niemak Zgłoś #1 Napisano 13 Czerwca 2019 Czesc, Moj passek raz na jakis czas nie odpala przy wlaczonej funkcji start/stop np. po automatycznym wylaczeniu silnika kiedy stoje na swiatlach. Krotko zakreci, ale silnik nie odpala. Przy kolejnych probach, drugiej albo trzeciej, kiedy wciskam guzik start, silnik juz odpala. Ostatnio czasem tez nie chce zapalic kiedy po prostu mam zamiar gdzies pojechac. Wtedy tez zazwyczaj w ciagu 3 prob w koncu odpali. Samochod w miare swiezy 75 tys. przebiegu, realnego, be ze mna od nowego. Co to moze byc? Sprawdzilem sobie czyms takim jak. VAG Vscan i ani w silniku ani elektryce nie wyskakuja zadne bledy. Bede wdzieczny za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emilus100 Zgłoś #2 Napisano 16 Czerwca 2019 Może akumulator słaby? Niski przebieg wiec może mało jeżdżony? Sprawdzałeś napięcie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niemak Zgłoś #3 Napisano 17 Czerwca 2019 Dzieki. Chyba dobry kierunek. Podlaczyle Vscana jeszcze raz. I w sekcji akumulator znalazlem takie info: voltage: 12,16v current -7,70A battery state of charge 65% battery aging 76% capacity 30Ah Akumulator trup? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #4 Napisano 18 Czerwca 2019 23 godziny temu, niemak napisał: capacity 30Ah Przy start-stop powinna być bateria AGM 70Ah / 760A. Jak Twój pokazuje 30Ah pojemności to o ponad połowę mniej, niż powinno. Ale dziwna sprawa, bo start-stop nie wyłączy silnika, jeśli napięcie akumulatora będzie za niskie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuku2911 Zgłoś #5 Napisano 21 Czerwca 2019 Ja bym obstawiał dwumase. Mi tez nie odpalał znaczy kręcił ale łapał i gasł. Duży luz na kole. Po wymianie dwumasy odpala za każdym razem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stocki24 Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2020 Mam podobny problem. Ale z tym " odpala, gasnie" dzieje się czasem raz na 2mc a czasem 3 razy w mc. Dwumasa wymieniona 80tys temu. Tylko aku mam tylko 670A i zastanawiam się czy to może być przyczyną, po prostu jest za mały? Dziś pojechałem i wymieniłem akumulator, okazało się że z 720A pozostało nie całe 400. Czy pomogło dam znać za jakiś czas ale już widzę że start/stop aktywuje się o wiele częściej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GLANC86 Zgłoś #7 Napisano 30 Stycznia 2020 Cześć. Stocki24 - ciekawi mnie finał twojej historii. Po wymianie Aku. Wszytko działa? Czy przy tym starym silnik przy tradycyjnym załączaniu zapalał normalnie czy "jęczał"? Dopytuje bo mój 1.6 tdi to rebus i szukam powiązań. Przebieg 180 000km Kupiłem w grudniu 2019. Jeszcze nigdy start stop nie zadziałał. Tylko przekreślona ikona na desce. Raz się wyłączył na swiatlach ale po ponownym przyciśnięciu pedału sprzęgła zapalił tylko kontrolki i nic więcej.... Brak próby odpalenia. Trzeba było go kluczykiem ruszyć. Poza tym czasami mi jeszcze przy normalnym odpalaniu z niewiadomych przyczyn zaczyna nastawiać ten zegarek ze wskazówkami na środku. A trzy razy od połowy grudnia 2019 miał wielki problem zapłonem. Krecil ale nie palił. Dopiero może po 3 razie załapał. Nie wiem za co się brać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stocki24 Zgłoś #8 Napisano 6 Lutego 2020 Od czasu wymiany akumulatora nie zdarzyło się by nie odpalił i start/stop zaczął bardzo często się uruchamiać co przy starym aku było rzadkością. A co do odpalania przy starym akumulatorze to było tak że zakręcił niby normalnie i tak jak by już chciał pracować i wtedy gasł. ( podejrzewam że ten aku na wykończeniu nie dawał mu takiego kopa jak trzeba) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach