Skocz do zawartości

for.est

  • Liczba zawartości

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O for.est

  • Urodziny 01.01.1970

Informacje osobiste

  • Imię
    for
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    pomorskie

Samochód

  • Generacja
    B8
  • Silnik
    B8 2.0 TDI 150KM
  • Rok produkcji
    2016

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Co do jednego z wymienionych problemów
  2. Dla Delphi Obd11 bądź vcds bądź vcp - potrzebne do odblokowania green menu Karta sieciowa z określonym firmware Karta sd, w zasadzie dowolna Komputer / laptop / tablet z Windows i wbudowaną karta sieciową ze złączem RJ45. Wiedza - jest w internetach i nie trzeba za to płacić. Po odblokowaniu green menu reszta działań to działanie z poziomu Windowsa, najpierw telnet do ustanowienia połączenia z autem, później - wg mnie najwygodniej - skrypty uzyskane z netu. Wg mnie wystarczy instrukcja opisana w pierwszym poście wątku który linkuję Ps. Zbierałem wiedzę przez tydzień czytając cały wątek i oglądając kilka filmów na YT. Tak przygotowany - w samochodzie zajęło mi to max 5 minut. Czyli da się, instrukcje mogę potwierdzić że działa, ale własna inicjatywa jest niezbędna. Satysfakcja z samodzielnej roboty i zaoszczędzona kasa wynagrodzą trud zdobywania wiedzy https://www.digital-eliteboard.com/threads/how-to-mib2-mst2-delphi-unit-mst2_eu_vw_xxxxxd-patchen-fec-swap-cid-cp.495796/
  3. warto tu wyraźnie dodać, że ta metoda nie działa dla urządzeń produkcji Delphi Dla Delphi mod opisany jest tutaj https://www.digital-eliteboard.com/threads/how-to-mib2-mst2-delphi-unit-mst2_eu_vw_xxxxxd-patchen-fec-swap-cid-cp.495796/ W skrócie - konieczne jest połączenie kablowe z samochodem przez telnet (odpowiednia karta sieciowa Rj45 na USB i oprogramowanie) i dalsze działania opisane w linku powyżej
  4. Ja to wymieniałem w zeszłym roku, krótko po zakupie auta... Nie pamiętam już dokładnie szczegółów, ale chyba tylko demontowałem grill i wysunąłem listwę w jedną ze stron... Będąc twarzą do silnika, to w lewo. Wysunąłem stara, wysunąłem nową i było po robocie Edit. Chyba jednak też wykręciłem i wykliknąłem tą część z żółto-czarną i srebrna naklejką za zdjęcia powyżej
  5. pytanie do tych co kiedyś wojowali z niedziałającym systemem - jaki jest charakter (RLC) obu anten? czy ktoś z Was to mierzył? z moich badań: anteny są dwie, jedna to klasyczna pętla indukcyjna - zatem pomiar np. omomierzem, wykazuje prawie zwarcie, jakieś części ohma druga... zagadka - z wtyczki dwa przewody długości paru centymetrów, punkt połączenia z przewodem koncentrycznym zalany plastikiem.... pomiary: rezystancja - rozwarcie, podłączony miernik RLC, wykazuje bardzo niską pojemność rzędu kilkudziesięciu pF.. pytanie - czy tak jest ok? oczywiście mój problem to w sumie drugi raz niedziałający system, VCDS nie wykazuje jakichkolwiek błędów, stąd teoria o usterce w obwodzie anten. Pierwszy raz po długiej jeździe w śniegu, w zasadzie błocie pośniegowym, tył auta pokryty solanką, po mniej więcej 2 dniach w garażu system zaczął działać, ale nie zawsze demontaż zderzaka i przegląd systemu nie wykazał w zasadzie żadnych usterek, złącza pewne, bez wilgoci i śniedzi, przewody ciągłe, bez wizualnych uszkodzeń, śladowa ilość brudu moduł - piny ok, obudowa ok, brak wilgoci w złączu, profilaktycznie wygrzany na gorącym kaloryferze przez parę h było dobrze do wczoraj - znowu na aucie ślady solanki, zderzak umyty, system nie działa.. ps. myślę o profilaktycznej podmianie modułu, mój to 3G0 962 243, można go podmienić na 3G0 962 243 C ?
  6. czy ta sama metoda wyjmowania sprawdzi się do kanapy z fabrycznymi fotelikami dla dzieci? dziś próbowałem - fakt, że tylko raz - ale poległem i kanapy nie zdemontowałem...siedzi jak przykręcona
  7. Ktoś z Was ma nr tej gumy? Nie mogę namierzyć jej w etce
  8. W B6 to był efekt nieszczelnej chłodnicy oleju. Po wymianie chłodnicy, a raczej chłodniczki oleju, dwu a może nawet trzykrotnym myciu zbiorniczka problem rozwiązany. Przed wymianą mycie zbiorniczka nie dawało trwałych efektów. Oleju nie ubywało na bagnecie, ale z płynem chłodniczym mieszał się
  9. od ostatniej rozmowy w tym wątku minęło już trochę czasu, ale pozwolę sobie do niej wrócić - oczywiście mam kłopot ze swoim autem, w którym to rozpoznawanie nie działa B8, 2016 rok, mam od tygodnia navi z oprogramowaniem, o którym była mowa parę stron wcześniej rozwiązanie, które też się przewinęło to aktualizacja do wersji 0757 byłem w ASO (Plichta Gdańsk), aktualizacja discovery media to koszt 600zł i nie dają gwarancji, że rozwiąże problem.... my wiemy, że rozwiąże, ale... to 600zł.. pytania: czy jest inna droga niż ASO? czy ktoś z Was posiada, bądź mógłby posiadać firmware w wersji 0757 (pewnie wyższa także mogłaby być)? z tego co piszą ludzie po forach aktualizacja, to wrzucenie firmware na kartę SD i aktualizacja bezpośrednio w aucie nawet w tym wątku o to pytano, ale w sumie temat nie rozwiązany z góry dzięki
  10. w czym kłopot darpola? B8 mam od tygodnia, wcześniej B6, na pierwszy rzut oka przekładnie podobne z wyglądu i zapewne także pod kątem dojścia do śrub, podkreślam "zapewne" bo nie badałem tego jeszcze co do dojścia - opisałem nawet na forum patent ze spec-kluczem do regulacji śruby - sprawdź moje posty poza tym tak zagadkowo-zaczepnie się wypowiedziałeś, więc może rozwiń swoją myśl - łatwiej będzie to wyjaśnić dla potomnych
  11. A nie jest tak, że ktoś kasował luz przekładni i za mocno dokręcił śrubę regulacyjną? To może powodować utrudnione czy wręcz niemożliwe powracanie kierownicy do pozycji środkowej po wyjściu z zakrętu
  12. Cześć sprawa generalnie prosta - dokręcić tylną śrubę na przekładni kierowniczej aby skasować luz. Oczywiście kiedy diagnoza wskaże, że jest to kłopot z przekładnią. W moim przypadku kłopot był ze śrubą lewą, czyli tam gdzie wchodzi kolumna kierownicza (lewa stojąc twarzą w kierunku przodu samochodu). Dostęp do tej śruby jest utrudniony - żaden z handlowych kluczy nie pasuje - przypominam, że jest to rozmiar 17mm. Rozwiązanie to albo demontaż wózka, opuszczenie całości i zapewnienie sobie lepszego dojścia tradycyjnym kluczem lub użycie specklucza. Wybrałem rozwiązanie drugie - wymyśliłem i zrobiłem sobie specklucz - szukałem na forum i w internetach - niczego takiego nie widziałem wcześniej, nie mniej jednak jeśli powtarzam coś co już było - proszę o wyrozumiałość i wywalenie tematu do kosza. Koszt materiału w zasadzie śmieszny - jedna nasadka 17mm kupiona w najbliższym markecie budowlanym (w moim przypadku OBI, niecałe 7zł) + kawałek stali o grubości 5mm i wymiarach 100 x 30 mm. Odległość osi kawałków nasadki od siebie to jakieś 70-71mm. Nie jest to krytyczny wymiar, w zasadzie żaden z wymiarów nie jest krytyczny - jest to kompromis pomiędzy łatwością manewrowania kluczem, a dojściem z klasycznym kwadratem 1/2" - od początku uwzględniałem użycie przegubu kardana. Reszta widoczna na zdjęciach i szczegółowy opis w zasadzie zbędny - nasadka przecięta na pół, dospawana do płaskownika i mamy narzędzie. Ponieważ śruba, którą kręcimy jest niska, nasadka od strony sześciokąta została zeszlifowana, żeby zapewnić maksymalną powierzchnię styku pomiędzy narzędziem a śrubą. W moim przypadku - pełen sukces ( póki co ) nastąpiła cisza na nierównościach, kierownica nie ma problemu z samopowrotem, nie zwiększył się także opór w kręceniu. Wykonanie narzędzia - pół godziny, praca przy samochodzie (pod samochodem, konieczny najazd lub kanał) - pół minuty.
  13. Dzięki wielkie wszystkim za odzew zrobiłem log 011 BS - link wklejam http://vaglog.pl/log-011_fNh1j.html W opisach VCDS mamy info, że różnica minimalna ciśnień to 80 mBar, u mnie jest 72.. .czyli blisko ale jednak nie "minimum 80" W czasie pacy obserwowałem też sztangę - chodzi ładnie, zresztą popatrzcie sami Nie ukrywam też, że jeszcze NIE zrobiłem gruntownego przeglądu podciśnień, więc nie dam za nie głowy. Ale zrobiłem coś innego - zamiast podpiętego przepływomierza zastosowałem stary numer z diodą 1N4148. Test robiłem na tej samej drodze, na której robiłem logi dynamiczne (dosyć krótki kawałek pod górę zakończony zakrętem) Robiąc logi dynamiczne, po osiągnięciu ponad 4000 obr/min na 3 biegu musiałem bardzo mocno hamować, żeby zmieścić się bezpiecznie w zakręt Po wpięciu diody - spokojnie dokręciłem silnik do tych samych obrotów i było to na około 2/3 do 3/4 długości tej drogi, w każdym bądź razie na tyle szybko, że prawie nie musiałem hamować na końcu, wystarczyło zdjąć nogę z gazu. Różnica w osiągach na plus była bardzo mocno zauważalna. Więc wg mnie przepływomierz nie jest w 100% sprawny. Co myślicie?
  14. Poproszę Was o opinię. Logi oczywiście dynamiczne, pod kątem przepływomierza (chyba że coś innego wywnioskujecie) Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_9S410.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_V1q9n.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_q127q.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_Kb85d.html l Dzięki
  15. Czy ktoś może wytłumaczyć jakie są różnice pomiędzy olejami do DSG: G052182A2 i G052529A2 ? , czy można je stosować zamiennie? Akurat moje auto, to 6 biegowe DSG, pierwszą wymianę (~120 000km) zrobiłem z G 052 182 A2, drugą jakieś 2 tygodnie temu z użyciem G 052 529 A2 - ewidentnie moja wina przy zakupie, nie popatrzyłem na numery, a tylko na to, żeby był do DSG. Obecnie auto przekroczyło 180 000 km przebiegu. Wg ETKI do mojego auta powinien być G 052 182 A2. Przypadkowo zobaczyłem różnicę w numeracji i pojawiła mi się zagwozdka, czy jeździć z tym olejem, czy jak najszybciej zmienić? To co udało mi się dowiedzieć od zaprzyjaźnionego mechaniora, to to, że olej G 052 529 A2 jest do skrzyni 7 biegowej z suchymi sprzęgłami... Patrząc na przykład na stronie intercarsu na olej febi, to jest zamiennikiem obu wspomnianych olei, co można sobie tłumaczyć, że każdy z nich trzech może być zamiennie użyty. I teraz pytanie do Was - jakie macie zdanie? Można używać wymiennie, czy też nie? Zmieniać z G 052 529 A2 na G 052 182 A2 czy może zostać? Z góry dzięki za odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności