marecek Zgłoś #1 Napisano 6 Grudnia 2019 Jak w temacie - z racji tego, że mam w domu zbędny licznik ze swojego auta (W8 z tarczami od TDI :P) ,zacząłem się bawić arduino w zagadnie do tego licznika. Z tego co zdążyłem się zorientować, liczniki z poliftowych B5 są pół na pół komunikowane po szynie CAN, a część danych wędruje doń po analogu... Ot zajęcie na sobotę - nauczyć się czegoś nowego: Do zabawy użyłem prostego modułu Shield V2.0, który pozwala mi odbierać i wysyłać dowolnie ukształtowane ramki CAN BUS. Literatury do B5.5 jak na lekarstwo, więc musiałem eksperymentować, żeby uzyskać to, co chciałem: 1/ Obrotomierz (to akurat było najłatwiejsze, bo gotowy przepis znalazłem u tego gościa z hackaday.io) - ramka 0x280 o rozmiarze 4 bajtów z wartością w czwartym bicie. Zacząłem od tego szkicu, który tak naprawdę wyjaśnił mi w jaki sposób wysyłać statyczne ramki do canbusa - super przykład na początek. 2/ temperatura - potwierdza moją teorię o tym, że wskaźnik temperatury żyje własnym życiem... ramka 0x288 o rozmiarze 2 bajtów, temperatura w zakresie od 140 do 240, przy czym połowa skali w okolicy 213) - wymóżdżyłem na podstawie tego postu o konwertowaniu zegarów tourana. Swoją drogą, gościu opisał też kilka innych elementów, ale u mnie udało się tylko zrobić kontrolę lampek od tempomatu, check engine (tak! mogę sobie checka włączać sam :P) i EPC. Wszystko na bazie ramki o ID 0x480. 3/ airbag - z tym było trochę więcej zabawy, bo licznik domyślnie wyświetla ikonkę airbaga jeśli... coś jest nie tak albo nie ma sygnału. Więc trzeba mu zaaplikować taki sygnał, który symuluje "OK" z kontrolera airbaga. Pomogło mi to opracowanie (vatiCAN CHESS), w którym autor fajnie opisał temat i potwierdził, że sygnał poduch musi być podawany co 20ms, co mi zaświtało, bo moja konfiguracja cały czas mrygała airbagiem (karmiłem ramkę co 120ms...). Jutro spróbuję zagadać po analogu z prędkościomierzem i wskaźnikiem paliwa (jak dobrze rozumiem, są to sygnały na wtyczce, które trzeba czymś zaemulować). No i wyłączyć te wszystkie piszczałki i alarmy, a na koniec ładnie udokumentować... Czy ma ktoś jakieś dodatkowe informacje i mógłby się podzielić? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 8 Grudnia 2019 Podejście Drugie za mną Bardzo ciekawy projekt na weekend, polecam każdemu, kto się nudzi i ma w domu dodatkowe zegary. Mój pierwszy VLOG 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maj0nez Zgłoś #3 Napisano 16 Listopada 2020 A da się to odwrócić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szogun1989 Zgłoś #4 Napisano 14 Stycznia 2021 Witam bardzo fajna sprawa super to zrobiłeś ale miał bym do ciebie pytanie bo posiadam licznik z VW polo 3 fr cała tapicerkę itp chce zrobić taki symulator . Zamówiłem już anrdunio i chciał bym sterować tylko tymi 4 wskaźnikami jeśli nie można to dwoma czyli prędkości i obrotów silnika. Czy je można sterować analogowo czy trzeba przez can i jak bym mógł to zrobić bo dużo szukałem i znalazłem tylko do BMW,forda,golfa3. Ale taksa inne sterowania np w golfie 3 jest jedna wtyczka czarna a u mnie są dwie zielona i niebieska zielona jest na can(cztery żółte przewody +dwa fioletowe i jeden brązowy ) a niebieska(27 przewodów ruznego koloru) na analog chyba ? Umiał byś mi wytłumaczyć co gdzie podłączyć by to działało? Bardzo proszę o odpowiedź bo już tydzień na tym siedzę (jestem uparty) i chce to zrobić ale brakuje mi wiedzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 19 Stycznia 2021 nigdy nie miałem w rękach licznika z polo, więc nie wiem... ale zacznij od podłączenia się do CANa jakimś can shieldem i "posłuchaj" co licznik mówi. A później zacznij go bombardować różnymi wartościami i obserwuj czy coś nie "podskoczy". Jak trafisz gdzieś rozpiskę pinów tego licznika, to będziesz wiedział czy analog czy CAN - w W8 to był mix sygnałów analogowych i CAN, do tego połowa żarówek była zasilana bezpośrednio poprzed podanie +12V albo zwarcie do masy... znówi - wszystko zależy od licznika Sporo informacji jest tutaj: https://openinverter.org/wiki/Touran_Conversion. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach