nezdor Zgłoś #1 Napisano 28 Marca 2019 Witam. Mam problem z ciągłym pojawieniem się 2 błędów. Samochód Audi A6 1.8t Quattro benzyna/gaz. 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-10 - - - Intermittent 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 35-00 - - Zrobiłem logi 002 i 033 Benzyna http://vaglogi.pl/log-002_033_jrKY8.html Gaz http://vaglogi.pl/log-002_033_85nIqw.html 003 i 020 Benzyna http://vaglogi.pl/log-003_020_CY9tb7C.html 115 i 118 Benzyna http://vaglogi.pl/log-115_118_X177e.html Proszę o pomoc w analizie tych logów. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #2 Napisano 29 Marca 2019 (edytowane) Na benzynie trochę ubogo ale w takim, no powiedzmy... maksymalnej przyjętej dopuszczalnej granicy. Na gazie głównie ubogo (i od tego są błędy) choć są też wskazania na bogato. Przepływ ok. Turbo trudno ocenić. Coś jest nie tak, ale ciężko powiedzieć co. Podejrzewam że log nie był wykonany zgodnie ze sztuką. Albo auto wpadło w jakiś tryb awaryjny, ale dziwne że tylko przez chwilę. Pierwsze co to sprawdzić szczelność bo być może ubogo na dwóch paliwach+ dziwne wskazania turbo to jakaś dziura. Edytowane 29 Marca 2019 przez zwonko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nezdor Zgłoś #3 Napisano 29 Marca 2019 Dzięki za odpowiedź. Postaram się zrobić jeszcze jeden log na kanałach 115 118, być może coś źle zrobiłem. Jeśli chodzi o sprawdzenie szczelności to sprawdzić wszystkie przewody gumowe tj. Dolot, węże podciśnieniowe i odme? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #4 Napisano 29 Marca 2019 Sposoby sprawdzania szczelności są różne. Od najlepszego: kompresorem (booost leak 1.8t w google), PLAKiem (wg filmiku), dymem z cygara/papierosa, na oko. Sprawdzasz wszystko czymkolwiek może wlecieć jakiekolwiek powietrze do silnika. ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nezdor Zgłoś #5 Napisano 2 Kwietnia 2019 Witam. Zrobiłem ponownie logi na kanałach 115 i 118 mam nadzieję ze tym razem dobrze to wykonałem. Nie zdążyłem jeszcze zrobić testu szczelności z braku czasu. Postaram się to zrobić jak najszybciej. Benzyna http://vaglogi.pl/log-115_118_fhC5s9n.html GAZ http://vaglogi.pl/log-115_118_hu4Mk.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #6 Napisano 2 Kwietnia 2019 (edytowane) wygląda spoko. Nic tu nie ma złego zrób logi dynamiczne 002+033+031 003+020 Błąd P0420 może oznaczać zepsutą sondę lambda, katalizator lub wtryski do dupy...... Edytowane 2 Kwietnia 2019 przez rosol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nezdor Zgłoś #7 Napisano 2 Kwietnia 2019 Ok dzieki za odpowiedź. Jutro wrzucę logi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nezdor Zgłoś #8 Napisano 3 Kwietnia 2019 Logi zrobione benzyna 002 033 031 http://vaglogi.pl/log-002_033_031_aYMn4C.html 003 020 http://vaglogi.pl/log-003_020_mvn6C.html Gaz 002 033 031 http://vaglogi.pl/log-002_033_031_6WLB6D.html 003 020 http://vaglogi.pl/log-003_020_cFMuQ.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #9 Napisano 4 Kwietnia 2019 Zakładam że kasowałeś błedy przed logami 002+033 nawet jak błędów nie było Na benzynie jest deczko ubogo, możliwa jakaś nieszczelność lub coś z ciśnieniem paliwa. Na gazie rzuca mieszanką, raz dobrze raz ubogo ale generalnie ubogo. Gaz do sprawdzenia i/lub regulacji, lepiej nie butować go na gazie. To od niego jest na pewno błąd too lean. Drugi może być konsekwencją pierwszego błedu. Układ zapłonowy - ujdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nezdor Zgłoś #10 Napisano 4 Kwietnia 2019 Tak przed każdym logiem kasowałem błędy. Jakiś czas temu przejechałem 200 km żeby sprawdzić czy wyskoczy błąd i wyskoczył tylko ten od katalizatora. Czy może to być też problem z katalizatorem? Jeśli chodzi o gaz to lambda jest w porządku? Ostatnio jak byłem na serwisie gazu gaziarz który zakładał instalacje mówił że to może być problemem jeśli chodzi o te błędy. Chciałbym mu to jakoś wytłumaczyć żeby to wreszcie ogarnął a jak nie to pojadę do innego lepszego speca bo już długi czas tak jeżdżę i boję się o silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #11 Napisano 4 Kwietnia 2019 3 godziny temu, nezdor napisał: Jeśli chodzi o gaz to lambda jest w porządku? nie jest. Napisałem: 7 godzin temu, zwonko napisał: Na gazie rzuca mieszanką, raz dobrze raz ubogo ale generalnie ubogo 3 godziny temu, nezdor napisał: Ostatnio jak byłem na serwisie gazu gaziarz który zakładał instalacje mówił że to może być problemem jeśli chodzi o te błędy. Post jest niezrozumiały. Gaz może być problemem i może powodować taki błąd. Zdarza się. Jeśli sam gaziarz tak mówi, że gaz może to powodować i nic z tym nie robi to ja bym się wybrał do innego, bo na tego szkoda Twojego czasu i pieniędzy. Jeśli mówi że przez błędy może być coś nie tak z gazem to już w ogóle nie jeździj do gościa bo nie wie co mówi. Jeśli mówi, że katalizator może być przyczyną błędów to... mówi prawdę ale nie zwalnia go to od sprawdzenia LPG a ono jest nie dość że wyregulowane na bank z D%^* to jeszcze bardzo możliwe że uszkodzony jest któryś wtryskiwacz LPG. 3 godziny temu, nezdor napisał: Czy może to być też problem z katalizatorem? Może być. Może ta uboga mieszanka na benzynie być też dziurą przy wydechu przed katalizatorem i stąd błąd kata też może być. Może być sam kat, a może przyczyna gazu i ubogiej mieszanki. Dlatego najpierw trzeba dojść dlaczego jest na benzynie ubogo, potem zrobić porządek z gazem a dopiero póxniej jak to nie pomoże to robić coś z katem. Tymbardziej, że kat to najdroższy wydatek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach