Skocz do zawartości
Gość JarekCamb

1.8T APU Jakie mozliwosci?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość JarekCamb

Witam wszystkich,

 

Mam Paska jak w temacie 1.8T z silnikiem APU.

 

A pytanko brzmi:

 

Jakie sa mozliwosci zwiekszenia mocy?

 

Kto co zrobil i jaki efekt?

Ile da sie wyciagnac na normalnej turbinie?

 

Slyszlem ze sa problemy z remapem? :zdziwko:

 

 

Jarek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Maly

Też mam 1,8 turbo., ale bez przeróbek..... słyszałem że można dokupić chip i auto ma 180-200 koni.... Chip daje najwięcej w turbo benzynie a nie w dieslu jak wszyscy sądzą .....

Poszukaj sobie w internecie jakieś polskiej firmy tuningowej i zadzwoń do nich ...Najlepszy chyba jest świątek.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też mam 1,8 turbo., ale bez przeróbek..... słyszałem że można dokupić chip i auto ma 180-200 koni.... Chip daje najwięcej w turbo benzynie a nie w dieslu jak wszyscy sądzą .....

Poszukaj sobie w internecie jakieś polskiej firmy tuningowej i zadzwoń do nich ...Najlepszy chyba jest świątek.....

 

Za to Ty jestes specem ;) I wiesz lepiej niz jak inni sadza ;]

 

 

Sciezka 1.8T jest ogolnie bardzo mocno przetarta w polsce. Najwieksze przyrosty z tych silnikow jakie widzialem to 360KM (w skodzie octavi). Mysle, ze narazie sam chip, plus FMIC

wystarczy. Koszt to jakies 1200zl za chipa i 2tys za FMIC. Pozniej to sie zaczyna juz jazda od wymiany turbiny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pakarod - chip jest najmniej inwazyjnym tuningiem tych silników, FMIC to już ingerencja w strukturę mechaniczną samochodu. Ma to swoje plusy jak również i minusy i jeśli komuś zależy na standardowym wyglądzie oraz ew. łatwiejszej odsprzedaży to zakup samego chipa jest wystarczającym krokiem.

FMIC przy chipie nie da ci aż tak dużo, procentuje za to przy dalszych modyfikacjach.

BTW, z 1.8T można i ponad 400 KM zrobić. Niejaki Bullitt wystrugał swojego 1.8T mocno, nie pamiętam jednak na ile.

 

Światek może i jest dobry, ale w tuningu mechanicznym. Jego wałki zostawiły odcisk w historii polskiego tuningu. Co do tuningu elektronicznego... jest wiele innych możliwości i firm. Do wyboru do koloru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pakarod - chip jest najmniej inwazyjnym tuningiem tych silników, FMIC to już ingerencja w strukturę mechaniczną samochodu. Ma to swoje plusy jak również i minusy i jeśli komuś zależy na standardowym wyglądzie oraz ew. łatwiejszej odsprzedaży to zakup samego chipa jest wystarczającym krokiem.

FMIC przy chipie nie da ci aż tak dużo, procentuje za to przy dalszych modyfikacjach.

Tutaj sie niestety mylisz. Moze przy malych temperaturach takie jak sa teraz to masz racje ale w lecie gdy temp jest powyzej 30C to seryjny SMIC wymieka i auto pod gorke zdycha ;) A jedz jeszcze na wakacje to juz wogole gotujemy zupe olejowa ;]

 

:vw::vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówię jak uważam. Sam jeżdżę na takim małym syfiastym IC, byłem w cieplejszych krajach passkiem i wiem co się dzieje z samochodem przy temperaturach 40C. Znam temat, widziałem wykresy z hamowni, eksperymenty na fabii z wentylowanym IC i zasłoniętym nadkolem IC, sam dla testów hamowałem się w lecie i zimie i znam skutki grzania się IC.

Mimo wszystko będę podpierał swoje zdanie bo frontal IC to jest koszt oraz ingerencja mechaniczna. Trudniej sprzedać samochód, trzeba wydać kasę na zrobienie tego.. w zamian za 10-15 KM. Softem za 1500 zł zyskuje 40 KM, a za dodatkowe 2000 zł kolejne 10-15 :zdegustowany: Jeśli nie masz zamiaru iść w dalsze mody to montaż samego frontal IC jest dla mnie IMHO przerostem formy nad treścią. W lecie samochód będzie bardziej "puchł" i tyle.

Jeśli jednak w planach jest dalszy tuning to FMIC jest podstawą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JarekCamb

Dzieki za informacje. :ok:

 

Myslalem o chipie na dobry poczatek.

Ale mam watpliwosci co do wzrostu zuzycia paliwa.

Rozne firmy roznie podaja, jedne twierdza ze zuzycie spada nieznacznie a np. swiatek twierdzi ze moze wzrosnac az do 10%.

 

Bardzo chcialbym wiedziec jak jest na prawde?

Czy jestescie wstanie polecic jakas firma?

 

Jarek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mastersa moge polecic, a w trojmiescie tune-up. tylko nie wiem czy tune-up benzynki robia, ale pewnie tak. z tym spalaniem to jest tak - jezdzisz tak jak dawniej to nie powinno wzrosnac, ale z powodu wiekszej mocy zmienia sie styl jazdy wiec... jesli tylko bedziesz w stanie pohamowac swoje dzikie zapedy to nie zbankrutujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JarekCamb
jesli tylko bedziesz w stanie pohamowac swoje dzikie zapedy

 

:evil: I tu moze byc problem :rotfl:

 

No z tego co na stronie tune-up to diesle widze ale popytam.

 

Ktos wie ile masters kasuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh sporo ;] Masters mocno sie ceni ;] Mozesz skorzystac z inny oddzialow MS (np katowice polecam - aligatora) albo polecam we Wroclawiu bobika z jetronika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tymon Octa

JarekCamb, tak jak piszę kolega pakarod, jedź do Jetronika. Wiele 1.8T od nich wyjechało i chodzą idealnie.

Ali woli nie dłubać 1.8T ;)

 

Pozdrawiam

Tymek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JarekCamb, tak jak piszę kolega pakarod, jedź do Jetronika. Wiele 1.8T od nich wyjechało i chodzą idealnie.

Ali woli nie dłubać 1.8T ;)

 

Pozdrawiam

Tymek

 

Woli nie woli ostatnio znajomemu zrobil golfa GTI 1.8T i chodzi idealnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Tymon Octa

pakarod, nie wątpie.1

Z tym że Wojtek jest specem od TDi-ków a nie od 1.8T.

Więc lepiej koledze polecić kogoś, kto w tym naprawde długo siedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JarekCamb

No opcja Jetronic mi sie podoba lubie ludzi z duzym doswiadczeniem.

 

A cos blizej trojmiasta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

immo bespieczna granica APU to 250 km bez kucia. 10tys pln i masz stabilmne 250km.

 

masters robi dizle i tylko praktycznie programy. Kolega chcial u niego robic cooler i montowac wydech i masters sie nie zgodzil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JarekCamb
10tys pln i masz stabilmne 250km

 

Mozesz to rozwinac? Jakie modyfikacje masz na mysli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, ze turbo, kolektor, wydech, wtryski, Blow Off i program. do tego jeszcze jakieś sprzęgło i jeździmy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbo 1500

kolektor 1500

Wydech 1300

IC-2000

Program 1500

wtryski-800pln

Robota-xxx

inne pierdoły okolo 1000pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość JarekCamb
turbo 1500

kolektor 1500

Wydech 1300

IC-2000

Program 1500

wtryski-800pln

Robota-xxx

inne pierdoły okolo 1000pln

 

Co do turbinki to domyslam sie ze masz jakas konkretna na mysli?

GT28 czy K04?

 

No i bardzo byl bym ciekawy kto i gdzie zrobil by program?

Bo jak na razie to nie znalazlem nikogo kto zrobil by mi program pod konkretne turbo. Wiekszosc raczej wgrywa gotowca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No w Jetroniku wgraja Ci pod konkretne Turbo. Wiele aut zreszta juz robili, nawet z wawki.

 

Pawel 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności