Magoo Zgłoś #321 Napisano 7 Listopada 2015 Zmywacz do elektroniki w sprayu się nada ? Próbować możesz ale pewnie będzie za słaby by ten nagar usunąć. Zmywacz do hamulców byłby lepszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #322 Napisano 7 Listopada 2015 Co do zaślepienia, jakiś prosty sposób na zatkanie wężyka tak aby zaślepiony wpiąć ponownie w zawór ? Nie chcę aby mi wąż dyndał. Jak już będę miał egr zdemontowany to można coś tam wstawić pomiędzy zawór a duży gumowy wąż ? Możesz wywalić całkiem wężyki od zaworu sterującego EGRem Zostanie wtedy tylko zawór podpięty elektrycznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #323 Napisano 7 Listopada 2015 Tam nie ma specjalnie czego uszkodzić ? Co do zaślepienia, jakiś prosty sposób na zatkanie wężyka tak aby zaślepiony wpiąć ponownie w zawór ? można uszkodzić membranę (rozpuścić). jeżeli przeszkadza Ci zaślepiony i wiszący wężyk to zostaw go w spokoju a zaślep dopływ spalin blaszką. Ewentualnie niektórzy stosują kulkę z łożyska w wężyk i zakładają go z powrotem. Możesz wywalić całkiem wężyki od zaworu sterującego EGRem Zostanie wtedy tylko zawór podpięty elektrycznie. zdecydowanie łatwiej zaślepić wężyk niż króciec na zaworze n18, a to bardzo istotne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #324 Napisano 7 Listopada 2015 zdecydowanie łatwiej zaślepić wężyk niż króciec na zaworze n18, a to bardzo istotne. Ja wiem o co chodzi Dla mnie tak jest estetyczniej jak napisałem no i podciśnienie w razie w nigdzie nie ucieknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #325 Napisano 8 Listopada 2015 nie wiem czy ten błąd usunie się sam, nie pamiętam. Jeżeli nie to podpiąc pod kompa, usunąć i po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daniel8 Zgłoś #326 Napisano 10 Listopada 2015 (edytowane) Witam. wtrącę się w temat zaślepiana EGR, posiadam passata B5 110 afn, egr zaślepiłem, użyłem do tego blachy stalowej o grubości 4mm, wstawiłem to pomiędzy zaworem a rurką spalinową. po roku czasu blacha od strony spalin miała wżery jakby była oblewana kwasem, (chropowata powierzchnia się zrobiła), od strony zaworu nic. Wymieniłem blaszkę i kolejny roczek pośmigawszy z ciekawości sprawdziłem i okazało się że jest to samo. Wniosek- spaliny muszą mieć w sobie jakieś kwasy które zjadają blachę. Obradzam zaślepiania puszkami od konserw, puszkami od piw, pokrywkami od słoików itp. Jedyne sensowne rozwiązanie to stal kwasoodporna ( sprawdzone). Oczywiście nie odczułem żadnych negatywnych skutków zaślepienia tego zaworu, a wręcz przeciwnie, auto dostało lepszego buta i zwiększyła się elastyczność przy przyśpieszaniu oraz zmniejszyła się chmurka dymna, przestało nagrzewać kolektor dolotowy, komputer nie wyrzucił żadnych błędów, nie wskakiwał w tryb awaryjny itp.. Ogólnie polecam zaślepienie, ale róbcie to z głową. Edytowane 10 Listopada 2015 przez Daniel8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #327 Napisano 10 Listopada 2015 przestało nagrzewać kolektor dolotowy, komputer nie wyrzucił żadnych błędów, nie wskakiwał w tryb awaryjny itp.. Ogólnie polecam zaślepienie, ale róbcie to z głową. no bez jaj, błędy wywala dopiero w nowszych softach na pompkach, a w awaryjny nigdy z powodu zaślepionego egr nie wskakuje . Z minusów, to bez wątpienia silnik później łapie temperaturę roboczą, ale coś za coś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareckir1 Zgłoś #328 Napisano 11 Listopada 2015 Witam,tak się zastanawiam czy na zimę nie zdemontować zaślepki.Przy obecnych temperaturach silnik łapie swoją temperaturę dopiero po 10 km,przy konkretnym minusie nastąpi to pewnie po 20 km i silnik będzie notorycznie niedogrzewany.Sam demontaż zaślepki trwa chwilę więc może warto? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daniel8 Zgłoś #329 Napisano 11 Listopada 2015 (edytowane) no bez jaj, błędy wywala dopiero w nowszych softach na pompkach, a w awaryjny nigdy z powodu zaślepionego egr nie wskakuje . Z minusów, to bez wątpienia silnik później łapie temperaturę roboczą, ale coś za coś. tak sie składa że też posiadam od 2ch lat b5fl 2004rok AWX. W tym wypadku z kolei silnik miał słabą moc przy obrotach około 3-4tyś, zacząłem szukać przyczyn w układzie paliwowym, zapchany filtr lub coś z pompkami, pompki okazało się że są w bdb stanie, wymiana filtra nic nie dała, to samo z filtrem powietrza. turbina dmuchała bardzo dobrze a układ dolotowy cały szczelny. Z kumplem wpadliśmy na pomysł że może być zapchany kolektor dolotowy, prześwitu w nim było około 30%, dodatkowo zapchane kanały dolotowe w głowicy, klapka od gaszaka praktycznie sie nie ruszała. Wszystko wyczyściłem najpierw śrubokrętem, a potem benzyną i ropownicą, najtrudniej było z kanałami w głowicy, ale sie udało. Po tym zabiegu oczywiście EGR został zaślepiony. Żadnych negatywnych skutków nie zobaczyłem, ale za to moc wróciła Czy później łapie temperaturę? Nie zaobserwowałem takich zmian. Skoro EGR nagrzewa głowicę spalinami, ale za to obniża temperaturę spalania na cylindrach, a jeśli go nie ma to temperatura spalania jest wyższa to chyba sie trochę wyrównuje, nie ? Dobrze myślę? Edytowane 11 Listopada 2015 przez Daniel8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shegge_reggae Zgłoś #330 Napisano 11 Listopada 2015 Koledzy pytanie: przymierzam się powoli do zaślepienia EGR'a u siebie w pasku 1.9 AVF rok prod. 2001 i dzisiaj podczas oględzin pod maską padło pytanie: czy lepiej zaślepić wężyk z dwóch stron, czy wystarczy tylko od kolekrtora? Wyczytałem gdzieś, że w silnikach koncernu VAG nie zaleca się zaślepiania tylko przy kolektorze wydechowym bo może to spowodować wypełnienie się rury łączącej kolektor wydechowy z zaworem EGR zawiesiną wody i oleju (EGR nadal będzie pracował i powodował podczas otwarcia przedostawania się cząsteczek oleju z odmy). Ktoś potwierdzi teorię? Czy naprawdę taka substancja się zbiera w tym wężyku czy to tylko brednie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #331 Napisano 11 Listopada 2015 Koledzy pytanie: przymierzam się powoli do zaślepienia EGR'a u siebie w pasku 1.9 AVF rok prod. 2001 i dzisiaj podczas oględzin pod maską padło pytanie: czy lepiej zaślepić wężyk z dwóch stron, czy wystarczy tylko od kolekrtora?Wyczytałem gdzieś, że w silnikach koncernu VAG nie zaleca się zaślepiania tylko przy kolektorze wydechowym bo może to spowodować wypełnienie się rury łączącej kolektor wydechowy z zaworem EGR zawiesiną wody i oleju (EGR nadal będzie pracował i powodował podczas otwarcia przedostawania się cząsteczek oleju z odmy). Ktoś potwierdzi teorię? Czy naprawdę taka substancja się zbiera w tym wężyku czy to tylko brednie? Zaślep przy samym kolektorze wydechowym, rurkę wywal a przy ssącym daj drugą zaślepkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #332 Napisano 11 Listopada 2015 Ja dziś wykonałem ten zabieg :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shegge_reggae Zgłoś #333 Napisano 11 Listopada 2015 Tak zrobię, dopiero po napisaniu tego posta zobaczyłem jak to wygląda u Kamila vwtdi90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #334 Napisano 11 Listopada 2015 Tak zrobię, dopiero po napisaniu tego posta zobaczyłem jak to wygląda u Kamila vwtdi90 I prawidłowo :ok ,spryskaj śruby jakimś preparatem bo ja zerwałem gwint i musiałem nabijać klucz :ok Auto po tym zabiegu lepiej się zbiera Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #335 Napisano 11 Listopada 2015 Ja dziś wykonałem ten zabieg Modzisz auto modzisz ale z klapy gaszącej ładnie Ci sadzi olejem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwtdi90 Zgłoś #336 Napisano 12 Listopada 2015 Modzisz auto modzisz ale z klapy gaszącej ładnie Ci sadzi olejem Nom mam problem z tym Cały silnik mam uwalony niedługo się wezmę za to :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareckir1 Zgłoś #337 Napisano 5 Stycznia 2016 Proszę o informację użytkowników samochodów z niezaślepionym egr-em jaki mają czas nagrzewania się autka.W poniedziałek przy -14 dotarcie do temp 90 stopni zajęło u mnie ok 15 km.Proszę żeby mieć porównanie czy nie zaślepiony egr rzeczywiście opóźnia nagrzewanie silnika.Pozdrawiam. edit: Dodam tylko że jechałem z prędkością ok 90km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #338 Napisano 5 Stycznia 2016 Proszę o informację użytkowników samochodów z niezaślepionym egr-em jaki mają czas nagrzewania się autka.W poniedziałek przy -14 dotarcie do temp 90 stopni zajęło u mnie ok 15 km.Proszę żeby mieć porównanie czy nie zaślepiony egr rzeczywiście opóźnia nagrzewanie silnika.Pozdrawiam. edit: Dodam tylko że jechałem z prędkością ok 90km/h. U mnie na zatkanym EGR i -12 przez ostatnie 3 dni osiągał po 11km. Ogólnie wskazówka stawała po 10 km ale liczę 11 bo wtedy akurat gasze auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #339 Napisano 5 Stycznia 2016 (edytowane) Mam zaślepiony i przy -8*C i jeździe max 2,5tyś (do 80km/h) obrotów muszę przejechać 10km by złapał 90*C. Przy takich temp jak teraz mamy to ciężko diesla szybko nagrzać więc wpływ zaślepienia EGRa jest znikony na nagrzewanie auta - ja tego nie zauważyłem. Edytowane 5 Stycznia 2016 przez Magoo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #340 Napisano 5 Stycznia 2016 Dziś dodatkowo miałem zasloniete 3/4 chłodnicy kartonem ale nic to nie dało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach