznym wspomaganiem nie powinno się ruszać tego  luzu tylko wymienić (tak stwierdziło większość mechaników) 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności